Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:07:44 GMT

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان و خلق حماسه‌ای ماندگار

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۰۴۹۹

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان و خلق حماسه‌ای ماندگار

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان که کلکسیونی از تنوعات قومی، فرهنگی، مذهبی و دینی را در آن شاهدیم از زمان‌هایی که فراتر از حافظه تاریخی خیلی از ماهاست محل زندگی مذاهب گوناگونی بوده و درهم‌آمیختگی پیروان مذاهب اسلامی در این استان موجب شده که طایفه‌های گوناگونی از شیعه و سنی به عنوان اجزای اصلی دین رسمی کشور در آن زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در تمام رویدادها و اتفاقات گوناگون عرصه ملی و استانی همواره با اتحاد حضور و عرصه‌های وحدت بی‌نظیرشان تئوری به عمل درآمده پایتخت وحدت جهان اسلام را به رخ همگان کشیدند و در این راه با استواری و دادن خون‌های بسیار نشان دادند که هر جا نام ایران در میان باشد دست در دست همدیگر خواهند داد.

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران از همین عرصه‌های بروز و ظهور وحدت همیشگی شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان بوده و حضور این ۲ گروه در پای صندوق‌ها و شوق رای در آغازین ساعات روز گواهی بر این موضوع است.

امروز که شیعه و سنی سیستان و بلوچستان پا به پای هم برای ساختن دنیایی بهتر و برآورده کردن آرزوهای یکدیگر گام برداشته تا دلخوشی‌های نسل‌های آینده و کنونی را برآورده کنند در آغازین ساعات انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به میان صفوف رای‌دهندگان رفتم تا از دلایل حضور و انگیزه‌شان بشنویم و بنویسیم.

 شیعه و سنی سیستان و بلوچستان منسجم مانند همیشه

حاج ملک شه‌بخش درباره علت حضورش در انتخابات گفت: دشمنان اسلام و نظام اسلامی از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و بویژه در موقعیت زمانی کنونی، سخت به دنبال ادامه راه کج خود مبنی بر ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب این استان بوده و هستند که با هوشیاری مردم تمام نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شده و می‌شود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی در منطقه باعث شکست و خواری داعش شد و فرهنگ عظیم مقاومت علیه استکبار و ظلم جهانی را شکل داد رییس جمهوری آینده نیز باید همچون شهید سلیمانی پای کار باشد و همانند این شهید بزرگوار خون خود را برای نظام و اسلام نثار کند.

 این شهروند اهل سنت زاهدانی با اشاره به اینکه با روی کارآمدن دولت و شوراهای قوی، جوان و کارآمد و انقلابی جمهوری اسلامی ایران به سوی پیروزی و قله‌های رفیع خواهد رفت خاطرنشان کرد: بایستی کشور به دست صالحان، نیکان و افراد آشنا به طبقه ضعیف و فرودست جامعه بیفتد تا دیگر در کشور نه فقر و گرسنه‌ای و نه کارتن‌خواب و آوره‌ای باشد.

جمعه یوسفی دیگر شهروند اهل سنت خاش با بیان اینکه رییس جمهوری باید از میان مردم و از طبقه آنان باشد و عدالت را در جامعه حاکم کند گفت: خداوند نعمت‌های گوناگونی به این کشور داده  که یکی از این  نعمت‌ها توانایی رای و مشارکت در سرنوشت است.

وی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام اقوام و طوایف شیعه و سنی با یکدیگر در سیستان و بلوچستان در طول تاریخ، بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون این استان را به الگو و سرزمین وحدت جهان اسلام تبدیل کرده گفت: ما مردمان این استان با تمام تنوع قومیتی و مذهبی با شرکت در انتخابات علاوه‌بر نشان دادن وحدت همیشگی پایه‌های نظام و انقلابمان را همواره استوار می‌‎کنیم.

حضور شیعه و سنی در انتخابات مایوس‌کننده دشمنان نظام

صمد الله داوودی  شهروند اهل تشیع زابل نیز گفت: اهمیت حضور فعالانه و حداکثری مردم پای صندوق‌های رای در نظام جمهوری اسلامی برکسی پوشیده نیست زیرا در این‌ نظام همواره  بر نقش و رای مردم در تمامی زمینه‌ها تاکید فراوان شده است.

 وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات وظیفه ملی و حقی در قانون برای افراد در کشور بوده که در صورت استفاده نکردن و عدم مشارکت این حق ضایع خواهد شد تاکیدکرد: هر چقدر حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشتشان گسترده‌تر باشد نشان می‌دهد که مردم به کشور و نظام‌شان وفادارتر هستند.

این شهروند زابلی با بیان اینکه دشمنان ما از ماه‌ها قبل با تبلیغات گسترده و فضاسازی مسموم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، سخت در تلاش بودند تا میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی را به حداقل برسانند اظهارداشت: شرکت گسترده و آگاهانه مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری موجب یاس و ناامیدی دشمنان ما خواهد شد.

اسماعیل گرگیج شهروند اهل سنت ایرانشهر با بیان اینکه حضور گسترده و انتخاب آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی، منجر به یأس، ناامیدی و عصبانیت دشمنان می‌شود تصریح کرد: این انتخابات عزت، اقتدار و افتخار برای ایران و ایرانیان را در پی دارد.

