Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@22:32:27 GMT

بحث نیمه‌کاره درباره اسکوچیچ با مجید جلالی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۴۹۱۲

بحث نیمه‌کاره درباره اسکوچیچ با مجید جلالی

«اگر می‌دانستم قرار است فقط درباره کادرفنی بحث کنیم، اصلا مصاحبه نمی‌کردم» این آخرین جملات مجید جلالی در یک بحث نیمه کاره راجع به اسکوچیچ است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران با پیروزی در چهار بازی پایانی پیش مقدماتی جام جهانی، با صدرنشیی به مرحله نهایی راه پیدا کرد. اما با این حال همچنان نظرات متفاوتی درباره عملکرد تیم ملی و به خصوص آینده کادرفنی این تیم مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روزی که ایران موفق به پیروزی مقابل عراق شد، مجید جلالی چهره شناخته شده فوتبال ایران کارشناس برنامه فوتبال برتر بود و در خصوص این مسابقه اظهار نظر کرد. او اگرچه در ابتدای صحبت هایش به تمجید از عملکرد ملی پوشان پرداخت اما در ادامه به شکلی صحبت کرد که کاربران فضای مجازی، نوعی مخالفت او با کادرفنی تیم ملی را از حرف هایش برداشت کردند.

 

در میان قضاوت کاربران و برداشت‌های مبهم، خبرنگار "ورزش سه" با سرمربی سابق تیم‌های پاس، فولاد، تراکتور و... تماس گرفت تا در گفتگویی صریح و بی پرده، دیدگاه جلالی را مورد واکاوی قرار دهد. گفتگویی که البته به سرانجام روشنی نرسید و نیمه تمام ماند:

 

 

* برای شروع بحث، شما چه نظری درباره عملکرد تیم ملی دارید؟


من درباره بازی در شبکه سه به صورت مفصل صحبت کردم.

 

 

* اتفاقا می‌خواستم نظر اولیه تان را بدانم تا برسیم به نظراتتان در فوتبال برتر.


بله، متوجه شدم. بازی با عراق را شما حتما دیدید. فکر می‌کنم در نیمه دوم و به خصوص در 20 دقیقه آخر، بازیکنان تعویضی ما را هم از نظر بدنی سر کردند و هم از نظر تکنیکی. ما موقعیت‌های زیادی در اواخر بازی داشتیم و بازی کاملا سزاواری انجام دادیم.

 

 

* به نظرتان نقش آقای اسکوچیچ در این صعود چه قدر است؟


ببینید نقششان را چون یک موضوعی است که باید مفصل درباره اش صحبت کرد، نیاز به خیلی مباحث دارد. اگر بخواهیم همینجوری فی البداهه بگوییم به هر حال باید بگوییم ایشان بخش مهمی از این تیم بوده و نقشش انکار ناپذیر است. اما خب ما یک تیم خیلی خیلی خوب هم داشتیم که سراسر انگیزه بود و همه هم بازیکنانی بودند که در جریان بازی، گره های بازی را به بهترین شکل ممکن باز می‌کردند. فکر می‌کنم آقای اسکوچیچ کارش را خیلی خوب مدیریت کرد.

 

 

* چون شاید برداشت متفاوتی شود، می‌توانم بپرسم منظورتان از مدیریت چیست؟


برای همین است که می‌گویم اگر من بخواهم این‌ها را باز کنم شاید نزدیک یک ساعت موضوع هست که باید درباره اش صحبت کرد. برای همین من به همین واژه‌ها اکتفا می‌کنم.

 

 

* من اینطور برداشت می‌کنم که انگار منظورتان این است که آقای اسکوچیچ از نظر فنی، انتظار شما را برآورده نکرده و کارش فقط مدیریت نفرات بوده.


