Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@06:39:32 GMT

درویشیان: طبق آمار میزان مشارکت بالایی خواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۳۹۱۶

مهر: حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گزارش‌های تخلفی به وزارت کشور واصل شده است؟ گفت: ما برای عرض خدا قوت خدمت دست‌اندرکاران انتخابات در ستاد انتخابات کشور حضور بهم رساندیم. همکاران ما هم در مرکز و هم در استان‌ها فرآیند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویشیان با بیان اینکه ارزیابی ما از وضعیت برگزاری انتخابات خوب است، گفت: یک اشکالاتی در حوزه پیکربندی برخی شعب در خوزستان پیش آمده بود که در حال حل شدن است. اما غیر از خوزستان، در استان دیگری مشکلی ایجاد نشده است.

وی تاکید کرد: برای برخی دستگاه‌ها اشکالات فنی پیش آمده بود که درصد خیلی کمی است. در شعبی که نتوانستند به صورت آنلاین اخذ رای انجام دهند، به صورت آفلاین انجام دادند و قرار است اطلاعاتش را بلافاصله پس از رفع مشکل، در سیستم آنلاین منعکس کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تاکید ما به مسئولین ستاد انتخابات یکی این بود که اطلاع رسانی‌ها به موقع و مکرر باشد. دوم اینکه باید اسامی نامزدها مطابق آنچه در شناسنامه‌شان ثبت شده است، اطلاع رسانی شود. قرار شد موارد این چنینی را اطلاع رسانی کنند.

درویشیان گفت: همکاران من نیز در سازمان بازرسی کل کشور در سراسر کشور مشکلاتی این چنینی را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: آماری که ۲۰ دقیقه پیش از میزان مشارکت دیدم و هرلحظه هم به آن اضافه می‌شد، نشان می‌داد که میزان مشارکت خوبی را در این دوره از انتخابات شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فکر می‌کنم اگر کسی با صندوق رأی قهر کند، درواقع با اقتدار، عزت و پیشرفت کشورش قهر و دشمن را شاد کرده است.

درویشیان گفت: اگر رأی تاثیر نداشت، دشمنان در رسانه‌هایشان تبلیغ نمی‌کردند که رأی ندهید. یک رأی هم یک رأی است؛ در واقع آراء مردم جمع و تبدیل به میلیون‌ها رأی خواهد شد، بنابراین حتماً در سرنوشت مردم تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: توصیه ما این است آنهایی که انتقاد دارند، حتماً برای بهبود وضع موجود شرکت کنند. اگر منتخب ملت با رأی بالایی انتخاب شود و مشارکت بالا باشد، با اقتدار بیشتری می‌توانیم در مقابل دشمنان‌مان بایستیم. من آراء بالا را در تسریع حل مشکلات کشور، موثر می‌دانم.

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ درویشیان میزان مشارکت بالا سازمان بازرسی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

مهران معلم  اشاره به وضعیت آلودگی هوا و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین آلاینده‌های هوا ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون هستند و وزارت بهداشت، سالانه میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا بر اساس این ذرات در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت کشور را محاسبه می‌کند و در اختیار مراکز ذی‌ربط قرار می‌دهد.

او  با بیان اینکه تاکنون آخرین آمار موجود از مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا مربوط به سال ۱۴۰۱ است و آمار ۱۴۰۲ هنوز در دست نیست، افزود: بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۱، در اهواز یک هزار و ۲۴۷ مورد مرگ منتسب به آلودگی هوا داشتیم، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰، میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز یک هزار و ۶۷ مورد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا ناشی از چهار بیماری ایسکمی قلبی، سرطان ریه، انسداد ریوی یا سکته مغزی هستند.

آقای معلم  با اشاره به میزان بالای خسارت اقتصادی بیماری‌ها و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا افزود: میزان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ در اهواز ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض