Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-25@10:06:45 GMT

مرور آثار جک لمون در شبکه نمایش

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۱۲۶۷

مرور آثار جک لمون در شبکه نمایش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه نمایش، شبکه نمایش در هفته پیش رو و در بخش موضوعی منتخب هفته به سراغ فیلم هایی با موضوع «دوستی» می رود و در بخش مرور آثار یا صحنه گران نیز فیلم های منتخبی از «جک لمون» یکی از بازیگران مطرح تاریخ سینما را روی آنتن می برد و همزمان با شروع فصل تابستان ، فیلم «دیده نشدگان» به عنوان نخستین فیلم از سری فیلم های جدید و پخش نخست از این شبکه پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت ۱۳: فیلم و تله فیلم های ایرانی شبکه نمایش از شنبه ۲۹ خرداد تا جمعه ۴ تیر بدین ترتیب خواهد بود: «قصه ها و واقعیت ها»، «پل سفید»، «در جستجوی خواستگار»، «وانتافه»، «غافل»، «به همین راحتی» و «به دنیا آمدن».

ساعت ۱۹: «دوستی» موضوعی است که در بسیاری از فیلم های سینمایی به آن پرداخته شده و انتخاب منتخبی از آنها شاید کار چندان راحتی نباشد. فیلم های منتخبی که شبکه نمایش در هفته پیش رو برای این بخش در نظر گرفته است شامل: «ضیافت»، «دوباره زندگی» (اثر تحسین شده سینمای فرانسه)، «مرد آفتابی»، «بهترین دوست من»، «ماجراهای هاکلبری فین»، «خانه دوست کجاست» (اثر جهانی عباس کیارستمی) و «در کنارم بمان» خواهد بود.

ساعت ۲۱: جک لمون، از بازیگران تاریخ سینماست که از شاخصه های او می توان به بازی در فیلم های کارگردان مطرحی چون بیلی وایلدر در ژانرهای مختلف اشاره کرد. لمون ۸ نامزدی و دو جایزه اسکار را در کارنامه دارد که از این حیث از برترین بازیگران سینماست. فیلم های منتخب این بازیگر برای هفته پیش رو شامل این فیلم ها خواهد بود: «راه طولانی خانه»، «غریبه ها در شهر»، «زوج خنده دار»، «پیرمردهای غرغرو»، «سه شنبه ها با موری»، «فرودگاه ۷۷» و «صفحه اول».

ساعت ۲۳: فیلم های ساعت ۲۳ شبکه نمایش که فیلم های جذاب این شبکه را شامل می شود این هفته از شنبه تا جمعه بدین صورت خواهد بود: «ارباب جنگ»، «در اعماق اقیانوس»، «بازیکن پینگ پنگ»، «زندگی»، «هفت» (با بازی مورگان فریمن و برد پیت)، «من مادر هستم» و فیلم جدید شبکه نمایش «دیده نشدگان» که محصول سال ۲۰۱۸ کشور فرانسه است. داستان این فیلم که برای نخستین بار از سیما و شبکه نمایش پخش می شود، درباره سازمانی برای حمایت از بی خانمان ها در فرانسه است. مرکز آنها دچار مشکل شده، از طرفی مسئولین آنها سعی دارند تا عاقبتی خوش برای هر کدامشان رقم بخورد .

ساعت ۱ بامداد: منتخب فیلم های کلاسیک این هفته نمایش نیز شامل فیلم های «سامورایی» (اثر آلن دلون)، «شالاکو»، «موزه پرماجرا»، «شیر فروش»، «آخرین هورا»، «عملیات آمستردام» و «قتل در قطار سریع السیر» است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بازیگر سینما شبکه نمایش سیما فیلم سینمایی شبکه نمایش فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار زنده‌یاد مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه شامل آثاری از دوره‌های مختلف کاری وی در نمایشگاهی تحت عنوان «قصه‌های دری‌کنده» در گالری سهراب به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه با همکاری خانه موزه مکرمه برگزار خواهد شد که در آن ۳۱ اثر روی دیوار خواهد رفت. همزمان با افتتاح این نمایشگاه مستندی از مکرمه به کارگردانی ابراهیم مختاری، با عنوان «مکرمه، خاطرات و رؤیاها» که در سال ۱۳۷۶ ساخته شده نیز نمایش داده خواهد شد.

استیتمنت نمایشگاه «قصه های دری‌کنده» رونوشتی از زنده‌یاد احمدرضا دالوند است که در مورد مکرمه نوشته شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مکرمه قنبری، نماینده فارغ البالی و رهایی ایماژهای هنرمندانه در زمانه ماست. او از پس تحمل رنج های بسیار به چنان خلوصی رسیده بود که می‌خواست در هذیان لذت بخش خلاقیت بی وقفه اش ما را نیز سهیم سازد.»

همچنین شهاب شاه‌پرویزی نویسنده و منتقد هنری در مورد مکرمه در چند سطر برای این نمایشگاه نوشته است: «آثاری که قصه یک دنیاست. دنیایی رنگارنگ. رنگارنگی کوچک که سروته‌اش به قدر روستای دری‌کنده بود. کوچکی که در ساحت تصویرگرایانه‌ مکرمه قنبری حامل قصه‌هایی عمیق است. قصه‌هایی فولکلور از ستیزه‌گران و ستیزه‌پذیرانِ ناچار. ستیزه‌ جهانی جبار با زنی تنها. زنی تنها و غریب در احاطه‌ی دیوچهره‌گان و اژدهارویان. آثار مکرمه در رنگ‌های روشن، در ساده‌گی طرح‌های بداهه و فیگورهای سوررئال؛ قصه‌ دردهایی است فراموش نشده. فراموش نشده‌هایی فراتر از مرزهای دری‌کنده، فراتر از مرزهای قراردادی، فراتر از مرزهای جنسیتی و حتی من و تو. مکرمه، نقاش درد تنهایی، غریبه‌گی و سردرگمی است؛ همان درد مشترک آدمی. شاعری که قلم‌مو را جایگزین قلم کرد.»

مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه متولد ۱۳۰۷ در دری‌کنده بابل، نقاش سبک پست مدرنیسم مازندرانی است که به خاطر نقاشی‌هایش به شهرت جهانی رسید. نقاشی‌های وی موجب شد تا به‌عنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شود. مکرمه که تحصیلات دانشگاهی و سواد خواندن و نوشتن نداشت و دوره علمی نیز نگذرانده بود، در سن ۶۷ سالگی به‌خاطر فروخته شدن گاو محبوبش افسرده شد و برای رهایی از اندوه، به نقاشی پناه برد. او آنچه را که در دل داشت، روی دیوارهای خانه‌اش جان بخشید. خانه کوچک ۲۰۰ متری او در روستا امروزه به موزه ننه مکرمه تبدیل شده است و از آثار ملی ایران و جاهای دیدنی بابل به شمار می‌آید.

این نمایشگاه از هفتم اردیبهشت آغاز و تا هفدهم اردیبهشت در گالری سهراب به آدرس خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، پلاک ۱۴۲ برقرار است.

کد خبر 6086772

دیگر خبرها

  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • «جغد شب» و «قاتلان ماه کامل» سینمایی‌های هفته اول اردیبهشت ماه
  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • قطعی ۱۲ ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام
  • قطع گاز در رشت و خمام