Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش 400 هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان از 178 میلیون نفر فراتر رفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 178 میلیون و 203 هزار و 604 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 3 میلیون و 857 هزار و 939 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 162 میلیون و 710 هزار و 235 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 11 هزار و 203 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 34 میلیون و 377 هزار و 592 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 616 هزار و 440 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 62 هزار و 409 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 29 میلیون و 762 هزار و 793 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون 383 هزار و 521 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 74 هزار و 327 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 17 میلیون و 704 هزار و 41 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون 496 هزار و 172 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ترتیب با 5 میلیون و 749 هزار و 691، 5 میلیون و 354 هزار و 153، 5 میلیون و 264 هزار و 47، 4 میلیون و 600 هزار و 623 و 4 میلیون و 249 هزار و 755 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای آرژانتین با 4 میلیون و 222 هزار و 400 مبتلا و کلمبیا نیز با 3 میلیون و 859 هزار و 824 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

روسیه واکسن کرونای آدامسی می سازد
 وزارت دفاع روسیه، در حال ساخت واکسن کرونا به شکل آدامس است که بجای تزریق می توان آن را جوید.
 خبرگزاری ریانووستی روز جمعه به نقل از یک مقام آگاه روس و بدون اشاره به نام و سمت وی نوشت: کار ساخت واکسن جدید کرونا به صورت آدامس در انستیتو علمی و پژوهشی شماره 48 روسیه جریان دارد.  
مقام روس گفت که وزارت دفاع روسیه با مشارکت مرکز ویروس شناسی گامالیا (مرکز سازنده واکسن اسپوتنیک وی) واکسن جدید را می سازد.
علاوه بر آن در انستیتو علمی و پژوهشی شماره 48 روسیه، واکسن جدید ضدکرونا به صورت شیرینی پاستیل می سازند.
الکساندر گینزبورگ رئیس موسسه ویروس شناسی گامالیا چندی پیش اعلام کرد که این موسسه واکسن کرونا به شکل قطره بینی برای سنین بین سن 8 تا 17 سال ساخته است.
  گینزبورگ (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که واکسن ویژه کودکان به شکل قطره بینی مورد آزمایش قرار گرفته و هیچ عوارض جانبی نداشته است.
وی افزود: واکسن جدید به صورت قطره بینی با موفقیت در مورد افراد بین سنین 8 تا 12 سال آزمایش شده است و هیچ کس بیمار نشد.
به گفته رئیس موسسه گامالیا، واکسن قطره بینی کرونا تا روز 15 ماه سپتامبر آینده (24 شهریور ماه) برای استفاده در واکسیناسیون کودکان آماده خواهد شد.
روسیه تاکنون سه واکسن برای کرونا ساخته و به ثبت رسانده است که واکسن اسپوتنیک وی واکسن اصلی این کشور می باشد که به بیش از 60 کشور جهان صادر شده است

بسته شدن سفارت آمریکا در کابل در پی افزایش ابتلای کارکنان سفارت به ویروس کرونا
وزارت خارجه آمریکا دستورالعمل‌هایی را برای کارکنان سفارت این کشور در کابل در پی افزایش شمار مبتلایان کرونا صادر کرده است.
به گزارش آناتولی، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته -پنج‌شنبه- در پی افزایش ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان سفارت این کشور در کابل دستور داد که سفارت را تعطیل و از راه دور کار کنند.
«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این تصمیم در پی افزایش چشمگیر  ویروس کرونا که باعث بیماری مسئولان و جان باختن یکی از کارکنان سفارت شده اتخاذ شده است. 
پرایس گفت که سفارت اقداماتی را برای تضمین سلامت کارکنان گرفته و آن‌ها را ملزم به دورکاری، حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و دیگر اقدامات پیشگیرانه کرده است.
وی با خودداری از اعلام تعداد مبتلایان ویروس کرونا در سفارت گفت که 95 درصد مبتلایان در سفارت افرادی هستند که هنوز واکشن کرونا دریافت نکرده یا به طور کامل واکسینه نشده‌اند. 

اتحادیه اروپا به استفاده از همه واکسن‌های موجود برای مقابله با کرونا فرا خوانده شد 
آژانس دارویی اروپا روز (جمعه) اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ملزم به استفاده از تمام انواع واکسن‌های موجود برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید19 هستند.
 در بیانیه این نهادِ تنظیم کننده مقررات دارویی در اروپا، ضمن اشاره به لزوم استفاده از گزینه‌های متنوعِ مورد تایید و در دسترس برای واکسیناسیون شهروندان علیه ویروس تاکید شده که هنوز برای مشخص کردن بهترین نوع واکسن زمان خیلی زودی است.
این بیانیه در حالی منتشر شده که چندین کشور اروپایی تصمیم گرفته‌اند به دلیل گزارش‌هایی دال بر تایید عوارض جانبی جدی از جمله خون‌لختگی، استفاده از واکسن‌های موسوم به «ناقل ویروسی» نظیر جانسون‌اندجانسون یا آسترازنکا را متوقف یا به سنین خاص محدود کنند.
برخی دیگر از واکسن‌های کرونا نظیر مدرنا بر اساس فناوری «پیام‌رسان آراِن‌اِی» ساخته و تولید شده‌اند و برخی کشورهای اروپایی تمایل به استفاده از این محصولات دارند.
مارکو کاوالری، مسئول راهبرد واکسیناسیون در آژانس دارویی اروپا در این زمینه می‌گوید: ما هنوز با همه‌گیری بیماری کووید دست و پنجه نرم می‌کنیم و بسیار مهم است که این در مبارزه مستمر از همه گزینه‌هایی که برای واکسیناسیون شهروندان در اختیار داریم،‌ استفاده کنیم.
بنابر گزارش یورونیوز،‌ کاوالری خاطرنشان کرد که استفاده از تمام واکسن‌های تایید شده و در دسترس که تاکنون جان میلیون‌ها نفر را نجات داده است باید در همه کشورها در دستور کار قرار گیرد.

سرماخوردگی از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند
 نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سرماخوردگی می‌تواند موجب شروع به کار سیستم ایمنی بدن شود و از آن در برابر عفونت ویروس کرونا محافظت کند.
به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه ییل در آمریکا در این مطالعه متوجه شدند ویروسی که به طور مکرر باعث سرماخوردگی می شود یک واکنش ایمنی ایجاد می کند که ممکن است از گسترش ویروس کرونا در  بیمار جلوگیری کند.
نتایج این مطالعه نشان داد که ویروس های سرماخوردگی ممکن است یک نقطه شروع برای درمان بالقوه کووید 19 باشد و بینش جدیدی در مورد نحوه تعامل ویروس ها ارایه دهد. به هر حال محققان هشدار دادند که زمان بندی مهم است و چنین درمانی باید بلافاصله پس از آلوده شدن بیمار انجام شود.
زمستان گذشته در آمریکا فصلی که به طور معمول اوج فصل ابتلا به آنفلوآنزا است - موارد ابتلا به این بیماری نسبتاً کمی مشاهده شد. متخصصان بهداشت عمومی خاطرنشان کردند که استفاده از ماسک، افزایش شست و شوی دست و سایر اقدامات استفاده شده برای مقابله با ویروس کرونا، باعث شد که از ابتلا به سایر بیماری های تنفسی محافظت شود.
آمریکا در فاصله زمانی میان سال های2020 - 2019 یک فصل ابتلا به آنفلوآنزا متوسط ‌و در فاصله زمانی میان سال های2021 - 2020 یک فصل آنفلوآنزای بسیار خفیف را داشت. موارد سرماخوردگی نیز در این کشور کاهش یافته بود.
این مطالعه جدید که این هفته در مجله Experimental Medicine منتشر شد - نشان می دهد که سرماخوردگی ممکن است در واقع فوایدی داشته باشد یعنی از انسان در برابر آلودگی به ویروس کرونا محافظت کند.
محققان در این مطالعه «راینوویروس ها»  (ویروس های سرماخوردگی)، گروهی از ویروس های تنفسی که بیشترین علت سرماخوردگی هستند، را مورد بررسی قرار دادند. راینوویروس ها توسط ویروس های دیگری از جمله برخی از کرونا ویروس های غیرپاندمی ایجاد می شود.

معافیت تحریمی برای ایران در ارتباط با کرونا
وزارت خزانه داری آمریکا با صدور دستورالعملی مدعی شده است که، مبادلات ضروری مربوط به مبارزه با کرونا از تحریم ها علیه ایران معاف هستند.
دستورالعمل های مشابهی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا درباره سوریه و ونزوئلا نیز صادر شده است.

پایتخت پرتغال قرنطینه می‌شود
دولت پرتغال اعلام کرد که به دلیل افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در لیسبون، پایتخت این کشور و شیوع ویروس جهش یافته هندی این شهر به مدت دو روز و نیم قرنطینه می‌شود.
به گزارش روزنامه "تاگس شاو" آلمان، کشور پرتغال به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان با ویروس جهش یافته هندی محدودیت های جدید را برای پایتخت این کشور اعمال می کند.
شهر لیسبون، پایتخت پرتغال به دلیل افزایش نگران کننده موارد ابتلا با ویروس جهش یافته هندی به مدت دو روز و نیم قرنطینه می شود.
بر اساس اطلاعات دولت از بعد از ظهر جمعه تا صبح دوشنبه حدود 2.8 میلیون سکنه پایتخت پرتغال اجازه دارند تنها در موارد ضروری این شهر را ترک کنند. از خارج این شهر هم تنها در موارد استثنائی مسافران می توانند به این شهر وارد شوند.
شهر لیسبون با حدود 928 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت بیشترین موارد ابتلای روزانه از 19 فوریه را ثبت کرده است. شمار موارد ابتلا به کرونا در این شهر تقریبا حدود 75 درصد همه موارد ابتلا در این کشور را شامل می شود. این در حالی است که در شهر لیسبون تنها 27 درصد همه جمعیت پرتغال زندگی می کنند.
سخنگوی دولت پرتغال اعلام کرده که در لیسبون در حال حاضر ویروس جهش یافته هندی به شدت در حال گسترش است
وی با اشاره به تصمیم دولت برای قرنطینه شهر لیسبون اعلام کرد: انجام چنین اقداماتی برای ما آسان نیست، اما ما فکر کردیم که این اقدام ضرورت دارد تا وضعیت فعلی لیسبون به کل کشور سرایت نکند.
کشور پرتغال در زمستان در مبارزه با ویروس کرونا موفق بود و به طور موقت در فصل بهار کمترین شمار مبتلایان در اروپا را از آن خود کرد.
شرایط اضطراری کرونایی در این کشور برای مهار کرونا در اول ماه می بعد از پنج ماه و نیم پایان یافت.
اما بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی اروپایی شمار مبتلایان جدید در این کشور در عرض دو هفته به ازای 100 هزار نفر از 55 به 87 افزایش پیدا کرده است.
رئیس جمهور پرتغال پیش از این هر گونه قرنطینه مجدد برای مهار کرونا در کشورش را رد کرده بود. وی شمار بالای مبتلایان را تا زمانی که وضعیت بیمارستان ها شرایط بدی پیدا نکرده توجیهی برای اعمال محدودیت های شدید ندانست.
با این همه نخست وزیر پرتغال موضع محتاطانه تری در این باره اتخاذ کرده و گفته است: هیچ کس نمی تواند این مسئله را تضمین کند که ما ضرورتی برای بازگشت به محدودیت های بیشتر و قرنطینه را نداریم.
بر اساس جدیدترین آمارها در پرتغال از ابتدای شیوع بحران کرونا تا به حال 861628 نفر به کرونا مبتلا شده و 17057 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

سفر رئیس کمیسیون اروپایی به آتن
جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی به یونان وعده کمک کرونایی به میزان 30.5 میلیارد یورو را داده است."فون در لاین" در سفر به آتن گفت: برنامه های کرونایی یونان به اندازه ای جاه طلبانه است که پتانسیل این را دارد که طی چند دهه آینده این کشور را به سمت آینده ای بهتر سوق دهد.

کاهش محدودیت‌های سفر برای افراد واکسینه شده در دستور کار لندن
در انگلیس هم کاهش محدودیت های سفر کرونایی برای افراد کاملا واکسینه شده در برنامه قرار گرفته است. دولت انگلیس اقداماتی مانند اتحادیه اروپا را در این راستا مد نظر قرار داده و می خواهد تعهد قرنطینه را برای مسافرانی که واکسن کرونا را تزریق کرده اند لغو کند. انگلیس تا به حال محدودیت های سفر خود برای مسافران را مانند اتحادیه اروپا کاهش نداده بود. بر اساس قواعد سفر انگلیس تنها برخی کشورها در لیست کشورهای سبز کرونایی قرار دارند که هیچ کشور اروپایی شامل آن نمی شود.

105 ابتلای روزانه در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای 1330 مورد به کرونا در این کشور در عرض 24ساعت خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور در ازای 100 هزار نفر به 11.6 کاهش پیدا کرد. حدود 105 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست دادند.

افزایش چشمگیر موارد آلودگی به ویروس هندی در آلمان
بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در عرض یک هفته موارد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در همه موارد ابتلا به این بیماری در آلمان تقریبا دو برابر شده است. با توجه به تحولات اخیر در انگلیس مقام های آلمانی درباره شیوع این ویروس بسیار مسری در کشورشان ابراز نگرانی کرده اند.
بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان حدود 6.2 درصد موارد ابتلا به کرونا اخیرا بر اثر آلودگی به ویروس جهش یافته هندی بوده است. این نهاد مهم بهداشتی در آلمان البته موارد ابتلا با این ویروس جهش یافته هندی را کم اما در مقایسه با هفته پیش که 3.7 بود دو برابر ارزیابی کرده است.
کارشناسان بر این عقیده اند که سرعت شیوع ویروس جهش یافته هندی در آلمان بیشتر هم خواهد شد.
شیوع ویروس جهش یافته هندی در انگلیس برنامه ریزی ها در این کشور برای کاهش محدودیت ها را به تاخیر انداخته است.
بر اثر شیوع ویروس هندی در انگلیس نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر که در اوایل ماه می به زیر 20 رسیده بود دوباره اخیرا به بیش از 70 رسیده است. شیوع این ویروس جهش یافته هندی با وجود سرعت بالای کمپین واکسیناسیون سراسری در این کشور اما منجر به افزایش چشمگیر نرخ مبتلایان جدید به کرونا شده است.

مجارستان کنترل‌های مرزی را لغو می‌کند
مجارستان هم اعلام کرده که از 24 ژوئن کنترل های مرزی در مرزهای داخلی شنگن را لغو می کند. این خبر را وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرده و پیش شرط آن را این دانست که تا آن موقع هیچ گونه تحول غیر منتظره ای اتفاق نیفتد.

پرتغال و اسپانیا اولین کشورهای دریافت کننده کمک‌های صندوق بازسازی اروپا
بعد از کشور پرتغال اسپانیا هم چراغ سبز کمیسیون برای اجرای طرح بازسازی دوباره را دریافت کرد. بر این اساس باید دولت اسپانیا 69.5 میلیارد یورو تا سال 2026 از صندوق بازسازی دوباره اتحادیه اروپا بعد از کرونا دریافت کند که حدود 40 درصد این مبلغ باید علیه مسئله تغییرات آب و هوایی هزینه شود.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در فرانسه
فرانسه هم به قواعد منع ترددهای شبانه و استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز پایان می دهد. این خبر را نخست وزیر فرانسه اعلام کرد. وی اعلام کرد که شرایط سریع تر از حد انتظار بهبود پیدا کرده است.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس
به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی شمار مبتلایان جدید در انگلیس افزایش چشمگیری داشته است. یک تجزیه داده ای که به سفارش دولت انجام گرفته نشان می دهد که رشد مبتلایان جدید بین سوم ماه می و 7 ژوئن حدود 50 درصد افزایش پیدا کرده است. وزارت بهداشت انگلیس این دوره زمانی را مصادف با شیوع ویروس هندی در کشور دانست. اغلب افراد آلوده به این ویروس جوانان و افراد واکسینه نشده هستند.
روز چهارشنبه نهادهای بهداشتی انگلیس از ابتلای 9055 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که بیشترین تعداد مبتلایان روزانه از ماه فوریه بوده است.

بدعهدی شرکت جانسون اند جانسون به اروپا
شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون هم اعلام کرده که نمی تواند به وعده تحویل واکسن به این اتحادیه تا اواخر ژوئن پایبند باشد. یک سخنگوی کمیسیون اروپایی اعلام کرد که حدود 55 میلیون دوز واکسن که قرار بود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از طرف این شرکت به این اتحادیه تحویل داده شود به صورت کامل انجام نمی شود.
واکسن جانسون اند جانسون اهمیت زیادی برای کمپین واکسیناسیون سراسری در اتحادیه اروپا دارد چرا که بر خلاف واکسن های دیگر یک دوز آن برای ایمنی کامل علیه کرونا کافی است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 3,058نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 44 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 9,055نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 9 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,400نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 52 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 3,832نفر به کرونا مبتلا شده و 36 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,747,647 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 110,578نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در انگلیس هم تاکنون 4,589,814نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,926نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,248,432نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,153نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,749,031نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,615نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در آلمان هم تا به حال 3,726,731نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 90,748نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین کرونا مبتلا شده اند نفر به کرونا مبتلا شده ویروس جهش یافته هندی ابتلا به این بیماری آلودگی به ویروس بر اساس اطلاعات کاهش محدودیت ها تعداد مبتلایان بر اثر ابتلا ویروس کرونا ابتلا به کرونا ویروس کرونا موارد ابتلا مبتلایان جدید اتحادیه اروپا شمار مبتلایان افزایش چشمگیر نشان می دهد کارکنان سفارت جدید به کرونا عرض 24 ساعت پی افزایش واکسن کرونا داده اند شیوع ویروس واکسن جدید شهر لیسبون جانسون اند اعلام کرده قطره بینی تا به حال هزار نفر ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا(ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها 
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری 
فروردین ۱۴۰۳  حمله به کنسولگری ایران

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • (ویدئو) لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران؟!
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید