Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانونگذاران آمریکایی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور کشورشان از او بابت خروج گزینشی نام چند مقام سابق ایرانی از فهرست تحریم‌ها انتقاد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، گروهی از قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام دولت او در خارج کردن اسامی چند مقام سابق ایرانی از فهرست تحریم‌ها انتقاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۲۰ خردادماه همزمان با قرار دادن اسامی۷ شخص، ۴ شرکت و ۱ کشتی در فهرست تحریم‌ها به بهانه ارتباط با نیروی قدس سپاه و انصارالله یمن، اعلام کرد اسامی سه مقام سابق نفتی ایران و دو شرکت دیگر را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت اسامی سه فرد ایرانی به نام‌های «احمد قلعه‌بانی»، «فرزاد بازرگان» و «محمد معینی» به عنوان اشخاصی که نامشان از فهرست تحریم‌ها حذف شده دیده می‌شود.

آقای قلعه‌بانی مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران بوده است. آقای معینی از مدیران سابق شرکت بازرگانی نفت ایران بوده و آقای بازرگان از مدیران سابق شرکت «هنگ‌کنگ اینترترید» از شعبه‌های شرکت بازرگانی نفت ایران بوده است.

دولت آمریکا علاوه بر این شرکت‌ SEA CHARMING SHIPPING COMPANY مستقر در جزایر مارشال و شرکت AOXING SHIP MANAGEMENT SHANGHAI مستقر در چین را نیز از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است.

مقام‌های دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که خروج این اسامی از فهرست تحریم‌ها طبق روال‌های مرسوم در وزارت خزانه‌داری صورت گرفته و ارتباطی با مذاکرات جاری در وین در خصوص برجام ندارد.

«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران هم این اقدام آمریکا را «گزینشی» خوانده و گفته نمی‌توان آن را نشانه حسن نیت از جانب آمریکا دید.

خطیب‌زاده روز ۲۱ خرداد در توییتر نوشت: «خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن نیت دیده می‌شود - خصوصا وقتی با تجدید تروریسم اقتصادی همراه است. بایدن باید به جای پا گذاشتن جای پای ترامپ، با رفع موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها، از "شکست حداکثری" او دست بکشد.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 امریکا انصارالله یمن وزارت خزانه داری جو بایدن برجام وزارت خارجه ایران وزارت خزانه داری آمریکا فهرست تحریم فهرست تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا «هیل»، سناتور ایالت ویسکانسین آمریکا از تصویب بسته های کمک خارجی در کنگره انتقاد کرد.

«ران جانسون» سناتور ایالت ویسکانسین روز شنبه از مجلس نمایندگان این کشور به دلیل تصویب لوایح کمک های خارجی انتقاد کرد.

جانسون گفت: کنگره پولی را خرج می کند که ما نداریم.

این سناتور آمریکایی تاکید کرد که دولت واشنگتن به جای این کار باید بر تامین امنیت مرزهای خود تمرکز کند.

سناتور ایالت ویسکانسین تاکید کرد: ما آینده فرزندانمان را غارت خواهیم کرد. ما نزدیک به ۹۰۰ میلیارد دلار برای دفاع هزینه می‌کنیم، اما هر بار که نوعی اقدام دفاعی انجام می‌شود، به نظر می‌رسد که باید یک اقدام تکمیلی انجام دهیم.

جانسون گفت: تصور می‌کنم اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که ما باید مرز خود را ایمن کنیم قبل از اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از آینده فرزندانمان را صرف کنیم تا به دیگران برای تامین امنیت مرزهایشان کمک کنیم.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رای‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

کد خبر 6084674

دیگر خبرها

  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • اسامی برندگان لاتاری در ایران | خاطرات برندگان لاتاری ایرانی
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا