Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

پلاتو تئاتر محلی برای تمرین بازیگران

قبل از اینکه بازیگر بتواند پایه‌ی خوبی برای ساختن صدایش ایجاد کند، باید مربی خوبی برای خودش پیدا کند که قدرت تمرینی او را بالا ببرد و از توان مشورتی بالایی بهره‌مند باشد.

مربی خوب فقط به آموزش تکنیک صدا و انتقال دانش فراوان به بازیگر فکر نمی‌کند. یک مربی بازیگری در درجه‌ی اول باید زندگی درسکوت را به خوبی به وی منتقل کند. سکوت امری ضروری است و بازیگر باید بداند که در زندگی لحظات سکوت بسیار از لحظات آوایی بیشترند.

بسیار اتفاق می‌افتد که بازیگران بسیار خوب تصمیم به آموزش آوا می‌گیرند. این یک اشتباه است. یک مربی خوب، بسیار ارزشمند است و شما باید به شخصی اعتماد کنید که قدرت خلاقانه در تدریش داشته باشد. کسی که احساسات ایجاد صدای خوب را و چگونگی انتقال آموزشی آن را به دیگران تجربه کرده باشد.

در یک محیط خوب تمرینی باید هر دو صدای خانم وآقا با هم تقویت شود. صدا در این جریان است که به داشته‌های بسیتری از نظر رنگ، آهنگ، هماهنگی و شدت مطلوب می‌رسد. بازیگران مرد با صدای بازیگران خانم امکانات زیری صدای خود را گسترش می‌دهند و بازیگران خانم در کنار صدای بازیگران آقا، به سراغ امکانات صدای بم خود می‌روند. البته یادمان باشد که این بدان معنا نیست که خانم‌ها صدای زنانگی و آقایان صدای مردانگی خود را به نفع یکدیگر از دست بدهند.

حنجره‌ی مردان معمولا بزرگتر از زنان است، اما این دلیل کافی برای خانم‌ها نمی‌شود که صدایشان مدام به سمت جیغ برود و دائم ناحیه‌ی سر آن‌ها به ارتعاش آوا مبادرت کند.

عضلات و اعصابی که درخواندن دخالت دارند از نظر ساختاری و دینامیکی یکسان اند. تنها تفاوت ممکن است تغییر هورمون‌ها و چگونگی تاثیر آن‌ها بر روی مکانیسم آوایی باشد. یک حقیقت بسیار مهم در انتخاب مربی اعتماد است. بازیگر باید کاملا به مربی اعتماد داشته باشد و از تعلیمات او پیروی کند و فراگیری روند کار باید پیشرفت مداوم او را تضمین کند.

وقتی بازیگر ابتدا به صدای خود اعتماد کند و تسلطش را بر صدای خودش بالا ببرد و سپس تکنیک و تاثیر آن را بر روی صدا درک کند، قادر خواهد بود پیشرفت حتمی خود را در داشتن صدای آزاد و گرم همراه با رنگ، شور و هیجان احساس کند. این کار مربی است که صدا را آزاد کند، اما در وسعت بخشیدن به صدا نباید به زور متوسل شد.

بعضی از مربیان صدای هنرجویانشان را تنها قطورتر می‌کنند در حالی که این به مفهوم خوبی صدا نیست معمولا وقتی صدایی با زور بزرگ‌تر می‌شود، خواننده قابلیت آوایی خود را در ایجاد صوت و صدا‌های زیر از دست می‌دهد، اما هنگامی که از تکنیک صحیح آوایی استفاده می‌شود صدا از نظر حجم رشد می‌کند و قابلیت آهسته صحبت کردن یا از گام‌های زیر استفاده کردن را نیز پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تئاتر چگونه بازیگر شویم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار تئاتر چگونه بازیگر شویم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه بازیگری مصدر تنش بود؟/وارونه نمایی به سبک فرانسوی‌ها

در جریان عملیات بر حق و کاملا قانونی کشورمان علیه رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی، که وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به نقض حریم کشورمان از سوی دشمن صورت گرفته است، خبرگزاری فرانسه روایتگری کاملا یکطرفه و منحرفی را از ماجرا صورت داده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه در تازه‌ترین مطلب خود در خصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس در دمشق، بدون آنکه روایتی از مقدمه ماجرا (اقدام اولیه صهیونیستها) ارائه دهد، پاسخ کشورمان را مصداق تنش زایی جدید در منطقه بر شمرده و نسبت به عواقب آن هشدار داده است!

این خبرگزاری، در بخشی از گزارش خود به انتشار سخنان مکرون (با رویکردی کاملا تایید آمیز) روی آورده و می‌نویسد: "جمهوری اسلامی ایران با حمله گستردۀ موشکی و پهپادی خود به اسرائیل شکافی عمیق و مرحلۀ تازه‌ای در تنش‌های خاورمیانه به وجود آورد. فرانسه از اسرائیل خواسته است تا برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها پاسخ احتمالی خود را به جمهوری اسلامی ایران محدود کند!"

خبرگزاری فرانسه در اکثر تحلیلهای خود از اوضاع منطقه، سعی در القای یک گزاره ناملموس و توهم آمیز به مخاطبان خود دارد: اینکه فرانسه به عنوان قدرت متعادل کننده دارای نظام بین الملل و خصوصا منطقه غرب آسیاست و به نقش خود عمل خواهد کرد. واقعیت امر این است که اصل ادعای فرانسوی‌ها در خصوص جایگاه این کشور در مناقشات منطقه نادرست است. نباید فراموش کرد که پاریس خود جزئی از بحران و شریک نسل کشی غزه است نه یک بازیگر میانجی و واسطه‌گر!

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه نیز به مانند بسیاری از رسانه‌های غربی، تلاش کرده است ماجرای واکنش قاطعانه و غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از نقطه‌ای که خود می‌پسندد روایت کند! مکرون و دیگر مقامات کاخ الیزه کمترین اشاره‌ای نسبت به جنس واکنشی عملیات پهپادی و موشکی صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران نمی‌کنند، گویا اساسا جنایتی از سوی رژیم اشغالگر قدس در دمشق، آن هم متعاقب نقض کنوانسیون وین رخ نداده و ایران به صورت ناگهانی، در قالب یک "کنشگری تنش آمیز" عملیات خود را در اراضی اشغالی صورت داده است!

رویکرد خبرگزاری فرانسه در قبال جنگ غزه و وقایع منطقه، همواره ترکیبی از دروغ و کژتابی بوده و تسلط لابی‌های صهیونیستی بر رسانه اصلی این کشور اروپایی، حتی خشم بسیاری از شهروندان این کشور را برانگیخته است.

همان گونه که مشاهده می‌شود، در جریان عملیات بر حق و کاملا قانونی کشورمان علیه رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی، که وفق ماده 51 منشور ملل متحد و در پاسخ به نقض حریم کشورمان از سوی دشمن صورت گرفته است، خبرگزاری فرانسه روایتگری کاملا یکطرفه و منحرفی را از ماجرا صورت داده است.

در این تصویر مجازی ودروغین، مکرون حکم قهرمانی را دارد که از صهیونیستها می‌خواهد با "محدود" کردن پاسخ خود، مانع از تشدید تنش بشوند! به عبارت بهتر، خبرگزاری فرانسه در رویکردی که منعکس کننده خواسته سران کاخ الیزه است، حمایت فرانسه را نسبت به هرگونه حماقت رژیم اشغالگر قدس در قبال ایران اعلام کرده است.

بدون شک این رویکرد رسانه‌ای و سیاسی کاخ الیزه از چشم مخاطبان آگاه  و جمهوری اسلامی ایران دور نخواهد ماند. هرگونه بازی فرانسوی‌ها در زمین رژیم اشغالگر قدس در تقابل با ایران، سخت‌ترین هزینه‌ها را برای کاخ الیزه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه بازیگری مصدر تنش بود؟/وارونه نمایی به سبک فرانسوی‌ها
  • بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴
  • «سانست بلوار» برنده جوایز تئاتر اولیویه شد
  • شمس لنگرودی: هرگز تصور نمی‌کردم روزی بازیگر تئاتر شوم!
  • هرگز تصور نمی‌کردم روزی بازیگر تئاتر شوم!
  • جواد خیابانی چطور از بازیگری در فوتبال به گزارشگری رسید؟ | ببینید
  • عکس| دورهمی بازیگران سریال چاردیواری بعد از ۱۵ سال
  • آهنگساز حریق خزان چطور کارگردان تئاتر شد؟/ روایت غافلگیرکننده از عشق و جنون شمس لنگروی روی صحنه تئاتر
  • حمید معصومی‌نژاد بازیگر سینمای ایران شد
  • حمید معصومی‌نژاد بازیگر سینمای ایران شد | درآمد بازیگری بیشتر از خبرنگاری است | می‌آیم تهران و در سینما با مردم فیلم می‌بینم...| عکس