Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@08:34:33 GMT

طلا و سکه برای گرانی، خیز برداشت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۲۸۰۴

طلا و سکه برای گرانی، خیز برداشت

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، ضمن اشاره به کاهش میانگین ۶۸ دلاری قیمت هر اونس جهانی طلا در طول هفته‌ اخیر، از افزایش مجدد قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی به سبب نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل آن هم در عین کاهش شدید تقاضا خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین در بازه هفتگی ۱۵ تا ۲۱ خرداد با توجه به نوسانات محدود قیمت اونس جهانی و نرخ ارز در داخل و بیشتر تحت تاثیر کاهش طبیعی تقاضا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهشی گزارش شد؛ به گونه‌ای که همه قطعات سکه (به‌جز سکه‌های یک گرمی) با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی همراه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این روند کاهش قیمت‌ها در یک هفته اخیر چرخش کرده و به سوی افزایشی شدن پیش رفته است.

در این رابطه نادر بذرافشان - دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت با کاهش بی‌سابقه قیمت اونس جهانی روبه‌رو شدیم؛ هرچند که طی چند ماه اخیر روند کاهشی را آغاز کرده بود اما در این هفته شدت گرفت و به طور میانگین ۶۸ دلار کاهش پیدا کرد. به دنبال افزایش جهانی ارزش دلار، کاهش تقاضای جهانی برای خرید طلا هم در دنیا کم شد و در نهایت قیمت آن کاهش یافت. 

وی افزود: از سوی دیگر در بازارهای داخلی نیز علیرغم نبود تقاضا اما نوسانات افزایشی نرخ ارز  سبب شد که نه‌تنها کاهش قیمت‌ ایجاد نشود، بلکه شاهد افزایش قیمت‌ها هم باشیم. از اواسط هفته تا آخر آن بر خلاف آنکه اونس جهانی کاهش ۶۸ دلاری داشت اما در بازارهای داخلی روند قیمت‌ها صعودی پیش رفت. 

این مقام صنفی بر نظاره‌گر بودن مردم در بازار تاکید کرد و گفت: همانطور که قبلا نیز اشاره شده است، از ابتدای سال جاری مردم نگران افزایش و کاهش قیمت‌ها هستند. از اوایل سال در مقطعی با تعطیلات کلی بازار مواجه شدیم، سپس بحث‌هایی همچون مذاکرات، سرانجام برجام و در نهایت هم بحث انتخابات پیش آمد و مردم به بازار به صورت نظاره‌گری نگاه می‌کنند. در مقاطعی تقاضا خوب شد اما بیش از چند روز دوام نداشت و مجدد تقاضای مردم برای معاملات کم شد.

بذرافشان تاکید کرد: طبق سنوات گذشته نیز همیشه بحث‌های سیاسی-اقتصادی (همچون نگاه به نتایج مذاکرات، برجام و انتخابات ریاست جمهوری) تاثیرگذار هستند اما این بار تاثیرات بیشتری داشته و مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند؛ اما در حال حاضر از نیمه اردیبهشت ماه به بعد، قیمت‌ها ثبات نسبی خوبی پیدا کرده است و نوسانات بین سه تا هفت درصد بوده که طبیعی هم هست؛ لذا مردم می‌توانند برای خرید سکه و مصنوعات طلا اقدام کنند. از نظر بنده حداقل قیمت‌ها برای سکه ۱۰ میلیون تومان و کف قیمت طلا هم یک میلیون تومان است، اما ممکن است تحت تاثیر نوسان قیمت جهانی و ارز یا یک خبر سیاسی-اقتصادی در نهایت بین پنج تا هفت درصد افزایش یا کاهش قیمت داشته باشیم.

سکه ۲۸۰ هزار تومان و طلا ۱۹ هزار تومان گران شد

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی در روز گذشته (پنجشنبه) در بازار سکه و طلای داخلی و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با افزایش ۲۸۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است . هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در پایان هفته تعیین قیمت شده است. در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته هر قطعه نیم سکه با رشد ۱۰۰ هزار تومانی پنج میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه با افزایش ۵۰ هزار تومانی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز با ۴۰ هزار تومان افزایش دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد.  

بذرافشان افزود: همچنین هر مثقال طلا ۱۷ عیار با رشد ۸۵ هزار تومانی به چهار میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش حدود ۱۹ هزار تومانی به یک میلیون و ۶۹ هزار تومان رسیده است. آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز همانطور که اشاره شد با افزایش حدود ۶۸ دلاری طی هفته اخیر، ۱۷۸۶ دلار است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز اظهار کرد: حباب سکه نیز که نسبت به هفته‌های گذشته، افزایش پیدا کرده است. حباب سکه در مقطعی در اوایل و اواسط خردا ماه تا ۱۵۰ هزار تومان هم کاهش یافت اما در هفته‌های پایانی حباب هم افزایشی شده و در حال حاضر به حدود ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سکه و طلا افزایش قیمت هزار تومانی هزار تومان اونس جهانی کاهش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت کاهش یافت

پس از کاهش تنش‌ها در خاورمیانه قیمت‌های جهانی نفت خام روز دوشنبه با افت یک درصدی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی و تمرکز بازار بر عوامل بنیادین سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (سوم اردیبهشت‌) بیش از یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۲۱ سنت یا ۱.۴درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز روز دوشنبه با ۹۷ سنت یا ۱.۲درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه معامله شد. این در حالی است که برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و ۲۳ سنت افت به ۸۰ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسید.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: با پیش‌بینی‌های گسترده مبنی بر فروکش‌کردن تنش‌های ژئوپلیتیک بین ایران و رژیم صهیونیستی، قیمت‌ نفت خام برنت نتوانست افزایش اولیه خود را حفظ کند.

وی افزود: به همین دلیل بازارها ریسک ژئوپلیتیک مرتبط با اختلال احتمالی در عرضه نفت را همچنان کاهش می‌دهند. اختلال در عرضه، در زمان کنونی بعید به نظر می‌رسد.

به‌گفته ییپ، افزایش ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا نیز به فروش نفت فشار بیشتری وارد کرده است.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه افزایش یافت که حدود دو برابر پیش‌بینی تحلیلگران بود. تحلیلگران افزایش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای را برای ذخیره‌سازی آمریکا پیش‌بینی کرده بودند.

تینا تانگ، تحلیلگر مستقل بازار نیز اعلام کرد: نگرانی‌های اقتصادی بار دیگر به عامل کاهشی در بازار نفت تبدیل می‌شود و افزایش ذخیره‌سازی ایالات‌متحده و تندروی بانک مرکزی آمریکا و درنتیجه افزایش ارزش دلار، قیمت‌ نفت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. افزایش ارزش دلار سبب بالارفتن قیمت نفت برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.

دیگر خبرها

  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • طلا و سکه در میانه روز رنگ عوض کرد؛ قیمت جدید طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد