Web Analytics Made Easy - Statcounter

رای اولی ها به عنوان یاران تازه نفس انقلاب با مشارکت در انتخابات اقتدار ایران اسلامی را امضاء کردند.

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد، امروز در صفوف انتخابات جوانان رای اولی همچنین نگین انگشتری ایران اسلامی می درخشند.

 

جوانانی که  امروز با حضور خود گام مهمی را برای آینده وطن خود برداشته اند، با حضور خود به جهانیان نشان دادند به سرنوشت وطن خود علاقمند هستند و آماده اند که خود سرنوشت خود را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حضور رای اولی ها در انتخابات همانند مشت محمن بر توطئه های دشمنان است.

 

رای اولی ها در تلاش برای انتخاب اصلح نخستین گام خود را جهت مشارکت دررفع مشکلات جامعه و نسل جوان بر می دارند.

 

رای اولی ها، برای نخستین بار خود را در سرنوشت جامعه سهیم می دانند و با حس و حالی خاص تلاش دارند مسئولیت پذیرباشند و با آگاهی در انتخابات مشارکت داشته باشند.

 

هر رای گامی در راستای رفع مشکلات است

«امیر مهدی محمدی» رای اولی خرم آبادی، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  امروز برای اولین  در انتخابات شرکت کرده ایم و امیدوارم منتخبان مردم قدر دان حضورمردم باشند و در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

 

وی  با ابراز خرسندی از مشارکت در انتخابات، گفت: امروز به وصیت امام خمینی (ره) و به خاطر پاسداری از خون شهیدان در انتخابات شرکت کردم.

 

محمدی با بیان اینکه هر رای گامی در راستای رفع مشکلات جامعه است، خاطرنشان کرد: به همراه دوستان و خانواده به صحنه انتخابات آمده ایم که با انتخاب اصلح برای پیشرفت کشور گامی برداریم.

 

رئیس جمهور منتخب برای رفع مشکل بیکاری جوانان تلاش کند

 

« مهسا قدرتی» دیگر رای اولی لرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: امروز صف های طولانی رای دهندگان نشان دهنده مسئولیت سنگین منتخبان مردم است.

 

وی ادامه داد: منتخبان مردم چه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید خود را مدیون مردم بدانند و در راستای رفع مشکلات و دغدغه های مردم تلاش کنند.

 

قدرتی افزود: امروز مردم به وظیفه خود عمل کردند و فردا نوبت مسئولان است که قدر دان مردم باشند و در راستای خدمت به مردم تلاش کنند.

 

 برای لبیک به ندای رهبری در انتخابات شرکت کردم

 

 « پریا امیری» دیگر رای اولی خرم آباد، به خبرنگار شبستان در خرم آباد،  گفت: شرکت در انتخابات را وظیفه خود دانستیم و با علاقه در این صف های طولانی شرکت کردیم.

 

وی افزود: ما جوانان خود را مدیون خون شهیدان می دانیم و برای پاسداشت خون شهیدان در انتخابات شرکت کردیم.

 

امیری ادامه داد: ما مدافع خون پاک شهدا هستیم و برای لبیک به ندای رهبری در انتخابات شرکت کردیم.

 

وی افزود:  امیدوارم  منتخب مردم در راستای رفع مشکلات مردم و جامعه همچنین رفع مشکل بیکاری و مشکلات معیشتی تلاش جدی داشته باشد.

 

رفع مشکلات معیشتی مردم باید مهم ترین برنامه رئیس جمهور منتخب مردم باشد

 

«سینا رحمانی» دیگر جوان رای اولی خرم آبادی در گفت و با خبرنگار شبستان، اظهار داشت: از اینکه امسال می توانم در سرنوشت کشورم موثر باشم بسیار خوشحال هستم.

 

 وی با بیام اینکه امروز بسیاری از مردم بویژه در استان محروم لرستان درگیر مشکلات معیشتی هستند، خاطرنشان کرد: امیدوارم رئیس جمهور منتخب مردم برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برنامه ریزی صحیح داشته باشد.

 

رحمانی با اشاره به تبلیغات دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، افزود: ما جوانان انتخابات را حق خود می دانیم و برای اقتدار و پیشرفت کشور در انتخابات شرکت می کنیم.

 

مشارکت در انتخابات فرصتی برای رفع مشکلات جامعه است

 

 «معصومه بیرانوند» دیگر جوان رای اولی خرم آبادی، هم در گفت و گو با خبرنگار شبستان با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات، افزود: ما باید قدردان این فرصت باشیم و با حضور خود مشتی محکم به دهان یاوه گویان و دشمنان بزنیم.