وی افزود: به فرموده علمای بزرگ دین اگر در راهی قرار گرفتیم و دشمن برای ما مخالفت نکرد باید در آن مسیر تجدید نظر کرد اکنون راهی که ملت ایران در آن قرار گرفته راه قرآن، اسلام و پیامبر (ص) است و این مهم دشمنان زیادی دارد.

این شهروند اهل سنت با اشاره به اینکه سرنوشت هر ملتی به دست خود آن ملت مشخص می‌شود تصریح کرد: بر عهده تمام افراد است که پای صندوق‌های رای حضور یافته و در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت داشته و سهیم باشند.

علیرضا سرگزی مقدم شهروند زاهدانی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون مشارکت مردمی در اداره امور کشور حرف نخست را زده و در تمامی ادوار دشمنان، ایادی استکبار و صهیونیسم جهانی همواره در تلاش بوده‌اند که مشارکت مردم در  انتخابات‌های گوناگون کشور را پایین جلوه دهند اما هیچ‌گاه به اهداف شومشان نرسیدند.

وی ادامه داد: شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره پشت نظام، انقلاب و رهبری بوده و در طی ۴۲ سال انقلاب برای حفظ آرمان‌های انقلاب تلاش کرده‌اند و در این برهه حساس کنونی این انتخابات را به عنوان عرصه نبرد حق و باطل گرامی داشته‌اند.

بی بی نور ریگی از شهروندان اهل سنت زاهدان نیز معتقد است: من از ساعات اولیه آغاز رای‌گیری به پای صندوق‌های رای آمدم تا با رای خودم مشتی محکم بر دهان دشمنان نظام و انقلاب بزنم.

 وی ادامه داد: شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در همه اتفاقات وحدت دارند و در این انتخابات نیز وحدت همیشگی خود را به همه جهان نشان خواهند داد تا دشمن دیگر به فکر نابودی و سست کردن پایه‌های انقلاب نباشد.

سکینه اربابی ساکن زاهدانی با بیان اینکه اگر هر کس در این انتخابات کوتاهی کند و رای ندهد در آن دنیا باید به پیشگاه خداوند پاسخگو باشد خاطرنشان کرد: هر رای که ما به صندوق‌های رای می‌اندازیم وظیفه دینی و ملی ماست و ما برای هر رای و این قدرت انتخابمان به خون پاک شهیدان مدیونیم.

 استوار همچون همیشه

 شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نشان دادند که همچون گذشته در راه انقلاب و آرمان‌هایش از هیچ تلاش فروگذار نخواهند کرد آنان با حضور به موقع و اولیه در پای صندوق‌های رای بار دیگر با آرمان‌های خمینی کبیر و خون همه‌ی شهیدان این مرز و بوم پیمان بستند که برای توسعه ایرانی و ایران زمین بکوشند و به بیگانگان اجازه ندهند در سرنوشتشان دخالت و  وحدتشان را خدشه‌دار کند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهل سنت مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهل سنت مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شیعه و سنی سیستان و بلوچستان پای صندوق های رای شهروند اهل سنت جمهوری اسلامی پای صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد

سخنگوی سپاه گفت: با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار رمضان شریف از ارزیابی وضعیت امدادرسانی به مردم سیل زده در استان‌های جنوب شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و دستور سرلشکر حسین سلامی برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه در منطقه تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم خبر داد.

وی افزود: از همان هنگام وقوع سیل تا به امروز سپاه در استان‌های تحت تاثیر بارش‌ها و سیل اخیر با گسیل امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز مانند ماشین آلات برای بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی، بالگرد برای تسهیل عملیات امداد و نجات و انتقال محموله‌های غذایی و دارویی و نقل و انتقال نیروهای امدادگر، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به خدمت رسانی مردم و همراهی با سایر سازمان‌ها و نیروهای امدادی به طور شبانه روزی مشغول بوده است.

سخنگوی سپاه با اشاره به اینکه عمده نیازهای امدادی و خدمت رسانی هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان متمرکز و ادامه دارد خاطرنشان کرد: وضعیت در استان‌های هرمزگان و کرمان به حالت عادی بازگشته است و کمک به سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان با سرعت و هم افزایی دستگاه‌ها و همچنین حضور میدانی نیروهای مردمی ادامه دارد و با تاکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های سپاه امکانات، تجهیزات و نیروهای خود از جمله سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در جنوب شرق کشور را همچنان در خدمت به مردم سیل زده و تامین شرایط جاری و معمول زندگی آنان فعال حفظ خواهند کرد.

سردار شریف در پایان اظهار امیدواری کرد: به فضل الهی با توجه به هماهنگی، همکاری، هم افزایی و همت دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیروهای جهادی به ویژه مشارکت نیروهای مردمی به زودی از این شرایط عبور کنیم.

منبع: ایرنا کد خبر 746035

دیگر خبرها

  • یگان‌ امدادی سپاه تا پایان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده حضور دارد
  • مردم دشتیاری استان سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب
  • دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه
  • کمک به سیل‌زدگان در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • وضعیت مناطق سیل‌زدۀ جنوب سیستان و بلوچستان/ مردم مراقب خطر تمساح باشند
  • نگاهی به قاب‌های ماندگار ارتش و مردم در سال 57 + عکس ها
  • رژه ۲۹ فروردین روز ارتش در سیستان و بلوچستان
  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • آخرین اخبار از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان