Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۲ صنف مستقیم در تولید یک اثر سینمایی کار می‌کنند و مجموعاً ۱۵۰ نفر از گروه‌های مختلف برای تولید یک فیلم تأثیرگذارند که حدود ۵ هزار عضو در این ۳۲ صنف جای گرفتند، این افراد فاقد هرگونه بیمه جدی‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، سید ضیاء هاشمی تهیه‌کننده با سابقه سینمای ایران درباره خواسته‌های سینماگران از رئیس جمهور بعدی کشور گفت: خواسته ملت ایران جدای از ایجاد رفاه عمومی برای مردم، کوتاه شدن دست تمام سارقین و فاسدین از منابع ملی و رسوایی آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با نقد به پروانه ساخت سینمایی از نظر صرف هزینه و زمان بیان کرد: ما باید تمام "اختیارات" و البته "مسئولیت" ساخته شدن فیلم را به سینماگران بدهیم. حاکمیت در تمام دنیا برای صدور پروانه نمایش،  فیلم را می‌بینند و فیلم نیز یا مجوز نمایش دریافت می‌کند یا خیر؛ در تمام دنیا روال اینگونه است. با این روش کیفیت کارها خوب و سازنده خواهد شد و هم دردسرهای پروانه ساخت از میان برداشته می‌شود. اینکه یک گروه بنشینند ماه‌ها وقت صرف کنند که ببینند پروانه صادر می‌شود یا خیر، تنها منجر به این می‌شود که زمان و فصل فیلمبرداری و حتی سرمایه‌گذار را از دست بدهند. مسائل زیادی به وجود می‌آید که تاکنون هیچ معاون وزیر و وزیری جرأت نداشتند آن را حذف کند.

به عقیده من این قانون هم جز وقت تلف کردن سودی ندارد‌؛ خسارت ناشی از عدم نمایش فیلم هم به جای این که به سینماگر مرتبط باشد باعث دریافت کارت زرد از سوی مجلس به وزیر می‌شود. بهتر این است که رئیس جمهور آتی دستور دهد غیر از پروانه نمایش، دیگر کارها از جمله پروانه ساخت حذف شود. مثل روزنامه مگر تا روزنامه چاپ شود کسی مطالب را مطالعه می‌کند؟ مسئولیت چاپ با مدیرمسئول است.

تهیه‌کننده فیلم «عروس» در ادامه درباره بخش‌های دیگر سینما که باید مورد بررسی قرار بگیرد بیان کرد: رئیس جمهور بعدی کوچک‌سازی و چابک‌سازی در بخش سینما را در اولویت قرار دهد که بسیار مهم است. این همه افراد بدون کارایی مناسب در بنیادها و مؤسسات حضور دارند در حالی که باید مؤسسات به  بخش خصوصی واگذار شود.

موضوع بیمه و عدم ثبات شغلی سینماگران نکته مهم دیگری بود که وی به آن پرداخت و گفت: سینماگران جایی استخدام نیستند برخی دو سال یا سه سال یکبار شاید سالی یک بار فیلم بسازند؛ تمام اهالی سینما با این مسئله درگیرند. 32 صنف مستقیم در تولید یک اثر سینمایی کار می‌کنند و مجموعاً  150 نفر از گروه‌های مختلف برای تولید یک فیلم تأثیرگذارند که حدود 5 هزار عضو در این 32 صنف جای گرفتند.

این افراد فاقد هرگونه بیمه جدی‌اند گاهی دولت کمک می‌کند به صندوق هنر و به صورت صدقه جاریه ارائه می‌شود. در کل کار قانونمند و درستی در حوزه بیمه صورت نگرفته است. اگر رئیس جمهور آینده برای مجموعه هنرمندان این مقوله مهم را فراهم کند کار ویژه‌ای کرده است.

ایجاد یک بیمه تأمین اجتماعی درست و مستحکم نه اینکه مثل بیمه کارگران فصلی باشد. همچنین امکان در اختیار قراردادن یک ساختمان در اختیار یک اتحادیه که توان اجرایی داشته باشند تا سینماگران بتوانند کلینکی مجهز برای درمان داشته باشند تنها برای مجموعه اهالی سینما طراحی شود. اگر دولت آینده کمک کند و برای تجهیز کردن این کلینک تنها ارائه مالیات را از روی تجهیزات پزشکی برای هنرمندان بردارند، خودمان هزینه تجهیز کلینیک را پرداخت می‌کنیم.

دستگاه‌های مختلف پزشکی که بتوانیم برای تشخیص بیماری سریع‌تر اقدام شود در این کلینیک تعبیه خواهد شد و برای تأمین مالی این مجموعه هم از خیرین کمک می‌گیریم. این کار برای دولت هم بسیار قابل اعلان خواهد بود زیرا دولت می‌تواند در شعارهای خود به فراهم آوردن شرایط برای تجهیز یک مرکز بهداشت و درمانی اختصاصی سینماگران اشاره داشته باشد که بسیار هم مؤثر خواهد بود.

آسمانی‌بودن خدایان المپ ادعای گزافی است+ فیلمافشاگری سرتیپی از پشت پرده برجسته‌سازی حضور فیلم‌های خارجی در جشنواره جهانی فجر/ پای یک دستور در میان است؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری فیلم سینما انتخابات ریاست جمهوری فیلم سینما رئیس جمهور تولید یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳۱۵ هزار دلاری سینماگران برای فلسطینیان

حراجی «سینما برای غزه» که توسط گروهی از فیلم‌سازان زن و روزنامه‌نگاران سینما راه‌اندازی شده، با موفقیت، بیش از ۳۱۵ هزار دلار برای ارائه کمک‌های پزشکی به مردم غزه جمع‌آوری کرده است.

به گزارش ایسنا، این حراجی که توسط افراد سرشناسی چون «تیلدا سوینتون»، «واکین فینیکس»، «اسپایک لی» و «گیرمو دل تورو» حمایت شده است، حدود ۳۱۶۷۷۸ دلار (۲۵۴۲۹۷ پوند) برای تامین کمک‌های پزشکی برای فلسطینیان جمع آوری کرده است.

پیش از این «جاناتان گلیزر» فیلمساز انگلیسی که امسال با فیلم «منطقه مورد علاقه» موفق به کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد، ۷ پوستر امضا شده از فیلم «منطقه مورد علاقه» و مجموعه‌ای پوسترها از فیلم قبلی‌اش «زیر پوست» را برای فروش به این حراجی اهدا کرده است.

طبق اعلام هالیوود ریپورتر، جمع آوری کمک مالی توسط «جولیا جکمن» و «هلن سیمونز» فیلمسازان بریتانیایی و روزنامه‌نگارانی شامل «هانا فلینت»، «لیلا لطیف» و «سوفی مونکس کافمن» سازماندهی شده است.

در بیانیه برگزارکنندگان این حراجی آمده است: «ما معتقدیم هنر و سیاست به‌طور جدایی ناپذیری پیوند خورده‌اند و در گفتار و عمل برای کمک به کسانی که در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین در معرض وحشت‌های وصف ناپذیری قرار گرفته‌اند، فراخوانده شده‌ایم. "سینما برای غزه" فضایی پرشور و فراگیر برای جمع‌آوری کمک‌های مالی است که با سخاوت مردمی از همه گوشه‌های صنعت فیلم شکل گرفته و تا زمانی که فلسطینی‌ها توسط اسرائیل با مصونیت از مجازات مورد حمله قرار می‌گیرند، بیکار نخواهند ایستاد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رفع مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • بازگشت مقتدی صدر به عرصه سیاست عراق؛ سناریوی بعدی چیست؟
  • نوسانات بازار ارز و طلا، زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • دور دوم سفر رییس جمهور به سمنان/ مدیران پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه به عنوان حق بیمه تأمین اجتماعی دریافت می شود
  • پرداخت تسهیلات سیل به کشاورزان یزدی به کجا رسید؟
  • پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت دریافت پروانه کسب جدید اصناف
  • صدور ۱۲ پروانه فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی در لرستان
  • کمک ۳۱۵ هزار دلاری سینماگران برای فلسطینیان
  • کمک ۳۱۵ هزار دلاری سینماگران برای غزه