 

وی با بیان اینکه باید قدردان فرصت انتخابات باشیم، خاطرنشان کرد: حضور گسترده در انتخابات بستر خنثی شدن توطئه های دشمنان است.

 

بیرانوند خاطرنشان کرد:  برای رفع مشکلات جامعه در عرصه انتخابات حضور آگاهانه و صحیح داشته باشیم.

 

وی افزود: امسال برای اولین بار در انتخابات شرکت کردم و خیلی دوست داشتم که با شرکت در انتخابات در سرنوشت کشور سهیم باشم.

 

انتخابات نماد مردم سالاری است

 

«سید موسی خادمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:جمهوریت نظام ما ریشه در یک تجربه انسانی دارد و بهترین روش حاکمیت،دموکراسی یا همان مردم سالاری است و از طرفی ما یک جامعه اسلامی هستیم که مبانی اسلامی بر ما حاکم است و مردم سالاری با اصول اسلامی تناقضی ندارد و از مبانی اسلام می توان به نقش تعیین کننده مردم و اهمیت رای مردم در تعیین حاکمان رسید.

 

استاندار لرستان افزود: در چنین جامعه‌ای مردم حکمرانان را تعیین کرده  اما محتوا و اصول حاکم بر این نظام، اصول اسلامی است، بنابراین جمهوریت و مردم‌سالاری بعنوان یک اصل در حاکمیت اسلامی است و نباید آن را دچار خدشه و مشکل کرد.

 

وی بیان کرد: مجرای اعمال حاکمیت، رای و نظر مردم از طریق انتخابات خواهد بود از جمله انتخابات خبرگان رهبری که مهمترین عنصر حکمرانی را در نظام اسلامی تعیین  و در درجه دوم انتخابات ریاست جمهوری که بخش عمده ای از امور کشور در این حوزه اتفاق می افتد و بعد از آن نمایندگان مجلس و قانون گذاری و  در بعد محلی انتخابات شوراها که حاکی از اهمیت انتخابات و رای مردم است.

 

خادمی بیان کرد: همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به نوعی باعث شده یک انتخابات کاملاً ملی را با یک انتخابات سطح محلی همزمان برگزار کنیم. ریاست جمهوری یک جایگاه بسیار مهم و تعیین کننده است و این موضوع به قدرت رای و پشتوانه مردم هم در بعد بین‌المللی و هم در بعد داخلی بستگی دارد.

 

استاندار لرستان ادامه داد: انتخابات شوراها محلی ترین نوع انتخاباتی است که به اصل مردم سالاری در قانون اساسی برمیگردد و مسائل مربوط به اداره شهرها و اداره روستاها و حاکمیت مردم در آن مربوط می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تمهید شرایط لازم و آمادگی قبل از انتخابات  از جمله تشکیل هیئت‌های اجرایی و نظارت پیش بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز شعب و... از جمله  مهمترین بخش انتخابات است که در استان لرستان این مهم بخوبی انجام شده  و مردم می‌توانند فردا با خیال راحت رای خود را به صندوق بیندازند و در سرنوشت خود مشارکت کنند.

 

خادمی ادامه داد: روز انتخابات در استان لرستان ۵۰ هزار نفر مشغول برگزاری انتخابات هستند که در کشور این رقم به دو میلیون نفر می‌رسد و پشتیبانی و تامین ملزومات کار سنگینی است که با تأمین مایحتاج لازم مسیر برای رای دهی مردم فراهم شده است.

همچنین در بحث شمارش و اعلام نتایج پس از برگزاری انتخابات برنامه و تدارک لازم به خوبی انجام شده است.

 

وی بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با بیماری کرونا و کاهش تراکم در حوزه های رای گیری افزایش تعداد شعب اخذ رای به تعداد ۱۰۰ شعبه در استان است که این میزان از هزار و ۷۷۰ شعبه  به هزار و ۸۷۰ شعبه در انتخابات اخیر رسیده است.

 

خادمی ادامه داد: علاوه بر اعضای معمول صندوق اخذ رای، یک ناظر بهداشتی نیز اضافه شده است که بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کند.

 مواردی همچون حذف استامپ، به همراه داشتن خودکار شخصی، ضدعفونی و گندزدایی شعب اخذ رای ،خط کشی در محل شعب برای رعایت فاصله اجتماعی و توصیه مردم به رعایت موارد بهداشتی ، استفاده از ماسک و عدم تجمع یا ازدحام از اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا می باشد.

فرایند رای گیری یک ساعت زودتر از معمول راس ساعت ۷ صبح آغاز شده و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز در برخی از شعب تمدید خواهد شد.

 

استاندار لرستان افزود: با توجه به مهلت یک هفته‌ای تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۷ صبح روز بیست و هفتم هرگونه تبلیغات غیر قانونی بوده و اگر کسی غیر قانونی عمل کند  صلاحیت نشستن در آن جایگاه را ندارد و به همین دلیل مردم به آن شخص رای نخواهند داد.

 

خادمی بیان کرد: به کاندیداهای محترم و هواداران آنها توصیه می شود پس از پایان مهلت تبلیغات و در روز انتخابات از رفتارهای غیر قانونی خودداری کنند و در صورت مشاهده برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

 

وی ابراز کرد: در خصوص بحث های امنیتی انتخاباتی همه تمهیدات لازم دیده شده و فرآیندهای قانونی در همه مراحل انتخابات تعریف شده و به هیچ وجه روش های غیرقانونی را نمی پذیریم و با متخلفان برخورد قانونی شدیدا به عمل آمده و به آنان اجازه تخلف نخواهیم داد

 

خادمی با بیان اینکه انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرکز استان و شهرستان های بروجرد کوهدشت و پلدختر به صورت الکترونیک برگزار می شود، اظهار کرد:  این روش امتیازات خوبی دارد از جمله دقت و سرعت بالا در فرایند انتخابات که در این زمینه کلیپ های آموزشی زیادی توسط وزارت کشور،روابط عمومی استانداری و ستاد انتخابات تهیه شده که توصیه می شود افراد برای آشنایی بیشتر با روند رای گیری الکترونیکی این کلیپ ها را ببینند.

 

 453 شعبه آرای مردم لرستان را جمع آوری می کند

 

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان یکهزار و ۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی فعالیت خواهند داشت و یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در استان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

« محمود ثمینی» افزود: ۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر می‌شود، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان برگزار می‌شود اما در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

وی ادامه داد: ۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: تعداد شعب اخذ رای در استان نیز نسبت به دوره قبل ۱۵ درصد افزایش یافته و با همکاری پنج هزار نفر از عوامل اجرایی، انتخابات پیش رو را در ۲ هزار و ۳۱ شعبه استان برگزار خواهیم کرد.

ثمینی با بیان اینکه انتخابات در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان برگزار می شود اظهار کرد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان افزد: در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا، با همکاری نهادهای ذیربط عملیات گند زدایی و ضدعفونی شعب اخذ رأی در شهرستان های سراسر استان انجام شد .

 

وی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در رابطه با رعایت نکات بهداشتی و اجرای آن، هم استانی ها می توانند با خاطر آسوده در شعب اخذ رای حاضر شوند .

 

ثمینی در ادامه تصریح کرد: در رابطه با اجرای دستورالعمل های بهداشتی، تمهیدات لازم برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی در کنار حذف استامپ از فرآیند اخذ رأی در شعب سراسر استان در دستور کار قرار گرفته است .

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد انتخابات کشو، فعالیت ستاد های انتخابات تمامی شعب اخذ رای تا ساعت ۲۴  ادامه دارد که در صورت صلاحدید تا ساعت ۲ بامداد تمدید خواهد شد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: رای اولی ها حضور حداکثری درانتخابات مشارکت شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری گفت و گو با خبرنگار راستای رفع مشکلات مشارکت در انتخابات برگزاری انتخابات انتخابات شرکت رفع مشکلات جامعه خبرگزاری شبستان ستاد انتخابات مشکلات معیشتی استان لرستان مردم سالاری رای اولی ها شعب اخذ رای انجام شده برای رفع رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به یک مصدوم در محور بروجن به بلداجی

مسعود مثنوی اظهار داشت: با اطلاع مرکز کنترل هماهنگی و عملیات به پایگاه نگین خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در محور بروجن به بلداجی دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات نگین به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی به فرد سقوط کرده از ارتفاعات چهارمحال و بختیاری

مثنوی با اشاره به برجای ماندن یک مصدوم در این حادثه، اضافه کرد: نیرو‌های امدادی پس از ارزیابی صحنه حادثه، عملیات رهاسازی و اقدامات پیش بیمارستانی را انجام و مصدوم را به نیرو‌های اورژانس تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به یک مصدوم در محور بروجن به بلداجی
  • بازیگر سریال «ترش و شیرین» ۱۸ سال پیش چه شکلی بود؟ / عکس
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • «ارتش» گوهر درخشان ایستادگی و حفاظت از خاک وطن
  • چرا از تورم متنفریم؟