Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:24:41 GMT

تجلی وحدت شیعه و سنی خراسان جنوبی در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۵۲۹۴

تجلی وحدت شیعه و سنی خراسان جنوبی در انتخابات

به گزارش ایرنا اهل تسنن و تشیع در کنار هم از ساعات اولیه رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در شعب اخذ رای سراسر استان حضور چشمگیر داشتند و بار دیگر اتحاد و انسجام خود را در حفظ منافع ملی به جهانیان نشان دادند.

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ یکی از عرصه‌های بروز و ظهور وحدت همیشگی شیعه و سنی در استان مرزی خراسان جنوبی است و حضور آنان در پای صندوق‌ها و شوق رای در آغازین ساعات روز گواهی بر این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه اهل سنت خراسان جنوبی هم امروز با تعهد دینی و ملی در انتخابات شرکت کردند تا این حضور خاری بر چشم دشمنان و بدخواهانی باشد که با انواع ترفندها سعی در کاهش مشارکت مردم دارند.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

اهل تسنن ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهند که اکثر آنان در شهرستان‌های مرزی درمیان، نهبندان و زیرکوه ساکن هستند و این استان از نظر وحدت شیعه و سنی در کشور زبانزد است.

وحدت و انسجام شیعه و سنی با یکدیگر در خراسان جنوبی در طول تاریخ به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون این استان را به یک الگو در کشور تبدیل کرده و شهرستان درمیان به عنوان یکی از شهرستان‌های دارالتقریب در سطح کشور است.

یکی از شهروندان اهل تسنن خراسان جنوبی در شعبه اخذ رای دبیرستان حاج محمدحسین محتانی روستای بجد بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدفم از حضور در انتخابات، انجام تکلیف و وظیفه شرعی و سیاسی است و از طرفی کمک به حل مشکلات جامعه است.

زهرا غفوری با بیان اینکه در این انتخابات آگاهانه شرکت کردم چرا که معتقدم که انتخاب فرد اصلح ارتباطی به قوم و مذهب ندارد، اضافه کرد: شیعه و سنی در همه صحنه‌ها در کنار یکدیگر هستند و در انتخابات هم باید دوشادوش هم شرکت کنند و وحدت و برادری خود را به جهانیان به اثبات برسانند.

یکی دیگر از شهروندان اهل تسنن بیرجند گفت: حضور در انتخابات وظیفه ملی و شرعی است.

علیرضا بلوچی افزود: ما شیعه و سنی در همه صحنه‌ها با هم برادر و برابر هستیم و در انتخابات هم در کنار هم شرکت می‌کنیم تا وحدت و برادری خود را نشان دهیم.

وی گفت: شیعه و سنی همه باید پشتیبان ولایت فقیه باشند و به دعوت ایشان درخصوص مشارکت حداکثری در انتخابات لبیک بگویند، شیعه و سنی باید در کنار یکدیگر فرد اصلح را انتخاب کنند تا بخشی از مشکلات کشور حل شود.

وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی در همه صحنه‌ها به خصوص انتخابات به کوری چشم دشمنان وحدت‌آفرین بودند افزود: خراسان جنوبی به لحاظ وحدت و همدلی بین شیعه و سنی به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح است.

یکی از اهل سنت شهرستان درمیان و مقیم بیرجند هم در محل مسجد النبی (ص) بیرجند هم به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات وظیفه دینی و ملی و وظیفه شرعی است لذا باید در انتخابات شرکت کنیم تا مهر تاییدی بر پایبندی ما به نظام و انقلاب اسلامی باشد.

جمعه عبداللهی افزود: از همه هموطنان شیعه و سنی می‌خواهم که در ساعات باقیمانده در انتخابات حضور حداکثری داشته‌ باشند چون بدخواهان نظام به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند و ما با حضور گسترده در انتخابات نباید بگذاریم این اتفاق رقم بخورد.

وی اظهار داشت: حضور شیعه و سنی با یکدیگر در انتخابات وحدت‌آفرین است و باید همه با وحدت و همدلی در انتخابات شرکت کنیم تا باعث شکست توطئه‌های دشمنان شویم و در پیشرفت کشور و استان مشارکت کنیم.

عبداللهی گفت: اهل تسنن و تشییع خراسان جنوبی به پیروی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری امروز مشارکت خوبی در انتخابات داشته‌اند که امیدواریم این حضور زمینه‌ساز حل مشکلات مردم شود.

وی افزود: هر قدر امروز حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خودشان گسترده‌تر باشد، نشان می‌دهد که مردم به کشور و نظام خود وفادارتر هستند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا از توابع شهرستان درمیان هم به خبرنگار ایرنا گفت: به عنوان یکی از ناظران انتخابات از صندوق‌های رای بازدید داشتیم که خوشبختانه مردم شهرستان درمیان مشارکت خوبی در انتخابات داشتند.

مولوی سید محمد حسینی افزود: جامعه اهل سنت در تمامی انتخابات گذشته نیز حضور حداکثری داشته‌ است و در انتخابات روز جاری هم به کوری چشم دشمنان پای نظام و انقلاب خود ایستادند و مشارکت حداکثری داشتند.

وی حضور در انتخابات را وظیفه ملی و شرعی دانست و اظهار داشت: با حضور باشکوه در انتخابات نباید بگذاریم که دشمنان به اهداف خود مبنی بر کاهش مشارکت مردم در انتخابات برسند.

مولوی حسینی گفت: اهل تسنن منطقه با حضور گسترده در انتخابات امروز ثابت کردند که تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمن مبنی بر عدم مشارکت در انتخابات قرار نگرفته‌اند.

وی اظهار داشت: امروز در سطح جهان تمامی کشورهای دوست و دشمن انتخابات ما را رصد می‌کنند بنابراین هرچه مردم حضور بیشتری داشته باشند، دشمنان در طراحی برنامه‌های خود علیه ما ناامید و دوستان امیدوارتر خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا گفت: از همه مردم می‌خواهیم که در ساعات باقیمانده در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب حتما در شعب اخذ رای حضور یابند و در انتخابات شرکت کنند.

وی بیان کرد: مردم شرکت در انتخابات را برای خود یک وظیفه بدانند و با انتخاب اصلح در انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری به توسعه و آبادانی شهر و کشور کمک کنند.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور امروز جمعه (۲۸ خرداد) در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی از ساعت ۷ صبح امروز همزمان با سراسر کشور کار رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان خراسان جنوبی آغاز کردند.

گزارش‌های دریافتی از سراسر استان حاکی است که مردم خراسان جنوبی در انتخابات ۲۸ خرداد حضور گسترده داشته‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی عصر امروز گفت: در تمامی هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای استان در همان ساعات اولیه مردم به ویژه رأی اولی‌ها حضور پرشوری داشتند.

ناصر خوش خبر افزود: در هزار و ۲۰ شعبه، حدود ۷۰ درصد تعرفه‌ها در همان ساعت‌های ابتدایی استفاده شده و در برخی شعب به ویژه در مناطق روستایی استان، تعرفه‌ها مصرف شد که اقدام به ارسال مجدد تعرفه کردیم.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی درمیان اهل تسنن خراسان جنوبی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی درمیان اهل تسنن خراسان جنوبی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شرکت خراسان جنوبی شهرستان درمیان ریاست جمهوری شیعه و سنی شهر و روستا اهل تسنن اخذ رای اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد، گفت: با توجه به شعار سال جدید در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری امروز در جمع خبرنگاران به شعار سال جدید با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره و اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که سازمان بسیج سازندگی از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سال 1392 که به حوزه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی ورود کرد، هدف اصلی را در راستای مردمی کردن اقتصاد گذاشت. 

وی افزود: بسیج با توجه به ارتباط و تعاملی که با شبکه‌های مردمی تا پایین‌ترین رده در روستاها در سراسر کشور دارد با استفاده از ظرفیت بسیج برای کمک به امر مردمی کردن در حوزه اقتصاد استفاده کرد. 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بسیج در این سال‌ها روش مختلف مردمی را با نقش‌های مختلف مردم در طرح‌های مختلفی که گذاشته به صورت عملی امتحان کرده است. طی سال‌های گذشته در خراسان‌جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم. با توجه به شعار سال جدید ان‌شاءالله در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد. 

هنری با بیان این‌که طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده افزود: تجربیاتی که طی سنوات گذشته در امر مردمی سازی در استان، کار میدانی و مطالعاتی آن انجام شده و بر اساس نتایج به دست آمده، آماده شده است. با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

وی با بیان این‌که مهمترین موضوع روش و نوع بکار گیری مردم در طرح‌های حوزه اقتصاد است گفت: روش مشارکت مردم نیاز به جلسات هم اندیشی تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد که هم کار علمی و هم تجربی را انجام داد تا بر اساس تجربیات مردم بتوان کار را پیش برد. 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: امر مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود. طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تامین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

وی اظهار داشت: این کار در حوزه‌های مختلف انجام شده و خروجی مطلوب بوده ان‌شاءالله بتوانیم این طرح را امسال در سطح استان نهادینه کنیم و الگویی برای توسعه و بسط در سراسر کشور شود و از این ظرفیت برای حضور و مشارکت بهتر مردم در حوزه اقتصادی استفاده کنیم. یکی از موضوعات دیگری که قبلا در حوزه بسیج سازندگی استان پیگیری شد، طرح‌های معیشت محور خانواده‌ها بود که در قالب خانواد‌ه‌هایی روستایی تعریف می‌شد. 

وی ادامه داد: هدف از اینکار تبدیل کردن روستاها به روستای مولد و تأمین مایحتاج اولیه توسط خانواده در روستا بود، چراکه ابتدا روستاها تولیدکننده بوده و بعداً مصرف‌کننده شدند. این امر ضمن کمک به تولید، خانواده‌های زیادی را مشغول به کار و تولید می‌کند و برای رفتن به سمت تولید محصولات سالم کمک خواهد کرد ضمن اینکه به سبک زندگی و سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند. 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح چون به صورت آزمایشی در استان انجام شده در صورتی که به صورت فراگیر در خراسان‌جنوبی انجام شود قطعا می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز اساسی خانواده در بلند مدت ارتباط و تعامل خانواده‌های شهری با روستاها به عنوان منبع تولید و نیاز اساسی خانواده شهری شده و این ارتباط خود باعث پویایی روستا و تبدیل روستاهای مصرف‌کننده به مولد خواهد شد. این طرح نیز با توجه به تجربه‌ای که در گذشته در استان داشتیم می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد و به صورت اندک، اما در تعداد زیادی از خانواده‌هایی که شامل این طرح می‌شوند کمک بزرگی به تولید در سطح استان و به تبع آن در کشور خواهد داشت. 

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • انقلاب به ارتش استقلال و خود باوری بخشید/وحدت نیروهای نظامی
  • عملیات مقتدرانه «وعده صادق» تجلی اراده ملت ایران بود
  • نگاه می‌کنند چه چیزی مردم را آزار می‌دهد تا انجامش دهند | کاظم صدیقی محاکمه نشد، حالا طلبکار شده
  • حمایت ایران از غزه بیانگر برقراری وحدت بین شیعه و سنی بود
  • خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در طرح زندگی با آیه‌ها