Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابراهیم سلمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی فراهم شده، اظهار کرد: آموزش‌های لازم به مسئولان برگزاری انتخابات در شعبه اخذ رأی داده شده است.

وی با بیان این‌که ۲۳۰ کارشناس بهداشتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی استان نظارت دارند افزود: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری ‌های مسری به خصوص کرونا، نظارت بهداشتی بر حوزه‌های انتخابات در سطح استان به صورت ثابت یا سیار در حوزه‌های اخذ رای با حضور این ناظران صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمانی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه‌های انتخابیه مطلوب ارزیابی می شود افزود: اولویت با برگزاری انتخابات در فضای باز، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۲ متر، استفاده از ماسک و ضدعفونی محیط است و بهتر است رای دهندگان از خودکار شخصی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط رأی دهندگان امری ضروری است و همراه داشتن ماسک در شعب اخذ رأی توسط مردم الزامی است اضافه کرد: از ورود افراد بدون ماسک در شعب اخذ رای جلوگیری می شود تا مردم استان با اطمینان خاطر پای صندوق های اخذ رای حاضر شده و در تعیین سرنوشت روستا، شهر و کشور خود سهیم باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ مشکلی گزارش نشده است و نظارت جدی در این زمینه به صورت بکارگیری ناظر در شعب انتخاباتی در حال انجام است.

به گزارش فارس از یزد، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان د کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید یزد دانشگاه علوم پزشکی بهداشت رعایت شیوه نامه های بهداشتی انتخابات استان یزد پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای رعایت پروتکل های بهداشتی شعب اخذ اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد شریفی گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اولویت‌های معاونت بهداشت این دانشگاه است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری برای رفع کمبود‌های موجود در حوزه بازرسی مهندسان سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

شریفی ادامه داد: در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های قبل نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل؛ اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه اقدام شد.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان اضافه کرد: در ادامه در روز‌های آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص‌های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتور‌های سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

وی هدف از این اقدامات را افزایش سطح پوشش و تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه برشمرد.

شریفی می گوید: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

وی افزود: ۳۸۰ مهندس بهداشت محیط در ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی ادامه داد: رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت است و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است