Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با تاکید بر اینکه رای گیری در هیچ شعبه‌ای از ساعت ۷ صبح تا الان هیچگاه متوقف نشده و نمی‌شود گفت: در سراسر کشور ۷۰ هزار شعبه داریم و ممکن است این شعب با مشکلاتی نظیر قطع برق و ایجاد مشکل برای دستگاهها مواجه شوند اما به هیچ وجه فرآیند رای گیری متوقف نمی‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور در پاسخ به پرسشی درباره تأخیر در آغاز فرآیند رای گیری در برخی شعب اخذ رای با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در فرآیند رای گیری وجود ندارد، اظهار کرد: در سراسر کشور ۷۰ هزار شعبه داریم و ممکن است این شعب با مشکلاتی نظیر قطع برق و ایجاد مشکل برای دستگاهها مواجه شوند اما به هیچ وجه فرآیند رای گیری متوقف نمی‌شود در صورت بروز مشکلی، بلافاصله رای گیری را بصورت آفلاین انجام و سپس وارد سیستم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای گیری در شعب راس ساعت ۷ آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه رای گیری در هیچ شعبه‌ای از ساعت ۷ صبح تا الان هیچگاه متوقف نشده و نمی‌شود، درباره تدابیر اتخاذ شده برای اخذ رای از بیماران کرونایی گفت: در بیمارستان‌ها که همیشه صندوق رای وجود دارد، برای بیماران کرونایی که در قرنطینه هستند نیز اگر اطلاع دهند، برایشان صندوق ارسال می‌شود.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرآیند رای گیری رای گیری ساعت ۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)

عصر ایران - سپیداج (Cuttlefish) که ده‌پا نیز نامیده می شود، به رده سرپایان تعلق دارد و از استتارگران ماهر دریاست. صد و بیست گونه سپیداج وجود دارند که همه آنها دارای هشت بازو و دو شاخک قابل گسترش دارای دیسک های مکنده هستند.

سپیداج یکی از بزرگترین نسبت های مغز به بدن را در بین تمام بی مهرگان به خود اختصاص داده و هوش این حیوان از طریق توانایی آن در تمایز غذاها، توانایی محاسبه، و تقلید رنگ، بافت و الگوهای محیط اطراف خود مشاهده شده است.

سپیداج می تواند رنگ خود را با محیط اطرافش هماهنگ کند

به منظور ترکیب شدن با محیط اطراف خود، سپیداج ها می توانند رنگ پوست خود را در کمتر از یک ثانیه تغییر دهد. آنها می توانند رنگ خود را با الگوهای سریع تغییر دهند که در این شرایط به نظر می رسد موج های رنگی روی بدن حیوان حرکت می کند. این توانایی تغییر رنگ با توجه به این حقیقت که سپیداج موجودی کوررنگ است، چشمگیرتر می شود.

سپیداج سه قلب دارد

مانند تمام سرپایان، سپیداج نیز دارای سه قلب است. دو قلب از سه قلب برای پمپاژ خون به آبشش های بزرگ حیوان استفاده می شود و قلب سوم خون اکسیژن دار را به دیگر قسمت های بدن می رساند.

سپیداج دارای یک دستگاه گردش خون بسته است. خون پمپاژ شده از قلب این حیوان رنگی آبی-سبز دارد زیرا حاوی پروتئینی مبتنی بر مس به نام هموسیانین است.

سپیداج می تواند اشیا اطراف خود را تقلید کند

در تلاش برای پنهان شدن از دید شکارچیان، سپیداج می تواند شکل و بافت اشیا اطراف خود را تقلید کند. خویشاوند نزدیک آنها، یعنی اختاپوس نیز چنین توانایی دارد. سپیداج تغییر بافت را با باز یا جمع کردن برجستگی های کوچکی به نام پاپیلا (Papillae) انجام می دهد که در سراسر بدن حیوان قرار دارند. تغییر بافت به سپیداج اجازه می دهد تا بهتر با شن، سنگ های ناهموار یا سطوح دیگر جایی که پنهان شده است، هماهنگ شود.

سپیداج دید فوق العاده ای دارد

به عنوان موجوداتی کوررنگ، سپیداج ها قدرت بینایی چشمگیری دارد. آنها توانایی تشخیص نور پلاریزه را دارند که ظرفیت بیشتری برای تشخیص طعمه به آنها می دهد. به دلیل مردمک های دبلیو شکل، سپیداج ها می توانند با حرکت چشم های خود به راحتی همه جهات از جمله پشت سر را ببینند.

سپیداج می تواند بشمارد

سپیداج ها به دلیل هوش بالای خود شناخته شده هستند. یک مطالعه نشان داد که سپیداج یک ماهه می تواند تفاوت بین جعبه ای حاوی چهار میگو با جعبه ای حاوی پنج میگو را تشخیص دهد.

زمانی که جعبه ها حاوی میگوی بیشتری بودند، تصمیم گیری سپیداج برای این که از کدام جعبه غذا بخورد، زمان بیشتری طول می کشید. پژوهشگران آن را به عنوان شاهدی مبنی بر این که سپیداج شمارش میگوها را پیش از تصمیم گیری انجام می دهد، در نظر گرفتند.

آنها به این نتیجه رسیدند که توانایی سپیداج در مقایسه مقادیر با نوزاد یک ساله انسان و میمون رزوس قابل مقایسه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ملیبه ویریدیس؛ یک جاندار عجیب با روشی متفاوت برای شکار و تولید مثل! (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل
  • سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • مقامات این کشور پیش از عملیاتِ ایران التماس می‌کردند | سفیر سوئیس به سپاه احضار شد!
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود