Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد آوایی صبح امروز جمعه در حاشیه حضور در فرایند رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شعبه اخذ رأی حرم مطهر سبزقبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هرچه مشارکت در انتخابات گسترده‌تر باشد از نظر امنیت ملی و سیاست خارجی، دیپلمات‌های ما در خارج از کشور برای مذاکرات هسته‌ای با دست پرتری در مقابل حریف می‌نشینند و بهتر می‌توانند از حقوق مردم دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نظر داخلی نیز هر چه انتخابات پرشور تر باشد، یک دولت قوی‌تر و با پشتوانه بیشتر روی کار می‌آید؛ بنابراین حضور گسترده مردم در انتخابات امروز منشأ خیر و برکات بسیار زیادی در موضوعات داخلی و خارجی کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم با حضور کم‌نظیر خود در انتخابات این پیام را به دشمن خواهند رساند که همیشه پای کار بوده و با یک بصیرت مثال‌زدنی حامی کشور، نظام و حکومت هستند که در نتیجه دشمنان مأیوس می‌شوند و در تصمیم‌گیری‌های خود در مذاکرات نیز تجدیدنظر خواهند کرد چرا که متوجه می‌شوند با یک نظام بی‌پشتوانه مواجه نیستند و با حکومتی روبه‌رو هستند که مردمانش با تمام توان از آن حمایت می‌کنند.

آوایی با دعوت از آحاد مردم شهرستان دزفول برای مشارکت حداکثری در انتخابات یادآور شد: قطعاً مردم دزفول در انتخابات امروز نیز همچون تمام عرصه‌ها خوش خواهند درخشید.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز نهایت همکاری را با دولت آینده خواهد داشت.

کد خبر 5237938

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شهرستان دزفول انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی عکس استانها گرگان بوشهر انتخابات رای گیری انتخابات ریاست جمهوری شیراز آمار کرونا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تجلیل از ۸۰ دانشجوی فعال دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس در همکاری با حوزه‌های برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برگزار شد.

محمدرضا قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست اظهار کرد: به‌کارگیری جوانان و دانشجویان برای همکاری در برگزاری انتخابات در این سطح وسیع و خاص، کاری بدیع و بسیار بزرگ بود. در دوره‌های قبل نیز گرایش به‌سوی جوانان در قالب شعار مطرح می‌شد؛ اما به دلیل ریسک خاصی که این به‌کارگیری داشت در جنبه عمل از این مشارکت اجتماعی و سیاسی نشانه چندان زیادی ابراز نشده است.

وی این همکاری مجدانه دانشجویان این دانشگاه در برپایی انتخابات را موجب افتخاری برای دانشجویان و به‌طور ویژه برای والدین دانشجویان برشمرد و بیان کرد:‌ حضور جوانان در فعالیت اجتماعی همانند برگزاری انتخابات نمودی واضح از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان است. دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مسئولیت اجتماعی خویش، بر خود می‌بالد و افتخار می‌کند که دانشجویانش در راستای فعالیت‌های اجتماعی مفید و مثمر ثمر نظام مقدس جمهوری اسلامی در بزرگ‌ترین تمرین دموکراسی کشور یعنی برگزاری انتخابات سهم بسزایی داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اعلام آمادگی برای همکاری و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی مشابه در شهر و استان، عنوان کرد: تعداد کثیر دانشجویان این دانشگاه در سراسر استان به‌ویژه حضور بالغ‌بر ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه آزا اسلامی واحد شیراز و وجود تعداد بسیاری از استادان همکاران و دانش‌آموزان مجموعه مدارس سما دانشگاه اسلامی در استان فارس ظرفیت  بسیار بزرگی برای ایفای نقش اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است.

برگزاری متفاوت انتخابات در شیراز با همکاری دانشجویان

فرماندار شهرستان شیراز نیز همکاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به شیوه فعلی با فرمانداری در برگزاری انتخابات شهرستان شیراز و زرقان را برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در برپایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شیوه همکاری دانشجویان با فرمانداری، شیوه جدید و متفاوتی بود که این شیوه با سایر حوزه‌های انتخابیه شهر‌های دیگر کشور نیز متفاوت بود.

لطف‌الله شیبانی افزود: روال ثابت و سابق برگزاری انتخابات سال‌های گذشته بر استفاده کامل از کارمندان دولت به‌ویژه فرهنگیان بودغ اما در دوره فعلی با همکاری هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و با همت تک‌تک دانشجویان گرانقدر، شکل برگزاری انتخابات با اعتمادی که به دانشجویان این دانشگاه صورت پذیرفت کاملاً متفاوت شد. این برای نخستین بار بود که در چنین سطح وسیعی از خدمات و قابلیت‌های دانشجویان در مراحل مختلف برگزاری انتخابات اعم از مرحله آموزش، مرحله کنترل، تست و مرحله اجرا استفاده شد.

وی اضافه کرد:‌ در برگزاری این دوره از انتخابات و حضور و مشارکت فعال دانشجویان در اداره حوزه‌های انتخابیه آنچه بیش از همه مشهود بود امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری دانشجویان دخیل در امر برگزاری انتخابات بود. یکی از محاسن بزرگ همکاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در اجرای مرحله اول انتخابات شهرستان شیراز اشراف کامل دانشجویان به روند برگزاری انتخابات بود که سبب شد عمده شبهات و شایعات منتشره قبلی درباره برگزاری انتخابات به‌واسطه ارتباط نزدیک خود دانشجویان و دخیل بودنشان در جزء مراحل اجرایی، از ذهنشان خارج شود.

فرماندار شهرستان شیراز همکاری دانشجویان در حوزه‌های انفورماتیک، آموزش کاربران و بازرسی در فرایند انتخابات را موجب ایجاد فضای آرامش‌بخش در روند برگزاری دانست و تأکید کرد:‌ در جریان برپایی انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ نخستین حوزه انتخابیه‌ای که در استان فارس سلامت برگزاری انتخاباتش تأیید شد حوزه شهرستان شیراز و نخستین کلان‌شهری که تأیید صحت انتخابات آن در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت نیز شهر شیراز بود.

شیبانی بیان کرد: همه این نتایج مثبت، مؤثر و خوشایند نتیجه همکاری، همیت و یاری همه دانشجویان در فرایند حساس و پر دقت برگزاری و اجرای انتخابات بود.

به گزارش آنا،‌در پایان این نشست از همه دانشجویان فعال در ایام انتخابات اسفند ۱۴۰۲ شهر شیراز با اهدای لوح سپاس و هدایایی از سوی فرماندار شیراز تجلیل و به پاس همکاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در برپایی این دوره از انتخابات لوح سپاسی از سوی فرماندار شیراز به دکتر محمدرضا قائدی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • ببینید | کنایه رئیس قوه قضائیه به مشارکت پایین مردم در انتخابات
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی