Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: برگزاری انتخابات در استان مازندران با ایرادات و اشکالات فراوانی همراه است که این ایرادات باعث شده تا در تعداد قابل توجهی از شعب اخذ رأی با تأخیر آغاز شود.

وی افزود: از جمله در منطقه‌ای در هِوِلا در ساری رأی گیری ساعت حدود ساعت 10:30 آغاز شده و حال آنکه ساعت رأی گیری در سراسر کشور ساعت 7 اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در ساعات اولیه رأی گیری در بعضی از شعب شاهد قطعی برق و در برخی دیگر از شعب شاهد نقص فنی سیستم‌ها بودیم.

نبویان خاطرنشان کرد: در بعضی شعب به مردم گفته می‌شد که نمی‌خواهد برای ریاست جمهور رای بدهید، تعرفه رأی مربوط به شوراها را پر کنید و بروید.

وی افزود: نماینده فرمانداری در شعبه اخذ رأی در روز انتخابات خواب مانده و او را از خانه‌اش صدا کرده و از رختخواب بیرون کشیده و به شعبه اخذ رأی آوردند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در مورد انتخابات شوراها هم کارت‌های الکترونیکی که برای این منظو ردر نظر گرفته شده، در شعب کم است و مردم برای استفاده از این کارت‌ها ناچارند باید در صف‌های طولانی آن هم در این وضعیت کرونا معطل بمانند.

نبویان خاطرنشان کرد: در مورد صندوق‌های سیار هم که برای افراد سالمند که شرایط جسمی لازم برای حضور در شعب اخذ رأی ندارند پیش بینی شده از ارسال صندوق‌های سیار به مناطق روستایی برای اخذ رأی از سالمندان جلوگیری شده است.

وی افزود: از جمله ایرادات دیگری که باعث تاخیر در آغاز به کار شعب شده بود می‌توان به نبود صندوق در شعب اشاره کرد و یا اینکه صندوقی اشتباهی به شعبه آورده شده و مجدد باید تعویض شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این مأموران اجرایی و انتظامی مستقر در شعب اخذ رأی آموزش‌دیده نیستند و مسلط عمل نمی‌کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در مورد اخذ رای در شعب خارج از کشور به عنوان نمونه در کشور استرالیا تنها دو صندوق برای اخذ رای در نظر گرفته شده که این خود باعث کاهش مشارکت در انتخابات در این کشور می‌شود؛ به عنوان نمونه یک ایرانی برای رای دادن ناچار است که ۳۰ کیلومتر را تا محل اخذ رای و ۳۰ کیلومتر بازگردد.

رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در استان مازندران خاطرنشان کرد: شواهد و قراین بیانگر این مسأله است که وزارت کشور تعمدا این اقدامات را در دستورکار قرار داده تا مشارکت در انتخابات پایین بیاید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات شعب اخذ رأی اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید

به گزارش "ورزش سه"، مشکلاتی که از روز فینال جام جهانی زنان و ‏حرکت جنجالی لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ‏اسپانیا، گریبان‌گیر این فدراسیون شده ظاهرا تمامی ندارد. ‏

درحالیکه به نظر می‌رسید در هفته پیش رو شاهد برگزاری انتخابات ‏فدراسیون هستیم تا فوتبال اسپانیا سرانجام به آرامش برسد امروز ‏دادگاه عالی ورزش ‏CAS‏ حکم کرد که روند برگزاری انتخابات باید از نو ‏آغاز شود. علت این دستور این بود که میگل گالان علیه روند انتخابات ‏به ‏CAS‏ شکایت کرده و مدعی نقض حقوقش شده بود. ‏

گالان رئیس کمیته ملی مربیان فوتبال اسپانیا و از اعضای مجمع ‏فدراسیون فوتبال این کشور است. کمیسیون انتخابات فدراسیون ‏فوتبال اسپانیا از شکایت گالان و حکم ‏CAS‏ شاکی است. این ‏کمیسیون پیش از این مدعی شده بود گالان اطلاعات ناقصی در ‏اختیار ‏CAS‏ قرار داده ولی این دادگاه اعتراض‌ها را نپذیرفت. ‏

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر