Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@23:30:03 GMT

مشکلات زبان و علل احتمالی ایجادآن‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۵۳۹۹

رعایت بهداشت دهان و دندان و عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند ایجاد مشکلات زبان را کاهش دهد. ناطقان: شما می‌توانید با رعایت بهداشت دهان از مشکلات رایج زبان پیشگیری کنید. در واقع از علت‌های احتمالی مشکلات زبان می‌توان به مواردی ماننداحساس سوزش روی زبان، تغییر رنگ زبان، تغییر در بافت زبان مثل ترک برداشتن و درنهایت درد و تورم زبان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احساس سوزش روی زبان به دلیل تغییرات هورمونی بعد از یائسگی و قرار گرفتن در معرض محرک‌هایی مانند دود سیگار ایجاد می‌شود. عواملی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، بهداشت نادرست دهان در تغییر رنگ زبان نقش دارند. همچنین کمبود آهن، اسیدفولیک یا ویتامین B۱۲، واکنش آلرژیک نسبت به گلوتن و برفک دهان در تغییر رنگ آن موثر هستند.

از جمله عوامل موثر در تغییر بافت زبان یا ترک برداشتن می‌توان به عدم رعایت بهداشت دهان، مصرف آنتی بیوتیک ها، استفاده زیاد از ماده‌ای محرک مانند قهوه یا دهان شویه اشاره کرد. تنفس زیاد از راه دهان، رادیوتراپی در ناحیه سر و گردن و بازهم سیگار کشیدن در مشکل بافت زبان یا ترک برداشتن آن نقش دارند.

آسیب‌هایی مانند گاز گرفتن، عفونت و آفت در ایجاد درد زبان موثر هستند. همچنین آلرژی ناشی از سالخوردگی، ام اس، دیابت و تومور و علت‌های کمتر شایع مانند سرطان، آنمی، تبخال دهانی، دندان مصنوعی و اردتودنسی نامناسب باعث درد در ناحیه زبان می‌شوند.

از جمله عواملی که در تورم زبان نقش دارند می‌توان به سرطان زبان، واکنش آلرژیک، پرکاری تیروئید، و سرطان خون اشاره کرد. همچنین گلودرد، آنمی و سندرم داون در موارد شدید باعث تورم زبان می‌شوند.

برای پیشگیری از مشکلات مربوط به زبان، رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین عمل به توصیه‌های ذکر شده بسیار حائز اهمیت است. در همه مشکلات مربوط به زبان، دو مورد سیگار کشیدن و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ذکر شده است که نیاز توجه به این دو موضوع را بیشتر می‌کند. برچسب ها: مشکلات ، زبان ، علل احتمالی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مشکلات زبان علل احتمالی رعایت بهداشت دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۹ امروز درح الی به میدان می‌رود که هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی برای حفظ آنها در کورس قهرمانی با استقلال برای اوسمار ویه را قابل قبول نیست.

سرمربی برزیلی سرخپوشان پایتخت که بردهای قابل توجهی را با تفکرات خود در نیم فصل دوم برای پرسپولیس به ارمغان آورده است دنبال سه امتیاز بازی حساس خارج از خانه مقابل نفت آبادانی است که با آمدن فراز کمالوند توانست سپاهان اصفهان را شکست داده و به نوعی رقیب اصفهانی سرخابی‌های پایتخت را از مدار قهرمانی خارج کند. حالا او که روزگاری در کادر فنی استقلال تهران نیز حضور داشت دنبال گرفتن امتیاز مقابل پرسپولیس است تا اینگونه به قهرمانی آبی پوشان در لیگ بیست و سوم هم کمک کرده باشد.

با این حال ویه را تصمیمی برای ایجاد تغییر در ترکیب تیمش و ایجاد ریسک در پیروزی تیمش ندارد. او که در ۶ بازی اخیر تنها به دلیل محرومیت یا مصدومیت دست به تغییر ترکیب تیمش زده بود امروز هم این تاکتیک را برای چینش بازیکنان در شروع مسابقه در نظر گرفته است تا ترکیب احتمالی زیر برای این تیم به میدان برود.

امیررضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، دانیال اسماعیلی فر، عبدالکریم حسن، سروش رفیعی، مسعود ریگی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل کثیر و اوستون ارونوف.

کد خبر 6081550

دیگر خبرها

  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • علت تغییر معاون اول قوه قضاییه از زبان اژه‌ای
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان