Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@23:02:42 GMT

حضور ایرانیان مقیم صربستان در پای صندوق های رای

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۰۵۸۶

حضور ایرانیان مقیم صربستان در پای صندوق های رای

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ایرانیان حاضر در صربستان شامل دانشجویان، بازرگانان و پزشکان که تعدادی از آنها از دیگر شهرهای صربستان برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بلگراد آمده و نیز کارکنان سفارت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران با حضور در سفارت ایران رای خود را به صندوق اخذ رای انداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
«رشید حسن پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان و رئیس شعبه اخذ رای در این کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد گفت: سفارت از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات برخوردار است و هماهنگی های لازم با مراجع ذیربط برای تامین امنیت بعمل آمده است.
 
وی افزود: شعبه اخذ رای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در روز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ برای اخذ رأی هموطنان دائر خواهد بود و در صورت لزوم تمدید خواهد شد تا هیچ شهروند ایرانی از حق رای محروم نماند.
 
سفیر کشورمان همچنین با اشاره به اینکه افکار عمومی جامعه جهانی و دولت های مختلف، چشم به نحوه مشارکت مردم ایران در این انتخابات دوخته اند و با دقت تحولات مربوط به آن را رصد می کنند، افزود: مشارکت فعال و حداکثری ایرانیان در داخل و خارج کشور یک بار دیگر عشق و علاقه مردم را برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران به نمایش خواهد گذاشت.
 
سفارت ایران در بلگراد از یک ماه پیش با انتشار سلسله  اطلاعیه ها در پایگاه اینترنتی خود و از طریق پیام های شخصی و شبکه های اجتماعی از همه اتباع ایرانی مقیم صربستان دعوت کرده است تا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به شعبه اخذ رای واقع در سفارت ایران در صربستان واقع در بلگراد پایتخت این کشور مراجعه کنند.
 
شایان ذکر است  حدودا ۳۰۰ شهروند ایرانی در صربستان حضور دارند.
 
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران امسال روز جمعه ۲۸ خرداد ماه همزمان با داخل کشور در سفارتخانه ها و سرکنسولگری های کشورمان برای اخذ آرای هموطنان  برگزار شده است.
 
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری کشورمان به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر، نخستین میان ‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین میان‌ دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری، ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.
 
در این دوره انتخابات محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رییسی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی و عبدالناصر همتی به رقابت می پردازند.
 
در انتخابات ۱۴۰۰، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱ میلیون ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی می باشند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران دوره انتخابات اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت

فاکس نیوز نوشت جوزف لیبرمن سناتور آمریکایی، اولین آمریکایی یهودی تبار بود که برای یک حزب بزرگ در آمریکا نامزد معاون اول رییس جمهوری شد.

خانواده لیبرمن در بیانیه‌ای علت مرگ این سناتور سابق ایالت کنکتیکت در عصر چهارشنبه را عوارض ناشی از زمین خوردگی اعلام کردند.

وی ابتدا از سوی حزب دموکرات به مجلس سنا راه یافت و بار دیگر در سال ۲۰۰۶ و پس از شکست در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان یک نامزد مستقل کرسی مجلس سنا را بدست آورد.

در سال ۲۰۰۰ به عنوان اولین سیاستمدار یهودی، نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری برای «ال گور» و حزب دموکرات شد.

لیبرمن در سال ۲۰۰۴ برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرد، اما پس از یک نمایش ضعیف در انتخابات مقدماتی اولیه، از نامزدی انصراف داد.

لیبرمن به عنوان یکی از بزرگترین حامیان بزرگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن و از ضدایرانی‌ترین سناتور‌های آمریکایی شناخته می‌شود.

وی همچنین در زمره مقام‌های آمریکایی بوده که خواستار فشار و تحریم بیشتر ایران بوده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با اینکه لیبرمن دموکرات بود، اما در چند موضوع مهم از جمله جنگ در عراق بر خلاف این حزب رای داد و در سال ۲۰۰۶ نیز هنگامی که قصد داشت برای آخرین بار نامزد سناتوری در کنگره شود، به طور مستقل و بدون وابستگی حزبی در رقابت‌ها شرکت کرد و پیروز شد.

لیبرمن در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ نیز برخلاف موضع حزب دموکرات، به جای باراک اوباما از جان مک‌کین نامزد حزب جمهوری خواه حمایت کرد.

منبع :ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شب‌های احیای تلویزیون برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری ها با ایرانیان مقیم خارج
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • ایرانیان مقیم پاکستان نوروز و نیمه ماه مبارک رمضان را جشن گرفتند
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی