Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:02:29 GMT

جوانان خراسان رضوی خالق حماسه مشارکتی دیگر

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۱۸۳۷

جوانان خراسان رضوی خالق حماسه مشارکتی دیگر

حسین محبتی دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از حاضران در پای صندوق اخذ رای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جوانان آینده سازان کشور هستند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب واجب است در تعیین سرنوشت آن مشارکت داشته باشند و من هم از این که رای خود رای برای آینده کشور به صندوق می اندازم افتخار می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رفیعی‌ طلبه حاضر در صف انتخابات نیز گفت:دشمنان و بدخواهان خیر و صلاح کشور ما را نمی خواهند و ما باید فرمایشات رهبری را مد نظر قرار دهیم و بار دیگر با شرکت در این حماسه ملی دشمنان ایران و نظام را نا امید کنیم.

مجتبی اصغری دیگر جوان دانشجوی حاضر در صحن آزادی حرم مطهر رضوی که در پای صندوق رای حاضر است نیز اظهار کرد: بر اساس مسولیت‌های شرعی، عقلی و فرمایشات رهبری شرکت در انتخابات تکلیف است و من از این که ادای دین نسبت به نظام و کشور خود می‌کنم خوشحال هستم و ما نباید گول دشمنان را بخوریم چون قهر کردن با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند و همه باید در این حماسه ملی شرکت کنند.

علی محمدامیری دیگر جوان دانشجوی حاضر در صف رای صحن آزادی حرم رضوی نیز گفت: برای همه باید سخنان رهبری فصل الخطاب باشد، چون ایشان دلسوز کشور و نظام هستند و من با احساس تکلیف ملی و شرعی برای رای دادن آمده‌ام و از مشارکت در این حماسه ملی اسلامی خوشحالم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین دوره انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه در پنج هزار و ۷۳ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی در حال برگزاری است.

در مجموع  ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد در خراسان رضوی برای کسب هشت هزار و ۷۳۷ کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا به رقابت می پردازند و سه نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز در حال رقابت برای تعیین یک نماینده باقیمانده این استان در این مجلس هستند.

خراسان رضوی ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴.۶ میلیون نفر آنان واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشهد مشارکت انتخاباتی مشارکت های مردمی دانشگاه فردوسی مشهد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشهد مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ مشهد مشارکت انتخاباتی مشارکت های مردمی دانشگاه فردوسی مشهد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است