ببینید شما یک موقع خیلی از مربیان هستند در کشور ما و حتی در سطح دنیا، می‌آیند مجموعه‌ای از بازیکنان را جمع می‌کنند و آنها را مدیریت می‌کنند و از این مدیریت نتایج خوبی می‌گیرند. این یک سبک است، نه این که بگوییم اگر مدیریت کرده مربی نیست. ما خیلی مربیان را داریم در سطح دنیا که این افراد با توان مدیریتی نتیجه گیر هستند. خُب البته یک سری مربیان هستند که هم توان فنی بالا دارند و هم توان مدیریتی بالا دارند. آنها دیگر مربی های ویژه دارند. بعضی ها هستند توان فنی بالایی دارند و بعضی توان مدیریتی. اینها دسته بندی مربیان در ذهن من است.

 

 

* اما خب خیلی‌ها می‌گویند تیم ملی از نظر فنی هم متفاوت شده. نه این که خوب یا بد، منظورم این است که اسکوچیچ آن تاثیر فنی را هم داشته.


من واقعا دوست ندارم درباره آقای اسکوچیچ بحث کنم چون ممکن است در پایان به یک نتایجی برسیم. من می‌گویم تیم ما تیم بسیار بسیار خوبی بوده از نظر بازیکن. ما از این نظر در بهترین سالهای فوتبالمان هستیم و همینطور پشتوانه ای که روی نیمکت ذخیره داریم و این ظرفیت باید خیلی خوب مدیریت می‌شد. ما در لیگ هم داریم که یک تیمی بازیکن های خیلی خوبی دارد و یک مربی می‌رود کار را مدیریت می‌کند و نتیجه می‌گیرد. ممکن است یک مربی برای اینکه کارش را مدیریت کند، بخشی از اختیاراتش را به بازیکنان بسپارد. 

 

 

* فکر می‌کنید آقای اسکوچیچ هم اینطوری تیم را مدیریت کرد؟


نمی‌دانم، شاید. چیزی که از درون تیم می‌دیدم این بود که بچه‌ها واقعا گره‌هایی را باز می‌کردند که واقعا قابل ستایش بود.

 

 

* یعنی می‌گویید این برتری نیروی انسانی مولفه اصلی صعود بود؟


حالا مثلا شما گل به عراق را ببینید. با آن چیزی که به طور معمول تیم ملی انجام می‌دهد تفاوت داشت. ما در حال بازی نزدیک بودیم در همین 4 بازی، ما تماما بازی نزدیک می‌کردیم اما گلی که اتفاق افتاد، اینطور بود که علی قلی زاده پاس 65 متری داد به پاس مخالف، یعنی هافبک راست ما بازی را عوض کرد برای دفاع چپ ما! ما با دو پاس کار را تمام کردیم و این گره هایی است که هوش نهفته در بازیکنان باز می‌کند.

 

 

* من جوابم را گرفتم ولی برای روشن شدن بیشتر می‌پرسم که پس نظرتان این است که توانایی خود بازیکنان در این گره گشایی اثر اصلی را گذاشت.


حالا این که یک تدبیر تیمی بوده یا نه، باید یک نفر با تیم زندگی کند تا جوابش را بدهد. اما نظر من این است که وقتی من این چهار بازی را کنار هم می‌گذارم می‌بینم که در این 4 بازی تیم بیشتر بازی نزدیک می‌کرد اما اینجا یک دفعه با بازی دور گل زدیم.

 

 

* شما گفتید دوست ندارید درباره آقای اسکوچیچ بحث کنیم. پس برویم سراغ مربیان ایرانی کادر؛ آقای هاشمیان و باقری.


چه اصراری هست که فقط درباره کادرفنی صحبت کنیم؟ اگر من اول مصاحبه می‌دانستم قرار است این سوالات را مطرح کنید، من اصلا مصاحبه نمی‌کردم.

 

 

* دلیل این است که شاید ابهام برای اهالی فوتبال، بیشتر در این قسمت باشد.


ببینید چرا من این را به شما گفتم؟ چون می‌بینم که الان دو جناح هست؛ یکی این که می‌گویند نه باید مربی قوی تر بیاوریم و جناح دیگر می‌گوید همین خوب است. من اصلا نمی‌خواهم وارد این بحث ها بشوم.

 

 

* یعنی واقعا به هیچ یک از این جناح بندی تعلق ندارید؟!


اصلا. من چیزی که برایم مهم است کار کارشناسی است و این که ما چطور می‌توانیم تیم بهتری داشته باشیم که واقعا وارد جام جهانی شویم.

 

 

* خب اصلا به همین سوال پاسخ دهید: چه کار کنیم که تیم بهتری داشته باشیم؟


نه، این هم ممکن است ارتباط پیدا کند به بحث کادرفنی. من گفتم نگاه کارشناسانه. شما می‌خواهید من را بیاندازید در یکی از این جناح‌ها یا به نفع یکی از این دو جناح از صحبت‌های من استفاده کنید. فکر می‌کنم این مصاحبه را ادامه ندهیم بهتر است.

 

 

* من فقط پرسیدم چه نظری درباره کریم باقری و وحید هاشمیان دارید و بعد سوال خودتان را تکرار کردم.


وحید هاشمیان و کریم باقری در حوزه مدیریتی، مخصوصا کریم باقری، کار بسیار بسیار بزرگی در کنار تیم کرده. از دید من گروه مربیگری در این دوره کار مدیریتی کردند و خیلی هم خوب.

 

 

* قبول دارید که در برنامه فوتبال برتر صحبت درباره آقای اسکوچیچ جایی در گفته هایتان نداشت؟


ببینید این هیچ نکته ای ندارد. من هرچیزی که در درونم هست را می‌گویم. شاید یک سری چیزها را نگویم، چون لازم نیست بگویم. اما چیزی که می‌گویم همان چیزی است که در درونم است.

 

 

* این را که بگذاریم کنار صحبت دیگر مربیان ایرانی درباره کادر فعلی می‌توانیم به نتایجی برسیم.


من اصلا دوست ندارم درباره ایشان صحبت کنم و این مصاحبه را ادامه بدهم.

تیم ملی ایران مجید جلالی (سرمربی) نساجی مازندران دراگان اسکوچیچ (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران مجید جلالی سرمربی نساجی مازندران دراگان اسکوچیچ سرمربی آقای اسکوچیچ مجید جلالی خیلی خوب تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ نکته درباره روانشناسی پول!

با همه فراز و فرود‌هایی که در زندگی با آن داریم، هنوز برای افراد زیادی به یک تفکر روشن تبدیل نشده است.

گروهی صحبت از پول را شرم‌آور می‌دانند و عده‌ای دیگر چیزی جز پول نمی‌شناسند. از نگاه دین و روان‌شناسی صحبت‌های زیادی درباره پول شده است که تاملی درباره آن خواهیم داشت.

۱- پول وسیله است نه هدف

پول وسیله‌ای است برای رسیدن به هدف‌های مهم مانند تعالی معنوی، موفقیت، تربیت شایسته فرزندان و داشتن آرامش و آسایش مناسب در مسیر یک زندگی هدفمند. پول، پلی است برای زندگی بهتر نه اینکه تمام زندگی روی پول برنامه‌ریزی شود.

وقتی هدف درستی از پول درآوردن داشته باشیم، تمام مسیر آن هموار و لذت‌بخش خواهد بود ولی زمانی که پول را برای فخرفروشی و هزینه کردن در راه گناه بخواهیم، جز حسرت نصیب ما نخواهد شد.

داشتن پول مقدمه‌ای برای رسیدن به تعالی است. از این رو در روایات دینی آمده است که دارایی و بی‌نیازی مالی، یاری دهنده نیکویی برای پرهیزکاری است.

یادمان باشد که کار‌های معنوی زیادی با پول قابل انجام هستند مثل انفاق، تشکیل خانواده و درامان ماندن از ربایش ایمان، زیارت، دستگیری از نیازمندان آبرومند جامعه و کار‌های خیریه ماندگار. وقتی می‌شود با پول، دل‌های زیادی را به دست آورد و گره‌های فراوانی را گشود، پس با یک فرصت شگفت‌انگیز روبرو هستیم.

۲- تلاش برای کسب پول پاک عبادت است

تلاش برای به دست آوردن پول پاک، یکی از عبادت‌های مهم شمرده شده است.

رزق حلال با کوشش به دست می‌آید و این تلاش خود یکی از عبادت‌های مهم شمرده شده است. کسانی که برای تامین نیاز‌های خود و خانواده‌شان و نیز به دست آوردن خودکفایی شخصی و ملی به منظور بی‌نیاز شدن از دیگران تلاش می‌کنند، در زمره مجاهدان راه خدا شمرده شده‌اند و پاداش‌های معنوی در کنار پاداش‌های مادی کوشش به آنها تعلق خواهد گرفت.

۳- در معاملات درباره پول شفاف صحبت کنید

در قرار‌های کاری لازم است حتما درباره پول آن صحبت شود. این مسئله هنوز به عنوان یک موضوع شرمساری در نظر گرفته می‌شود و ما به راحتی درباره آن صحبت نمی‌کنیم. آموزه‌های دینی به ما یاد می‌دهند که حتما قبل از شروع یک کار و نیز معامله، شرایط و مبالغ لازم را به صراحت بیان کنید تا کسی دچار زیان نشود و افراد در تصمیم‌گیری برای پذیرش را رد آن کار اختیار و آگاهی کافی را داشته باشند.

۴- رسید بگیرید

اگر از کسی پول گرفتید یا به کسی پول دادید، حتما رسید داشته باشید. این نکته در بزرگترین آیه قرآن تصریح شده است. بار‌ها تجربه کرده‌ایم یا از تجربه‌های دیگر با خبر شدیم که مراعات نکردن چنین قانون زیبایی، ضرر‌ها و حسرت‌های فراوان را رقم زده است.

۵- قرض دادن بهتر از صدقه

قرض دادن از صدقه دادن بهتر است. وقتی قرض می‌دهیم، حرمت اشخاص بهتر حفظ می‌شود و پس از برگشت پول، امکان تکرار آن به فرد دیگری وجود دارد.

همچنین قرض دادن، زمینه تلاش را در دیگران از بین نمی‌برد، بلکه آن را چند برابر می‌کند.

۶- خرید‌های غیرضروری را کنترل کنید

اهل ایمان کم هزینه‌اند و پرفایده. مومنان به خوبی قادرند وسوسه خرید‌هایی که ضرورتی برای آن نیست را کنترل کنند. بر پایه یافته‌های روان‌شناسی، اگر افراد موفق شوند وسوسه خرید کردن را در خود مدیریت کنند، به خوبی خواهند توانست نسبت به دیگر وسوسه‌ها هم از خود توانایی نشان دهند. چیرگی بر وسوسه خرید کردن، مقدمه‌ای برای رشد شخصیتی است. قناعت (صرفه‌جویی)، ثروت فراموش شده زندگی امروز است.

۷- مهارت مدیریت پول را به فرزندان بیاموزید

برای ورود پول به دنیای فرزندان خود نیازمند برنامه و مهارتیم. کودکان امروز به دلیل قرار گرفتن در میدان‌های رسانه‌ای، بیش از هر زمان دیگری نیازمند آموختن مهارت‌های لازم برای مدیریت لذت‌های ناشی از خرید و به دست آوردن قدرت تاخیر در رسیدن به خواسته‌های خود هستند.

از حدود ۹ سالگی ورود پول به دنیای کودکان مناسب است که می‌توان همزمان با پول روزانه، پیشنهاد‌های مناسبی هم برای ذخیره‌سازی معتدل و استفاده بهینه از پول به آنها دارد.

هر قدر فرزندان ما بزرگتر می‌شوند، بازه زمانی پول نیز گسترده‌تر می‌شود و در دوره نوجوانی اول می‌توان پول را به صورت هفتگی داد و در نوجوانی دوم به صورت ماهیانه و با واریز به کارت شخصی خودشان تا توانایی بیشتری برای این مدیریت به دست آورند و برای زندگی مالی آینده خود آماده شوند.

۸- به‌جای پول کالا هدیه دهیم

به جای پول، کالا هدیه بدهیم. این سفارشی تربیتی است که دلایل زیبایی هم برای آن وجود دارد.

اگر قرار است در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز یا تولد کودکان به آنها هدیه‌ای بدهیم، بهتر است کالا باشد نه وجه نقد. چون با این کار محبت بیشتری را اعلام کرده‌ایم. زمانی که کسی را دوست داشته باشید، برای شاد کردن او زمان بیشتری می‌گذارید و با شناخت تمایلات او و اختصاص زمان برای خرید هدیه مناسب با روحیات کودک، چنین پیامی را مخابره می‌کنید.

۹- حریص بودن ویرانگر است

حرص در به دست آوردن پول، ویرانگر است. برخی آنقدر به دنبال پول می‌روند که فرصت استفاده از آن و لذت داشتنش را تجربه نمی‌کنند. چنین معامله‌ای به صرفه نیست و هیچ منطقی از آن پشتیبانی نمی‌کند. هر قدر که پس‌انداز عاقلانه خوب است، انباشت حریصانه زیان آور خواهد بود. با اضافه‌کاری افراطی و چندشغله شدن برای به دست آوردن پول بیشتر، زندگی را به مخاطره نیاندازیم. افراد زیادی بودند و هستند که بهانه خوشبخت‌کردن خانواده، دچار افراط در این زمینه شدند و زمانی به پول زیاد رسیدند که خیلی از داشته‌های اصلی خود مانند سلامت روحی و نیز عشق را از دست دادند.

به خاطر بسپاریم که برکت، جای کثرت را می‌گیرد. بار‌ها به حال کسانی که با پول اندک زندگی آرام و آسایش مناسبی تدارک دیده اند، غبطه خورده‌ایم. راز این تفاوت، بسنده کردن به روزی ارزانی از سوی خداوند و هزینه کردن عمر و توان در دیگر درخواست‌های الهی است.

چنین وارستگانی، لذت بیشتری از آنچه دارند می‌برند و فرصت استفاده از دستاورد‌های مالی را خواهند داشت.

۱۰- هزینه‌ها را مدیریت کنید

در اقتصاد هزینه‌ها را به دو قسمت هزینه‌های پایه و هزینه‌های مصرفی تقسیم می‌کنند. با کاستن از هزینه‌های مصرفی و مدیریت آن، می‌توان سرمایه‌گذاری‌های درست مادی و معنوی با پول داشت و ارزش افزوده را برای آن در نظر گرفت.

پولی که در راه خدا خرج می‌شود، ارزش‌افزوده‌ای به گستره ابدیت پیدا می‌کند و این با تمام پیشنهاد‌های اقتصادی موجود، متفاوت است. در سفارش‌های قرآنی هم آمده است که با آنچه خداوند به تو داده، خانه ماندگار آخرت را بساز!

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • انریکه: سینیور امباپه خودش حرف بزند!
  • وزیر تندرو صهیونیست مجبور شد کنفرانس مطبوعاتی‌اش را نیمه کاره‌ ترک کند
  • رمزگشایی ۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی در ساری
  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان
  • ضرورت رعایت نکات ایمنی در شرایط جوی و دریایی ۲۸ و ۲۹ فروردین
  • نیمه کاره رها شدن پروژه فیبر نوری و دردسر‌های آن برای شهروندان شاهرودی + تصویر
  • دستگیری سارقان ساختمان‌های نیمه کاره در جیرفت
  • ۱۰ نکته درباره روانشناسی پول!
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • عصبانیت تن‌هاخ و نیمه کاره ماندن نشست خبری سرمربی هلندی