Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان مستند «غیر رسمی» معتقد است عمده تلاش رهبر معظم انقلاب این است که نگاه برخی مسئولان را نسبت به ظرفیت‌های داخلی تغییر داده و آنان را از وجود چنین نخبگانی باخبر کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین قسمت از مستند «غیر رسمی» روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. این قسمت از فیلم، دیدار نخبگان با رهبر انقلاب را روایت کرد و البته با بازخورهای زیادی در فضای مجازی رو‌به‌رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعی از کاربران فضای مجازی، تسلط رهبر انقلاب به موضوعات مختلف علمی را مورد اشاره قرار داده و بعضی دیگر نیز با مقایسه برخورد ایشان،‌ بی‌توجهی برخی مدیران نسبت به نخبگان و دستاوردهای آنان را مورد انتقاد قرار دادند. 

سیدمحمدعلی صدری‌نیا، کارگردان این مجموعه مستند با اشاره به تولید سومین قسمت از مستند «غیر رسمی» گفت: هر قسمت از این مجموعه به دلیل آنکه سراغ یکی از دیدارها رفته و با دریچه نگاه جدیدی این جلسات را روایت کرده است، منحصر به فرد است. 

وی ادامه داد: این قسمت دیدار نخبگان با رهبر انقلاب را روایت کرده بود و به همین دلیل از اهمیت بالاتری برخوردار بود و البته سختی‌های زیادی داشت. اهمیت این مستند از این منظر بود که روایت صحیح و دقیق پیشرفت‌های علمی، دستاوردها و ... از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود. 

کارگردان مستند «غیر رسمی» درباره دو موضوع اصلی و مهم که در این مستند روایت شده است، گفت: موضوع اصلی که باید بدان توجه می‌کردیم روایت 2 موضوع اصلی بود: اولاً می‌بینید که بسیاری از این نخبگان در شرایط تحریمی کشور دست به کارهای بزرگی زده و قطعات مهم و حساسی که به دلیل تحریم‌ها وارد نمی‌شده است را بومی‌سازی و تولید داخل کردند. این موضوع را حتماً باید نمایش می‌دادیم. مورد دوم که از زبان این نخبگان روایت می‌شود، ‌کارشکنی‌هایی است که از سوی عده‌ای صورت می‌گرفته و این مسیر را پرزحمت می‌کرده است. بنابراین برای روایت دقیق باید به‌گونه‌ای پیش می‌رفتیم که به هر دو موضوع اشاره دقیقی شود. 

 

خاطره رهبر انقلاب از وزیری که به توان جوانان ایرانی باور نداشت

وی تأکید کرد: موضوع مهم دیگر در ساخت قسمت سوم غیر رسمی اشاره به این مطلب بود که این دیدار تنها یک جلسه با نخبگان از سوی رهبر انقلاب نبوده بلکه دارای سابقه بسیار طولانی است. همان‌طور که در فیلم هم دیدید، این جلسه، اولین دیدار با گروه‌های علمی نبوده و رهبر انقلاب از مدت‌ها پیش سابقه پیگیری امور این نخبگان و فعالیت‌های آنان را داشتند. بنابراین لازم بود که این سابقه را به تصویر بکشیم و با ارائه تصاویری از دیدارهای قبلی آن جلسات را نیز بازخوانی کنیم. 

کارگردان مستند «غیر رسمی» با اشاره به پیگیری‌های رهبر انقلاب از نخبگان علمی کشور گفت: پیشرفت‌های علمی و نخبگان همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده و اعتقاد به استعداد ایرانی باور عمیق ایشان است. گاهی اوقات می‌بینید که شخصیتی سیاسی دیداری را با نخبگان برگزار کرده و تنها می‌خواهد حرف‌های آنان را بشنود اما جلسه‌ای که رهبر انقلاب با نخبگان دارند دارای سابقه‌ای عمیق است. برای مثال در مورد فناوری نانو ایشان یکی از کسانی است که از ابتدا این مسیر را هدایت کرده و آن را به بالندگی امروزش رساندند. 

وقتی بازخوردهای مردم در فضای مجازی را می‌دیدم به نکات قابل توجهی در این زمینه برخورد کردم. اینکه رهبر انقلاب به عنوان عالی‌ترین مقام این کشور به توان علمی و استعدادهای جوانان باور دارند و هر چه توان دارند به کار می‌گیرند تا این مسیر با قدرت پیش رفته و به بالندگی برسد اما در نقطه مقابل برخی مسئولان حضور دارند که به این مسیر باور ندارند. عمده تلاش آقا این است که نگاه این افراد را نسبت به ظرفیت‌های داخلی تغییر داده و آنان را از وجود چنین نخبگانی باخبر کنند. جمله‌ای که رهبری در این جلسه بیان کردند و در فیلم هم آن را دیدید بسیار پرمعنا بود. ایشان خطاب به نخبگان فرمودند که این جلسه را با دولتی‌ها برگزار کنید چرا که احساس می‌کنم نمی‌دانند فناوری نانو چیست و چه جایگاهی دارد. 

وی در بخش دیگری با اشاره به کتابی که رهبر انقلاب در این دیدار معرفی کردند، گفت: نام این کتاب، «داستان نانو تروا» است و روایتی از توسعه نانو داروی ضدسرطان و تولید این دارو به دست محققین ایرانی است. آقای دکتر محمودرضا جعفری که خود نیز در این جلسه حاضر بود، در کانادا تحصیل می‌کرده و در همان‌جا پیشنهادات بسیار ایده‌آلی برای کار داشته است اما یکی از آشنایان ایشان خطاب به او می‌گوید که به ایران برگردید چون شما در ایران بهتر می‌توانید خدمت کنید. او به ایران برمی‌گردد و حاصل تحقیقاتش دارویی است که رهبر انقلاب بدان اشاره کردند. جالب است بدانید که در بخشی از دیدار که در مستند پخش نشد،‌ رهبر انقلاب به آقای دکتر جعفری گفتند برای ایشان و آن فردی که باعث شد دکتر جعفری به ایران برگردند دعا می‌کنم. البته مضمون جملات را نقل می‌کنم و شاید عبارتم دقیق نباشد.

 

مواجهه جالب رهبر انقلاب با یکی از فعالین حوزه نانو

صدری‌نیا درباره سخنان رهبری در این جلسه با موضوع توان موشکی کشور گفت: یکی از بخش‌های مستند که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت و در فضای مجازی دست به دست شد اشاره رهبر انقلاب به توانمندی موشکی کشور بود. رهبری اشاره کردند که این توان در کشور وجود دارد که برد موشک‌هایمان را تا 5 هزار کیلومتر افزایش بدهیم اما من خواستم که این عدد فعلاً تا 2 هزار کیلومتر بماند.

 

روایت جالب رهبر انقلاب از توان موشکی کشور؛ امروز برد موشک‌های بالستیک‌مان 2000 کیلومتر است، که این 2000 کیلومتر را هم بنده گفتم، وگرنه می‌خواستند تا 4 - 5 هزار کیلومتر هم پیش بروند.

مستند "غیررسمی" رهبر انقلاب/ روایتی واقعی و دقیق از دستاوردها+ فیلممستند "غیررسمی" 1 و 2/ رهبر انقلاب پای درددل‌های "راویان دفاع مقدس" و "هنرمندان"+ فیلمانتظارات صاحبان مشاغل از رئیس‌ جمهور آینده چیست؟/ دغدغه‌های معلمان، امشب در شبکه مستند

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلویزیون کلیدواژه های بیانات مقام معظم رهبری رهبر مستند تلویزیون کلیدواژه های بیانات مقام معظم رهبری رهبر مستند رهبر انقلاب رهبر انقلاب رهبر انقلاب فضای مجازی غیر رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی باید بر اساس زیست بوم محور باشد.
هفته هنر انقلاب اسلامی مزین به نام شهید "سید مرتضی آوینی" است، زیرا ان شهید تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، هنر و به وجود آمدن انسان را نشان دهد و حرکت انقلابی را در دنیای هنر، ایجاد کند و به یادگار بگذارد.
امروز نگاه حوزه هنری انقلاب اسلامی معطوف به تمرکزگرایی از مرکز است و بر اساس زیست بوم و فرهنگ آن استان، جریان هنر انقلاب اسلامی را پایه ریزی می‌کند حوزه هنری قزوین توانسته در این راستا گام بردارد تا پایگاه خوبی برای هنرمندان باشد.
رئیس حوزه هنری قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: حوزه هنری از ابتدای دوران تحولی به تدوین زیست بوم اقدام نمود که مشتمل بر ۲۴ سوال بود. آنچه که در استان قزوین در حال اتفاق افتادن است تا اهداف قابل دستیابی جزو این سوالات بود. این سند در اختیار نهاد‌های هنری از جمله صداوسیما قرار گرفت.
امامقلی گفت: هنر پیشران پیشرفت یکی از چشم انداز‌های این سند است که استان قزوین ویژگی‌های خاصی دارد. از بعد ضعف و قدرت در این سند دقت شده است. تولید مستند با عنوان نواحی منفصل شهری و شهر مهرگان و ... در دستور کار قرار دارد. مستند کوتاه در خصوص سایت پسماند محمدآباد و سایر مستند‌هایی که با نگاه‌های ناظر به حکمرانی در حال تولید است.
حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز به عنوان پرچمدار هنر انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کند و هر جایی که جریان انقلابی وجود داشته باشد یا قرار است که به وجود بیاید، حوزه هنری باید پیشگام باشد.
یکی از مشکلات استان موضوع سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و ضروری است که نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام و یک جریان سازی در راستای نگاه به مراکز فرهنگی به ویژه ورود بخش خصوصی به حوزه زیرساخت‌های هنری شکل گیرد.
رئیس حوزه هنری گفت: کمبود صندلی مابه ازای سرانه جمعیت استان قزوین را تبدیل به یکی از استان‌های محروم کرده است. دو سالن سینما با صندلی‌های فرسوده نیاز به بازسازی جدی دارد. با رایزنی‌های انجام شده بناست که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتباراتی اختصاص دارد، اما نیاز به تصمیمات سخت دارد. نسبت زیرساخت‌های استان در زمینه فرهنگ و هنر ناعادلانه است.
وی تصریح کرد: تنها گالری نگارخانه استان در حوزه هنری همیشه فعال است، اما با توجه به کمبود جا، هنرمندان برای استفاده از آن در نوبت قرار می‌گیرند. آنچه از نان شب برای فرهنگ و هنر استان لازم است فکرافزار و نرم افزار در این زمینه است. اگر بخواهیم مثلا هنرمند خوشنویس را به تعداد دوبرابر برسانیم متاسفانه باید بگوییم که جزیره‌ای تصمیم گرفته می‌شود. کل بودجه فرهنگی استان ۷۰۰ میلیارد تومان است که اعتبار اختصاصی به برای حوزه هنری سه میلیارد تومان است که تقریبا حدود نیم درصد را شامل می‌شود.
امامقلی گفت: ستاد وقتی به استان منتقل می‌شود احتمال تصویب و اجرای سوژه‌ها بیشتر می‌شود. برای برداشتن قدم‌های بلند اعتبارات بسیار کم است مگر اینکه بازرگانان، اتاق بازرگانی و شهرک‌های صنعتی و ... پای کار بیایند.
موسیقی یکی از هنر‌های بسیار مهم در عرصه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و از آنجایی که جوانان گرایش بسیار فراوانی به آن دارند، اگر بتوان برای آن برنامه‌ریزی مناسبی شود به طور قطع اثرات و ثمرات مفیدی بر جای می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸ (فیلم)
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان
  • رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