Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) با اشاره به برنامه‌های ترکیه برای ساخت پایگاهی نظامی در جمهوری آذربایجان گفت، استقرار تاسیسات یک کشور عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه دلیلی است تا ما اقداماتی در راستای تقویت امنیت ملی کشورمان اتخاذ کنیم.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت:‌ استقرار زیرساخت‌های نظامی از سوی ترکیه که یکی از کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود، در نزدیکی مرزهای روسیه دلیلی است بر این مساله که ما باید اقداماتی را برای حفاظت از امنیت ملی خود در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برنامه‌های ترکیه برای ایجاد ساخت و ساز پایگاه نظامی در جمهوری آذربایجان است. ما باید توجهی ویژه به این مساله داشته باشیم و از منافع و امنیت ملی خود با انجام اقدامات لازم دفاع کنیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که اخیرا سفری به جمهوری آذربایجان داشت، احداث چنین پایگاهی را بعید ندانست اگرچه مقامات روسی از جمله سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور آن را در حد گمانه‌زنی دانسته‌اند.ایسنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که روسیه به طور منظم با مقامات ایرانی و اسرائیلی تماس دارد و از هر دو طرف خواست تا از تنش‌های بیشتر خودداری کنند.

پسکوف در یک نشست خبری گفت: "ما به شدت نگران تشدید تنش‌ها در منطقه هستیم و از همه کشور‌های منطقه می‌خواهیم خویشتنداری کنند. تشدید بیشتر تنش‌ها به نفع هیچ کس نیست. "

این سخنگوی در پاسخ به این سوال که آیا تهران به مسکو در مورد زمان دقیق حمله به اسرائیل اطلاع داده است یا خیر، سخنگو از اظهار نظر خودداری کرد.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه همچنین گفته است که تنش‌های منطقه‌ای به دلیل ماهیت حل نشده بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، تقویت شده است.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، درخواست اسرائیل برای محکومیت حمله ایران را رد کرد و گفت که تل آویو حملات اوکراین به مناطق روسیه را محکوم نکرده است و به طور منظم از کی‌یف حمایت دیپلماتیک می‌کند.

پس از حمله ایران به اسرائیل، تهران پایان عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را اعلام کرد و به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت اقدام تلافی جویانه، واکنش شدیدتری نشان خواهد داد..

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که ایالات متحده از اسرائیل خواسته که محتاطانه عمل کند، که هنوز تصمیمی در مورد پاسخ دادن به آن اتخاذ نکرده است. سی ان ان به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که کابینه نتانیاهو به آمریکا گفته است که به دنبال تشدید قابل توجه اوضاع نیست. با این حال، به گفته رویترز، کابینه جنگی اسرائیل طرفدار انتقام‌جویی است، اما بر سر زمان و دامنه آن اختلاف نظر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • در حال گفت‌وگو با ایران و اسرائیل برای کاهش تنش هستیم
  • اقدام بلاتأمل جمهوری اسلامی در صورت خطای دشمن
  • حمایت ژاپن از ایران؛ اقدام اسرائیل غیرقابل پذیرش است | امیر عبداللهیان: پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
  • ژاپن: حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل‌پذیرش است
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایجاد امنیت در کشور است