Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@11:07:13 GMT

سقوط شهرستان اوبه در غرب افغانستان در حمله طالبان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۱۱۵۵

سقوط شهرستان اوبه در غرب افغانستان در حمله طالبان

منابع محلی در هرات تاکید کردند که آخرین زخمی‌های نیروهای امنیتی از «اوبه» منتقل شده‌اند و این شهرستان به طور کامل در تصرف طالبان قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی در ولایت هرات در غرب افغانستان به رسانه‌ها گفته‌اند که صبح امروز تمامی نیروهای امنیتی از تنها پاسگاه شهرستان «اوبه» در این ولایت توسط بالگرد به مرکز منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که در شهرستان اوبه دیگر نیروی دولتی وجود ندارد و این نخستین شهرستان از هرات است که در اختیار کامل طالبان قرار گرفته است..

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات نیز به اطلاعات روز گفته است که شماری از زخمی‌ها امروز توسط بالگرد از قرارگاه نیروهای ارتش به مراکز درمانی منتقل شده‌اند اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

با این حال، مقام‌های دولتی در ولایت هرات نیز درباره شهرستان و حملات طالبان اظهارنظری نمی‌کنند.

انفجار در دفتر فرمانده پلیس شهرستان «اوبه» در غرب افغانستانافغانستان| سقوط 4 شهرستان طی شبانه روز گذشته در حملات طالبانهشدار ژنرال «میلر» به نیروهای آمریکایی: برای تشدید حملات طالبان آماده باشید

بستگان زخمی‌های نیروهای امنیتی افغان در شهرستان اوبه، طی هفته گذشته سه بار در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات تظاهرات کردند.

آنها دولت را به بی‌پروایی در راستای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و درمان زخمیان متهم کرده بودند.

حملات طالبان در بخش‌هایی از ولسوالی‌های هرات افزایش یافته است. مقام‌های محلی هرات می‌گویند که نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی‌های غوریان، کهسان، کشک‌کهنه و چندین ولسوالی دیگر با طالبان درگیر جنگ هستند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان نیروهای امنیتی حملات طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در تماس تلفنی با شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات افغانستان ابراز امیدواری کرد: مشکلات تردد کامیونهای ایرانی در مرز افغانستان به سرعت برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن دعوت والی هرات به استان،افزود: موافق هستیم تا یک کمیته مشترک به ریاست معاونین اقتصادی استانداری خراسان رضوی و هرات تشکیل و حتی در صورت لزوم جلسات آن در مرز دو کشور برگزار شود.

والی هرات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: ضرورت دارد هر دو استان برای فراهم کردن تسهیلات هرچه بهتر، کوشش و تلاش بیشتری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سقوط مرد ۵۵ ساله در آبشار کوهرنگ که توسط نیروهای حلال‌احمر نجات یافت (فیلم)
  • امضای قرارداد میان طالبان و شرکت گاما
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات
  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه