Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر، امروز (جمعه)، با «یائیر لاپید» همتای صهیونیست خود تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

منابع عبری‌زبان از جمله روزنامه «جروزالم پست» در این خصوص خبر دادند، که دو طرف در این تماس تلفنی به روابط سیاسی و امنیتی قاهره و تل‌آویو پرداخته‌اند و بر لزوم حفظ ارتباط دائم و همکاری با یکدیگر تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش‌ها، دو طرف توافق‌ کرده‌اند که در آینده‌ای نزدیک با یکدیگر دیداری داشته باشند. با این حال، هیچ اشاره‌ای به زمان این دیدار و محل برگزاری آن نشده است.

این اولین تماس تلفنی علنی میان وزیر امور خارجه کابینه جدید رژیم صهیونیستی و همتای مصری اوست.

این توافق برای دیدار در حالی صورت گرفته است که «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه خارجه کابینه سابق رژیم صهیونیستی در روزهای پایانی ماه گذشته میلادی در سفری بی‌سابقه از سال ۲۰۰۸ تاکنون به مصر سفر کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی همزمان با این سفر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر اشکنازی در چارچوب تثبیت آتش‌بس میان تل‌آویو و گروه‌های فلسطینی صورت گرفته است.

دو طرف همچنین درباره راه‌های اقدام برای بازسازی فوری نوار غزه در مرحله آتی بحث و تبادل نظر کرده بودند و بر سر تداوم رایزنی‌ها میان قاهره، تل‌آویو و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین درباره چگونگی خروج از جمود کنونی در مذاکرات به‌اصطلاح صلح به توافق رسیدند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان یکشنبه‌ شب از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد نفتالی بنت منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.

بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد ۱۴۰۲ یائیر لاپید از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی برعهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد دوام بیاورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سامح شکری وزیر امور خارجه مصر یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی امور خارجه تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد