Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ بازار فلزات گرانبها در معاملات دو روز گذشته نسبت به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC که بعد از ظهر چهارشنبه در مورد سیاست‌های پولی ایالات متحده بیانیه داده، واکنش نزولی داشته‌اند. اخبار چند روز گذشته باعث شد تا شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح دو ماهه برسد و روند صعودی بازار فلزات گرانبها را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس معاملات آتی طلای آگوست با ۸۴.۸۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۷۵.۴۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۱.۸۸۲ دلار کاهش به قیمت ۲۵.۹۲۵ دلار در هر اونس معامله شد.

نتایج شگفت آور جلسه FOMC بازارهای سهام، ارز و اوراق قرضه را برای مدت کوتاهی متزلزل کرده است. همان طور که انتظار می‌رفت فدرال رزرو سیاست‌های پولی را در شرایط کنونی بدون تغییر باقی گذاشت. با این حال بیشتر اعضای FOMC در حال حاضر متمایل به افزایش نرخ بهره پیشتر از موعد تعیین شده هستند. در مبحث تورم، مقامات فدرال رزرو همچنان معتقدند که روند افزایشی تورم همچنان مشکل ساز نیست. بانک فدرال پیش بینی کرده است که تا پایان ۲۰۲۱ تورم ایالات متحده به ۳.۴ درصد رسیده در حالی که پیشتر تورم ۲.۴ درصد برآورد شده بود. در کنفرانس مطبوعاتی پاول پس از پایان جلسه FOMC بدون تلاش برای تسکین نگرانی‌های تورمی عنوان کرد فدرال رزرو واقعا نمی‌تواند ارزیابی کند که فشارهای تورمی چه اندازه خواهد بود و تا چه مدت ادامه خواهد یافت؟

تاریخچه معاملات بیانگر آن است که اصولا روند افزایشی تورم منجر به افزایش قیمت فلزات گرانبها شده است. همچنین این نکته قابل اشاره است که افزایش تورم و افزایش نرخ بهره به معنای قدرتمندتر شدن اقتصاد است و در نتیجه آن تقاضای بیشتر تجاری و افزایش تقاضا برای فلزات ایجاد می‌شود.

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا روز گذشته در محدوده ۱.۵۰۷ درصدی معامله شد که نسبت به بالاترین نرخ روز چهارشنبه ۱.۶درصد کاهش داشته است.

همزمان بانک مرکزی برزیل برای خنثی کردن سرعت تورم نرخ بهره معیار خود را برای سومین بار افزایش داد. در واقع نرخ بهره با افزایش ۷۵ واحدی به ۴.۲۵درصد رسید. گفتنی است که بانک مرکزی برزیل در تلاش است تا در نشست دیگری در ماه آگوست نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد. این در حالی است که نرخ تورم در این کشور به ۸.۱ درصد رسیده که بیش از دو برابر تورم هدف ۳.۷۵ درصدی است.

در بازارهای کلیدی خارجی قیمت نفت خام نیمکس پس از رسیدن به بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته و معامله در سطح ۷۲.۹۹ دلار در هر بشکه، روز گذشته با در پیش گرفتن روند نزولی به ۷۰.۵۰ دلار رسید.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای آگوست مزیت فنی کلی کوتاه مدت خود را به دست آورده‌اند. روند صعودی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه کاملا نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۲۶.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۲۶.۴۰ دلار هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۶۷.۹۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره رسیدن به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۳۲ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۶.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۷ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۸۲ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۵.۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پربیننده ترین دلار در انتظار فصل جدید پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۷خرداد / بازار ارز در وضعیت حساس قیمت دلار ۲۷ خرداد ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۲۶ خرداد ماه۱۴۰۰ سقوط ۴۰دلاری طلا با بیانیه فدرال رزرو / افزایش فروش فلزت گرانبها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا دلار در هر اونس و سطح فلزات گرانبها سطح پشتیبانی بالاترین سطح فدرال رزرو سطح مقاومت نرخ بهره هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش مشرق، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به ایران و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۰ درصدی به ۲۴۰۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

خبرگزاری‌های آمریکایی مدعی اند رژیم صهیونیستی پاسخ موشکی ایران در هفته گذشته را تلافی کرده است. اما خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.

ایران قبلاً در مورد حمله رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای خود هشدار داده و اعلام کرده بود در این صورت در سیاست خود برای دوری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن بالا رفته است.

ترس از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تمایل برای خرید طلا را بالا برده و باعث افزایش قیمت این فلز گرانبها علی رغم نرخ بالای بهره بانک مرکزی آمریکا شده است.

شاخص دلار هم پس از انتشار اخبار مربوط به رژیم صهیونیستی و ایران افزایش یافته اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نگذاشته است.

قیمت طلا حدود ۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

تشدید شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث شده طلا چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۶ افزایش به ۲۸ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۴ درصدی ۹۴۳ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • طلا تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند