Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، ترکیه در تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل و پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان، نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، در جریان نخستین نشست دو جانبه بین جو بایدن و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری آمریکا و ترکیه دو طرف توافق کردند که با هم برای تضمین این مساله همکاری کنند که هیات ترکیه‌ای پیش از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی در این کشور ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اردوغان اعلام کرد که یک شکلی از حمایت برای این کار نیاز است و بایدن نیز متعهد شد که از این روند حمایت خواهد کرد.

سالیوان ادامه داد: اردوغان رضایتش را در این باره ابراز داشت و دو طرف از تیم‌های خود خواستند تا درباره جزئیات نهایی همکاری کنند.

اردوغان در پایان یکسری نشست‌ها با رهبران ناتو که روز دوشنبه انجام شد، به خبرنگاران گفته بود که ترکیه به دنبال حضور نیروهای مجارستان و پاکستان در هیات جدید در افغانستان و در پی خروج تمامی نیروهای ناتو و آمریکا از این کشور است.

گزارش شده که ترکیه که نیروهایی در افغانستان دارد، پیشنهاد حفاظت از فرودگاه بین‌الملل "حامد کرزای" در کابل را مطرح کرده است.

سالیوان در پاسخ به سوالاتی درباره برنامه‌های احتیاطی نیز گفت، آمریکا در حال بررسی احتمال استفاده از مقاطعه کارهای امنیتی با تجربه جدی در افغانستان برای حفاظت از فرودگاه کابل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان خروج نیروهای خارجی از افغانستان تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴

کمیته بین‌المللی المپیک درباره تضمین امنیت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بیانیه داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، IOC پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو، همچنان به مقامات فرانسوی برای تضمین امنیت در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس اعتماد دارد.

هراس غربی‌ها از تبدیل شدن المپیک پاریس به هدفی تروریستی

سرویس رسانه‌ای کمیته بین‌المللی المپیک در این مورد به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: مثل همیشه، مسئولیت ایمنی مسابقات المپیک برعهده کشور میزبان است. آنها به IOC اطلاع دادند که برای چندین سال با این فرض کار کرده‌اند که بالاترین اقدامات ایمنی ممکن است موردنیاز باشد. طبق معمول، همکاری بین‌المللی بسیار نزدیک نیز وجود دارد. بر این اساس و همچنین گزارش‌های منظمی که کمیته بین‌المللی المپیک از آنها دریافت می‌کند، ما به مقامات فرانسوی و همکاری نزدیک آنها با شرکای بین‌المللی خود کاملاً اعتماد داریم.

در غروب 22 مارس، تروریست‌ها در تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو اقدام به تیراندازی کردند. بر اساس آخرین داده‌های کمیته تحقیقات روسیه طی این حمله تروریستی 139 نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • ترکیه باید گام های عملی برای دفاع از مردم غزه بردارد