Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات استان یزد به اتصال همه شعب اخذ رای استان به صورت انلاین به ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: برای تسهیل فرایند رای دادن، مردم می‌توانند از طریق سامانه به اسامی نامزدها و نزدیکترین شعب اخذ رای دسترسی داشته باشند.

«محمدحسین زارع» در نشست با خبرنگاران در محل اتاق خبر ستاد انتخابات استان در محل استانداری یزد، با بیان این که زیرساخت‌های اخذ رای در مجموعه استان آماده سازی شده است، اظهار کرد: در مجموعه استان ۹۶۶ شعبه اخذ رای وجود دارد که زیرساخت‌های مطلوبی خصوصا در پوشش مخابراتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه شعب اخذ رای استان به صورت آنلاین به ستاد انتخابات کشور متصل هستند.

این مسئول با اشاره به این که تجهیزات برای فرمانداری و بخشداری‌ها به میزان کافی تامین شده است، گفت: تجهیزات پشتیبانی آماده شده است در خصوص اعضای شعب و کاربری‌های رایانه‌ای نیز در هر شعبه دو نفر از اعضای آموزش دیده حضور دارند که امروز به صورت چرخشی کمک رسانی کرده و در خصوص ثبت و احراز هویت رای دهندگان اقدام می‌کنند.

وی با بیان این که دو اقدام الکترونیکی برای امروز انجام شده است، گفت: صورت جلسه آغاز و انتهای رای‌گیری یکی از این اقدامات الکترونیکی است و علاوه بر آن نیز احراز هویت رای دهندگان از محل شعبه نیز به صورت الکترونیکی انجام می‎شود.

زارع با اشاره به این که اقدام دیگر الکترونیکی در حوزه انتخابات مربوط به سامانه کنترل راه دهندگان است، تصریح کرد: نظارت بر این که افراد متقاضی رای دادن، در محل دیگری رای نداده، به سن قانونی رسیده و شناسنامه آن‌ها مربوط به متوفی نباشد نیز به ضورت الکترونیکی انجام شد.

مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات استان یزد در خصوص استعلامات از محل شعبه نیز تصریح کرد: سامانه entekhabiran.ir در کشور طراحی شده تا مردم بتوانند از طریق آن، سامانه حوزه انتخابیه خود را پیدا کنند و به لیست نامزدهای انتخابات دسترسی داشته باشند البته با اتصال تلفن همراه این افراد به اینترنت میتوانند سه شعبه نزدیک به محل اتصال خود را نیز پیدا و نسبت به رای اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ يزد ستاد انتخابات استان يزد ستاد انتخابات شعب اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد مولایی صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار ۴۱۸ شعبه است.

وی تصریح کرد: با توجه به زمان باقیمانده تا مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم شهر، با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های به عمل آمده، شرایط و بستر انتخابات با همکاری هئیات اجرایی، نظارت، بازرسی و سایر عوامل انتخابات، کاملاً مهیا است.

فرماندار قائم شهر افزود: مطابق با اعلام و ابلاغ جدول زمانبندی از سوی ستاد انتخابات کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهربه همراه ۷ حوزه دیگر در کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

مولایی قرا با اشاره به این موضوع که ۷۳۵ دستگاه الکترونیکی احراز هویت و اخذ رأی تحویل به ستاد انتخابات قائمشهر شده است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم و مورد نظر به کاربران و کارشناسان فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیکی انجام شده است.

رئیس ستاد مرکز حوزه انتخابیه قائم شهر افزود: بر اساس قانون تبلیغات قانونی نامزدهای مرحله دوم مجلس دوازدهم از روز ۱۳ اردیبهشت آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی (۲۱) اردیبهشت پایان خواهد یافت.

کد خبر 6085178

دیگر خبرها

  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری