Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حضور گسترده و معنادار مردم در شعب اخذ رأی این استان، اظهار کرد: میزان مشارکت مردم این استان در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به ساعت زمانی مشابه در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری دوره قبل بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در هیچیک از شعب اخذ رأی در استان کرمانشاه کمبود تعرفه وجود ندارد، افزود: به اندازه یک و ۳ دهم درصد برابر تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن در استان کرمانشاه تعرفه رأی وجود دارد و تعداد تعرفه‌های مصرفی در سامانه جامع انتخابات به تفکیک هر شهرستان، بخش و شعبه قابل رؤیت است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: اگر تعداد تعرفه‌های مصرفی در شعبه اخذ رأی سطح این استان به حدود کمتر از ۳۰ درصد برسد، سریعاً برای آن شعبه تعرفه ارسال می‌شود.

بالایی بیان کرد: تا مقطعی از بعد از ظهر امروز میزان مشارکت مردم کرمانشاه در انتخابات نسبت به میانگین کشوری بیشتر بوده است و بنابر آمارهای موجود ۲۹ درصد از مردم استان پای صندوق‌های رای رفته‌اند.

وی ادامه داد: مجموع واجدین شرایط رای در سراسر استان کرمانشاه یک میلیون و ۵۷۷ هزار نفر است که از این تعداد ۴۵۲ هزار نفر رای داده‌اند.

انتهای پیام/ح

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه انتخابات ریاست جمهوری مشارکت مشارکت در کرمانشاه خبرگزاری فارس فارس کرمانشاه بالایی دبیر ستاد انتخابات در استان میزان مشارکت مردم استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام پایانی انتخابات

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی ۱۱ اسفند سال گذشته برگزار شد که عملیات روانی گسترده دشمنان جمهوری اسلامی با همه توان فعال شده بود تا مانع حضور مردم در پای صندوق رأی شوند و میزان مشارکت را به زیر ۲۰ درصد برسانند. در این معرکه بود که ۴۱ درصد ملت ایران به میدان آمدند تا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند و حماسه باشکوهی آفریدند که محاسبات دشمن را برهم ریخته است. 

به گزارش ایسنا، مهدی سعیدی در یادداشتی با مضمون انتخابات در روزنامه جوان نوشت: حاصل آن حضور، انتخاب ۲۴۵ نفر از ۲۹۰ نماینده‌ای است که باید وارد مجلس می‌شدند، اما تعیین تکلیف برای ۲۲ حوزه همچنان باقی است و ۴۵ کرسی همچنان بدون نماینده مانده است. طبق آنچه وزارت کشور اعلام کرده روز جمعه ۲۱ اردیبهشت قرار است دور دوم انتخابات برگزار شود و ۹۰ نامزد راه یافته به این مرحله با هم رقابت کنند. 

۴۵ صندلی میزان کمی نیست که از آن بتوان غافل شد و به سادگی از کنار آن گذشت. ۴۵ صندلی حتی می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در شکل دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد. جالب آن است که بخش عمده از رقابت‌های باقی مانده در شهرهای بزرگی، چون تهران، اصفهان و تبریز است که از میزان رأی بالایی نیز برخوردارند. به عنوان نمونه در پایتخت فقط تکلیف ۱۴ نماینده مشخص شده و تعیین تکلیف بیش از نیمی از نمایندگان (۱۶ نفر) به مرحله دوم رفته است. در این مرحله نیز انتخاب شایستگان در کنار میزان مشارکت رأی‌دهندگان، همچنان مهم‌ترین مسئله انتخابات است، چراکه می‌تواند به کیفیت بخشی مجلس کمک شایانی کند. 
بنابراین، انتظار است که باز هم تلاش شود با حضور پرشور مردم در آن ۲۲ حوزه کار تشکیل مجلس دوازدهم تمام گردد. در این مسیر همه دستگاه‌های اثرگذار بر افکارعمومی و همه آن‌هایی که اعتباری نزد ملت دارند، باید برای رونق بخشیدن به مرحله دوم نیز تلاش کنند. رسانه ملی نیز باید برنامه‌های خود را برای رونق بخشیدن به انتخابات آغاز کند تا به تدریج از حال و هوای تعطیلات عیدانه که افکار عمومی را مشغول به خود کرده است، فاصله بگیریم و به مرحله دوم انتخابات و تحقق انتخابی درست و شایسته بیندیشیم. 
در این مرحله نیز باز هم شاهد رقابت سیاسی گروه‌های سیاسی مختلف که هواداران متفاوتی دارند، خواهیم بود و انتظار آن است که نامزدها بتوانند با رعایت اخلاق و قانون، در شکل دادن به رقابتی سالم، منصفانه و اخلاقی کمک نمایند و به جای آنکه وقت خود را صرف رقیب کنند، به اثبات کارآمدی و ارائه برنامه خود برای حل مشکلات کشور مشغول باشند، چراکه بدون شک این مشی و مرام است که می‌تواند موجب ایجاد امید جامعه به حل مشکلات کشور و پرانگیزه شدن برای شرکت در انتخابات گردد. 
متأسفانه در دوره اول، در برخی از حوزه‌های انتخاباتی، رقابت‌های ناسالم موجب کدورت افکار عمومی گردید، به نحوی که تذکرات جدی رهبری را نیز به همراه داشت. رویکردهایی که هر چند ممکن است ما را به طور موقت به صندلی قدرت نزدیک کند، اما در نهایت بازنده میدان خواهد کرد.
تحقق انتخاباتی پرشور و حداکثری، در فضایی کاملاً آزاد و امن و در چارچوب قانون که حاصل آن نیز انتخاب شایستگان و کارآمدان باشد، خواهد توانست رضایت را برای همه طرف‌های انتخابات فراهم آورد و حاصل آن شکل‌گیری مجلسی قوی‌تر از مجالس پیشین باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره
  • ۱۱۰۰۰ نفر از نوآموزان کرمانشاهی در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده‌اند
  • جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید
  • درخشش کاراته کا‌های کرمانشاهی در مسابقات انتخابی تیم ملی
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • انتخابات مجلس دوازدهم عبور از قوم‌گرایی و خوش مدگویی به شایسته سالاری بود
  • اجتماع کرمانشاهیان در حمایت از سیلی ایران به رژیم صهیونیستی
  • گام پایانی انتخابات