Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که مقامات روسیه نگران وخامت وضعیت شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا بوده و تدابیری برای مقابله با آن در نظر گرفته‌اند، امروز بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا در این کشور از بهمن ماه گذشته تاکنون ثبت شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه در نشست شورای هماهنگی اقدامات دولتی در مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد که در پی پیدایش نوع جدیدی از ویروس کرونا، مکانیزم درمان این عفونت در کشور در حال اصلاح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت روسیه با اشاره به ادامه تحقیقات به روی انواع جدید و جهش یافته ویروس کرونا، یادآور شد که متخصصان در حال کار به روی روش‌های درمان متفاوت برای بیماری کووید-19 هستند و در این رابطه توصیه‌های جدیدی صورت خواهد گرفت.

موراشکو افزود، در حال حاضر تعداد بیمارانی که تحت نظارت پزشکان قرار دارند، 30 درصد افزایش یافته است، به‌خصوص اینکه ابتلا به کووید-19 در میان جمعیت 30 الی 40 سال روسیه رشد قابل توجهی یافته است.

مسکو، منطقه مسکو و سن‌پترزبورگ کانون اصلی شیوع کرونا هستند

"آنا پاپووا" پزشک ارشد و رئیس سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد که وضعیت شیوع بیماری کووید-19 در این کشور بشدت وخیم شده است. به گفته وی، رشد قابل توجه بیماری در پایتخت (مسکو)، منطقه مسکو و همچنین شهر سن‌پترزبورگ کاملاً بارز است و سهم این سه منطقه از تعداد موارد جدید آلودگی، به 60 درصد کل ابتلای روزانه در سراسر کشور افزایش یافته است.

این مقام روس بر ضرورت اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با افزایش شیوع عفونت کرونا در روسیه تأکید کرد.

محدودیت‌های کرونایی در پایتخت روسیه تمدید شده است

در عین حال، "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو نیز از ظهور انواع جدید و جهش یافته ویروس کرونا در پایتخت خبر داد که به گفته وی، بسیار تهاجمی‌تر و قابل انتشار سریع‌ است و باعث وخامت وضعیت شیوع این بیماری در این شهر شده است.

سوبیانین با اشاره به اینکه روند به رو افزایش ابتلای شهروندان برای مسئولین غیرمنتظره بود، امروز (جمعه) اعلام کرد که اقدامات محدود کننده برای جلوگیری از شیوع بیماری تا 29 ماه ژوئن (8 تیر ماه) تمدید شده است.

به گفته وی، مقامات مسکو چاره‌ای جز اتخاذ تصمیمات سخت گیرانه‌تر برای مبارزه با موج جدید شیوع بیماری ندارند. شهردار پایتخت تأکید کرد که مهم‌ترین ابزار در این مبارزه تسریع در روند واکسیناسیون شهروندان است. وی تصمیم در خصوص اجباری کردن واکسیناسیون برای کارکنان برخی بخش‌های خدماتی را تصمیمی بسیار دشوار، ولی ضروی خواند.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در روسیه به 17 هزار نفر در روز رسید

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (جمعه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 17 هزار و 262 مورد افزایش یافت که بیشترین میزان آلودگی روزانه از اول ماه فوریه (دهم بهمن ماه سال گذشته) به اینطرف است. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 5 میلیون و 281 هزار و 309 نفر رسیده است.

 بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 طی 24 ساعت اخیر، 6 هزار و 195 مورد در شهر مسکو، یک هزار و 254 مورد در منطقه مسکو و 970  در شهر سن‌پترزبورگ شناسایی شده است.

تعداد بیماران فعال کرونایی، یعنی افرادی که در حال حاضر تحت درمان قرار دارند، به 302 هزار و 205 نفر افزایش یافته است.  

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 453 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب در مجموع، 128 هزار و 445  بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.

ضمن اینکه، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 10 هزار و 954 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 4 میلیون و 850 هزار و 659 نفر رسیده است.

ابتلای 5 میلیون و 100 هزار نفر به کرونا در روسیه/ 25 درصد جمعیت واکسینه شدندتعداد قربانیان کرونا در روسیه به 122 هزار نفر رسیددرمان 4 میلیون و 720 هزار شهروند مبتلا به کرونا در روسیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه افزایش یافته کرونا در روسیه ویروس کرونا تعداد موارد کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است

حمله تروریستی خونین به کنسرتی در مسکو با ۱۳۹ کشته و ۱۸۰ زخمی خشم مقامات روسیه را درپی داشت. گرچه گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به طور رسمی برعهده گرفت، اما کرملین انگشت اتهام خود را به سوی اوکراین نشانه گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۲ تن از مقامات ارشد روس و نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور امروز (سه شنبه) اعلام کردند بر این باورند اوکراین در حمله تروریستی خونین به کنسرتی در مسکو دست داشته است. 

نیکولای پاتروشوف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا این حمله کار داعش بوده یا اوکراین، گفت: بی تردید کار اوکراین بوده است. شواهد زیادی دال بر دست داشتن کی یف در این حمله وجود دارد. 

الکساندر بورنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه نیز در این باره به رسانه‌ها گفت: مهاجمان پس از انجام این حمله تروریستی قصد داشتند خود را به اوکراین برسانند و افرادی در آن سوی مرز منتظر آنها بودند. به طور کلی ما بر این باوریم کی یف در این حمله دست داشته است. 

وی خاطر نشان کرد: برآورد‌های اطلاعاتی ما نشان می‌دهد اوکراین در این حمله دست داشته است. با این حال، ما هنوز موفق به شناسایی فردی که دستور این حمله را داده است نشده ایم. 

ولادیمیر پوتین طی سخنرانی خود پس از این حادثه وعده داد تمامی افرادی که در این حمله خونین نقش داشته اند به سزای اعمال خود خواهند رسید. وی با اعلام اینکه این حمله از سوی گروه تروریستی داعش انجام شده، از تلاش این افراد برای فرار به اوکراین خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • وزیر تجارت خارجی کره شمالی وارد مسکو شد
  • روسیه: آمریکایی‌ها خودشان را در حادثه تروریستی کروکوس لو دادند
  • شمار زخمی‌های حمله تروریستی به حومه مسکو به ۳۶۰ نفر افزایش یافت
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است
  • اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است