Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@19:42:12 GMT

انتخابات ایران بر جبهه مقاومت تاثیر دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۵۷۸۸

انتخابات ایران بر جبهه مقاومت تاثیر دارد

حجت‌الاسلام نکونام بابیان اینکه نگاه جبهه مقاومت به انتخابات ایران است، افزود: بی‌شک حضور حداکثری و انتخاب درست می‌تواند جبهه مقاومت را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (جمعه 28 خرداد) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: شکل‌گیری دولتی با رای بالای مردمی و با انتخاب و رای درست می‌تواند جبهه مقاومت را تقویت کند و پایه‌های اسلام را قوت بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی آثار این انقلاب را در منطقه شاهد بودیم و امروز این آثار در کشورهای سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه به خوبی مشهود است.

 

حجت‌الاسلام نکونام به انتخابات سوریه اشاره کرد و گفت: مردم این کشور با وجود همه مشکلات و آسیب‌هایی که از داعش و ترورسیم و استکبار جهانی متحمل شدند اما متوجه این موضوع شدند که با حضور در صحنه باید انسجام درونی کشور خود را تقویت کنند.

 

امام جمعه شهرکرد به برخی کاستی‌ها و ضعف‌های موجود در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود خدمات قابل توجهی که در کشور ارائه شده اما به سبب برخی انتخاب‌های نادرست و سوء مدیریت مسئولان ضعف‌هایی نیز شکل گرفته که می‌طلبد مردم با انتخاب درست در این دوره از انتخابات در رفع اشتباهات گذشته بکوشند.

 

حجت‌الاسلام نکونام، انتخاب افراد باایمان را ضامنی برای مدیریت صحیح کشور دانست و گفت: بی‌شک با انتخاب درست می‌توان کاستی‌ها و اشتباهات گذشته را جبران کرد.

 

وی، تمدن سازی اسلامی را از آثار انتخابات برشمرد و افزود: امید است نتیجه انتخابات به خیر و صلاح کشور و مقاومت منجر شود.

 

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید همزمان با 31 خرداد، اظهار داشت: شهید چمران به واسطه ایمان و اخلاص بالایی که داشت در هر عرصه‌ای که ورود پیدا می‌کرد موفق و نمونه بود.

 

حجت‌الاسلام نکونام به ولادت امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان نیز اشاره کرد و گفت: باید بیش از پیش سبک زندگی این امام بزگوار را تبیین کرد.

 

وی همچنین به سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: هر یک از افراد جامعه باید مبلغ باشند و به ویژه در خصوص توصیه به حق و تقوا با زبان نرم و رفتار مناسب اقدام کنند.

 

امام جمعه شهرکرد افزود: اما برخی دستگاه‌ها نظیر دستگاه‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و رسانه ها فضاهای مجازی نیز به طور اختصاصی در این حوزه رسالت دارند.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ حضور حداکثری درانتخابات انتخابات حجت الاسلام نکونام امام جمعه شهرکرد جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه طوفان‌الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست

رئیس مجلس با بیان اینکه طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است، گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبردهای تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از ع

به گزارش مشرق، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که به همراه هیأتی به تهران سفر کرده است، بعد از ظهر امروز (پنجشنبه، 9 فروردین ماه 1403) با حضور در بهارستان با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.دکتر قالیباف در ابتدای این دیدار، ضمن خوشآمدگویی به دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان، پیروزی‌های اخیر مقاومت را حاصل ایستادگی رزمندگان و ملت غزه دانست و این مقاومت بی‌نظیر در طول تاریخ را به رزمندگان جهاد، حماس و ملت فلسطین تبریک گفت و افزود: امروز با گذشت حدود 25 هفته متوالی جنگ نابرابر و سخت لازم است یاد و خاطره شهدای اخیر غزه و شهدای سال‌های قبل که باعث به وجود آمدن این ظرفیت برای مقابله با اشغالگران صهیونیست شدند را گرامی بداریم.رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین یاد و خاطره شهید سلیمانی را گرامی می‌دارم که به همراه سایر شهدای جبهه مقاومت باعث شدند رشادت‌هایی رقم بخورد که در نتیجه آن پیروزی‌های مکرر این جبهه را شاهد باشیم و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی نهایی ملت فلسطین باشیم.

وی در ادامه عملیات طوفان الاقصی را در عرصه بین‌المللی، جهان اسلام و فلسطین نقطه عطفی دانست و افزود: تاریخ بعد از این حماسه بزرگ، به قبل و بعد از این رویداد تقسیم شد و امروز هر تحلیلی تحت تأثیر این حماسه عظیم است. این رویداد از این جهت مهم و کلیدی است که همه آنچه رژیم صهیونیستی در 75سال گذشته با تمام راهبردهای تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی و چهره و هیمنه‌ای که از خود ساخته بود در همان هفته نخست این عملیات، فرو ریخت و پوشالی بودن این رژیم به‌صورت کامل مشهود شد.

قالیباف ادامه داد: آمریکایی‌ها با تمام وجود فروپاشی اسرائیل را در جریان این عملیات حس کردند از این رو بود که آمریکایی‌ها شخصاً وارد عرصه شده و مدیریت این جنگ را به دست گرفتند. از همین جهت است که این عملیات هیچگاه فراموش نمی‌شود و به‌عنوان ثمره خون شهدا در تاریخ به‌عنوان یک افتخار بزرگ خواهد بود که با تکیه بر قرآن، رسول خدا(ص) و سنت‌های الهی به دست آمده و امروز توانسته است، یک ابرقدرت را اینگونه به ذلالت بکشاند. رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه این پیروزی در تاریخ ماندگار است و هیچ یک از شرایط پیش رو نمی‌تواند این را تغییر دهد، تأکید کرد: امروز با واقعیت دیگری در غزه روبرو هستیم و آن این است که جنگ امروز به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده و ادامه دارد از این رو باید بدانیم در مسیر پیش رو هر جبهه‌ای که مقاومت بیشتری کند، به پیروزی نهایی می‌رسد. این جنگ با شدت بمباران یا عملیات‌ها به نتیجه نمی‌رسد بلکه صرفاً با مقاومت است که می‌تواند به نتیجه برسد و با این مقاوت مثال زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت حتماً پیروزی از آن جبهه حق است. وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی، فلسطین، سوریه، عراق، لبنان، یمن و همه کشورهای جبهه مقاومت که دغدغه اسلام را دارند باید خود را برای چنین مقاومتی آماده کنند و در صحنه حضور داشته باشند از این رو ما در جمهوری اسلامی ایران نیز خود را مسئول دانسته و از شما پشتیبانی می‌کنیم.قالیباف گفت: اگر امروز شما با تمام سختی‌های موجود در عرصه بایستید و مقاومت کنید، طبق وعده قطعی الهی، پیروزی نهایی از آن شما در جبهه مقاومت خواهد بود.

زیاد نخاله: تسلیم شدن گزینه فلسطینی‌ها در برابر صهیونیست‌ها نخواهد بود

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر اساس باورهای خود و طبق منویات رهبر معظم انقلاب به حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین اهتمام دارد.زیاد نخاله نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجلس شورای اسلامی، تشکر از استقبال گرم مسئولان جمهوری اسلامی ایران، تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آغاز سال نوی ایرانی، گفت: امروز در حالی به جمهوری اسلامی سفر کرده‌ایم که ملت فلسطین در یک جنگ تمام عیار برای حفظ هویت خود در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد که در این مسیر ایران همواره در کنار جبهه مقاومت بوده لذا قصد داریم تاریخ مشترک میان ملت فلسطین و ملت ایران در این زمینه را اعلام کنیم.دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه با بیان اینکه امروز ملت فلسطین در برابر وحشی‌گری صهیونیست‌ها و ائتلاف بین‌المللی که به دنبال پایان دادن به مسأله فلسطین و ضایع کردن حق این ملت است، مقاومت می‌کند، اظهار کرد: در این بین جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.وی افزود: امروز ملت فلسطین صرفاً علیه اسرائیلی‌ها مبارزه نمی‌کند بلکه علیه کشورهای غربی با ریاست آمریکا مبارزه می‌کند که نه تنها با سلاح‌های نظامی خود بلکه با تأیید و حمایت سیاسی خود از رژیم صهیونیستی در حال مبارزه با فلسطین هستند و تمام سازمان‌های بین‌المللی نیز از آنها پیروی می‌کنند. امروز علیرغم ادامه جنایات صهیونیست‌ها، فلسطین با مقاومت خود توانسته همه سازوکارهای اخلاقی که در حال حاضر از هم فرو پاشیده را به چالش بکشد.

نخاله در ادامه با بیان اینکه در گذشته مردم صرفاً این جنایات را می‌شنیدند اما امروز با چشمان خود آن را می‌بینند و شاهد سقوط پایه‌های این رژیم هستند، یادآور شد: متأسفانه امروز برخی نظام‌های عربی نیز به دنبال صلح و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند اما ملت فلسطین علیرغم این اتفاقات با همه قوا علیه این نیروهای شرور مقاومت می‌کند.این مقام بلندپایه فلسطینی همچنین ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی در حمایت از ملت فلسطین، گفت: در حال حاضر در آینده نزدیک هیچ افق نزدیکی برای رسیدن به یک توافق در جریان مذاکرات وجود ندارد چرا که آمریکا همچنان برای دو هدف پایان دادن به مقاومت و آزادی اسرای صهیونیست از اسرائیل حمایت می‌کند که هیچگاه محقق نخواهد شد و این امر نیز به دلیل یکپارچگی جبهه‌های مقاومت از جمله حماس و جهاد است.وی با اشاره به مواردی که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است، گفت: آنها دو گزینه پیش روی فلسطینی‌ها گذاشته‌اند که یا تسلیم بشوند و یا تسلیم بشوند اما ما گزینه مبارزه را با هر نتیجه‌ای بر می‌گزینیم و قطعاً گزینه تسلیم، گزینه ما نخواهد بود.نخاله ادامه داد: ما در مسیر مقاومت خود، چالش‌هایی پیش رو داریم که حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و برادران ما در یمن محور بزرگی را تشکیل داده که به ما امید و انگیزه می‌دهد لذا قطعاً ملت فلسطین نیز در برابر رژیم صهیونیستی تسلیم نمی‌شود. گفتنی است، امروز مقاومت صرفاً در غزه نبوده بلکه کرانه باختری نیز شاهد درگیری‌های مشابه است که گردان‌های جهاد در این زمینه در عرصه مبارزه قرار دارند. ما امروز در میانه نبرد قرار داشته و قصد تسلیم شدن را نداریم.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین همچنین با بیان اینکه ما به عنوان یکی از محورهای جبهه مقاومت همواره در حال برنامه‌ریزی برای ادامه روند مقاومت در فلسطین هستیم، اذعان کرد: ما به برقراری ارتباط مستمر با برادران ایرانی خود و سایر کشورهای حامی جبهه مقاومت معتقد هستیم و امیدواریم با افزایش همکاری ها بتوانیم با کاهش چالش‌های موجود، شرایط سخت این روزها که به مردم غزه فشار می‌آورد را تسهیل کنیم.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به اتحادی که میان فلسطین و ایران وجود دارد، قطعاً می‌توانیم به راه حل‌های مناسبی برای مشکلات خود دست پیدا کنیم. جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای قدرتمند در حوزه غرب آسیا بوده و به عنوان یک کشور قوی می‌تواند کمک شایانی به جبهه مقاومت داشته باشد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • نتیجه طوفان‌الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست
  • دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد
  • در دیدار قالیباف و زیاد نخاله چه گذشت؟
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • جشن روزه اولی‌ها در خضرآباد
  • ایران اسلامی مرکزیت جبهه مقاومت است
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی