Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت ها و قابلیت های آشکار و پنهان بسیاری وجود دارد.

 به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان زایی پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است؛

شعار امسال روز جهانی مقابله با بیابانزایی «احیای سرزمین، بازسازی بهتر با سرزمینی بدون تخریب» توجه دادن به این مفهوم است که برنامه ریزی برای احیای سرزمین می‌تواند به عنوان یک فرصت مغتنم در راستای بهبود چالش‌های ناشی از بیماری فراگیر کرونا و بازسازی اقتصادی پس از آن به کار گرفته شود،

دستیابی به این هدف با بکارگیری ابزارهایی مانند حکمرانی مسئولانه سرزمین، سرمایه گذاری با هدف حفاظت و بهره برداری پایدار کالاها و خدمات سرزمین، اتخاذ سیاست‌های حمایتی و تشویق کننده منسجم و ارتقا بهره وری قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، جامعه جهانی نهضتی را با عنوان جهان بدون تخریب سرزمین آغاز کرده و تاکید دارد که با احیا و بازسازی زمین‌های تخریب یافته می‌توانیم با اطمینان نیاز جمعیتی بالغ بر ۹.۷ میلیارد نفر را تا سال ۲۰۵۰ میلادی تأمین کنیم.

در بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور ما ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آشکار و پنهان بسیاری وجود دارد که با شناسایی و استفاده منطقی و متوازن از آنها می‌توانیم با تولید و اشتغال، سهم قابل توجهی در بازسازی اقتصادی در شرایط پس از همه گیری کرونا داشته باشیم.

این امر با همکاری و هم افزایی بخش‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، مراکز رشد کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان، نهادهای مدنی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با مشارکت آحاد مردم بویژه کشاورزان و روستاییان قابل تحقق است.

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد

نیکبخت در سفر به شهرستان گرمسار واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر این شهرستان احداث‌ شده است را در قالب برنامه های سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی عشایر گرمسار، درباره جزئیات این طرح اقتصادی گفت: این واحد تولیدی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع با ۲ خط تولیدی و ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال احداث شد.

علیرضا یوردخانی با بیان اینکه این طرح به همت عشایر غرب استان سمنان احداث شد، اضافه کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این واحد تولیدی هزینه شده است و ۲۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید تخصیص‌یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • وزیر جهاد کشاورزی از پروژه ملی سیلوی گرمسار بازدید کرد
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • پیام وزیر اطلاعات به مناسبت انجام عملیات وعده صادق
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلف احتمالی در واردات ذرت