Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مردم استان سمنان در دوره‌های مختلف انتخاباتی با حضور حماسی پای صندوق‌های رای پایبندی خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از  خون شهدا را نشان دادند و این بار صحنه حضور در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا است که مردم استان سمنان یا دیار دارالمرحمه از قشرهای مختلف از ساعات اولیه آغاز رای‌گیری به شعبه‌های اخذ رای مراجعه کردند تا بار دیگر با شکوه حضور خود برگ زرینی در دفتر انقلاب رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار ایرنا به گفت و گوی میدانی با رای دهندگان پرداخت و مشخص شد افراد با وجود دغدغه و خواسته‌های مختلف، با چشم امید به آینده ای بهتر و تحقق آرمان های گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، به ویژه بهبود اوضاع معیشتی، به پای صندوق رای آمده بودند.

۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر، شامل ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند.

۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی در استان حضور دارند که پنج‌هزار و ۳۳۷ نفر از آنان دختر و ۵ هزار و نفر ۵۶۹ پسر هستند.

۴۹۵ نفر به عنوان نامزدهای شوراهای اسلامی شهر برای دست یافتن به ۱۱۱ کرسی اصلی صلاحیت‌شان احراز شد.

۲ هزار و ۲۴۹ نفر نیز برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کردند که صلاحیت ۲ هزار و ۷۴ نفر مورد تایید قرار گرفت.

۷۷۹ شعبه اخذ رای دراستان برای حضور پرشور مردم پای صندوق رای پیش‌بینی شده که از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی است.

انتخابات شورای اسلامی تنها در شهر سمنان به صورت تمام الکترونیک در حال برگزاری است.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در ۳۶ دوره برگزاری انتخابات، به جز انتخابات میان‌دوره‌ای، ۷۲.۵ درصد و  در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

به عشق رهبرم آمدم

بانوی ۸۵ ساله یکی از افراد رای دهنده در ساعت اولیه صبح در شعبه ۳۷ اخذ رای سمنان بود که  با چادری رنگی، قدی خمیده، راه رفتنی لرزان و عصا به دست خود را به شعبه اخذ رای رسانده بود و در حالی که توان صحبت بیش از چند کلمه نداشت گفت: به عشق رهبر آمده‌ام رای بدهم تا خاری باشم در چشم دشمنان کشور.

وی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: یک رای هم یک رای است. آمده‌ام تا با مشارکت در انتخابات پاسدار خون فرزندان شهیدم باشم و بگویم سردار سلیمانی در دل‌ها زنده است و پیر و جوان او را می‌شناسند و اجازه نمی‌دهند خونش پایمال شود.

این بانوی ۸۵ ساله تصریح کرد: امیدوارم رئیس جمهور آینده به دغدغه خانواده‌ها در مسکن و اشتغال بیش از پیش توجه کند، مسکن و اشتغال تبدیل به یک رویای دست‌نیافتنی برای جوانان شده و چون شغل ندارند، ازدواج آنان نیز به تاخیر می‌افتد و انتظار دارم رئیس جمهور آینده فکر اساسی در این زمینه داشته باشد.

رئیس جمهوری آینده دغدغه اشتغال جوانان داشته باشد

یکی دیگر از افرادی که برای رای دادن به شعبه اخذ رای آمده بود، محمد شهابی یکی از رای‌اولی‌های شهر سمنان بود که در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: آمده‌ام رای بدهم تا به بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بگویم، اینجا ایران است و ما جوانان امروز همچون جوانان دیروز پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم و گوش به فرمان مقام معظم رهبری برای دفاع از نظام و پاسداشت خون شهدا و سردار دل‌ها، سردار سلیمانی هستیم.

شهابی اضافه کرد: من به عنوان یک رای اولی خوشحال هستم که به سنی رسیده‌ام می‌توانم در تعیین سرنوشت کشورم مشارکت داشته باشم و با توجه به فرموده‌های مقام معظم رهبری فردی اصلح را انتخاب کنم که به عزت‌مندی کشور بیفزاید و هم به فکر دغدغه‌های جوانان باشد.

وی بیان کرد: دغدغه امروز ما جوانان اشتغال است، خیلی از دوستان و اقوام درس خوانده‌اند و سربازی را هم به اتمام رساندند و اکنون بعد از ۱۲ سال تحصیلات تا دیپلم و چهار سال برای اخذ مدرک لیسانس و گذراندن سربازی بیکار هستند و من دلم می‌خواهد رئیس جمهور آینده به فکر اشتغال ما جوانان باشد.

قهر با صندوق رای تایید یاوه‌گویی‌های دشمنان است

ناهید قندالی از دیگر افراد در نوبت رای‌دادن در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ساعت اولیه صبح برای رای دادن انتخاب کردم که شلوغ نباشد، اما امسال مردم پرشور تر از سال‌ها گذشته به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته‌اند و ساعت اولیه صبح برای رای دادن و مشارکت در آینده کشور به پای صندوق‌های رای آمده‌اند.

وی ادامه داد: من به عنوان یک ایرانی از شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت و گرانی‌ها گله‌مند هستم، اما این را هم می‌دانم رای ندادن در واقع تایید یاوه‌گویی‌های دشمنان است و به همین دلیل با امید و آرزو پای صندوق رای آمده‌ام تا هم خار چشم دشمن باشم و هم با شرکت در انتخابات  و انتخاب رئیس جمهوری اصلح مشکلات حل شود.

وی اضافه کرد: از رئیس جمهور آینده عاجزانه می‌خواهم قشر ضعیف جامعه را دریابد، میزان حقوق دریافتی جوابگوی هزینه‌های زندگی نیست و هزینه‌ها توان ادامه زندگی را گرفته است به فکر باشد و برای بهبود معیشت برنامه داشته باشد.

مشارکت در انتخابات گامی برای رفع مشکلات کشور

محمد رحیمی یکی دیگر از رای دهندگان که همراه فرزندش به شعبه اخذ رای آمده بود در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: رای دادن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است و من امروز به پای صندوق رای آمده‌ام تا بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کنم و فرزندم را هم با خود آوردم تا از همین سنین کم با این وظیفه ملی آشنایی پیدا کند و بداند شرکت در انتخابات یک وظیفه واجب است.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، اما رای ندادن راهکار رفع مشکلات نیست و اتفاقا باید رای داد و با انتخاب فرد اصلح امید به حل مشکلات داشت.

رحیمی اضافه کرد: انتخابات یک مشارکت سیاسی است که نقشی هم در تعیین سرنوشت کشور و ترسیم آینده روشن برای فرزندانمان دارد و در واقع تنها راه تغییر و بهبود وضعیت مشارکت در انتخابات است و از تمام هموطنان می‌خواهم با شکوه حضور خود در انتخابات برای اقتدار ملی و حل مشکلات گام بردارند.

در استان سمنان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن هستند.

۷۷۹ شعبه اخذ رای در استان سمنان برای انتخابات ٢٨ خرداد پیش‌بینی شده که شامل ۴٨٢ شعبه در شهرها و ٢٩۶ شعبه در روستاها می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سمنان مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سمنان انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سمنان مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای اسلامی گفت و گو با ایرنا رئیس جمهور آینده آرمان های انقلاب پای صندوق رای شعبه اخذ رای استان سمنان اسلامی شهر رای آمده رای دادن آمده ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای