Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه امروز در شهر استانبول برگزار شد که ۳ نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند، یک نماینده به دیدار رده بندی رفت و دو کشتی گیر نیز راهی گروه بازنده‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۶ کشتی گیر حضور دارند، رقابت‌ها به صورت دوره‌ای و در دو گروه ۳ نفره برگزار می‌شود که سجاد عباس پور در دور اول ودرینکوف از روسیه را مغلوب کرد و با توجه به حاضر نشدن رجب از ترکیه، در دیدار دوم نیز پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. پویا دادمرز نیز مقابل  گریگوروف از بلغارستان و کلیچ از ترکیه به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. دو کشتی گیر کشورمان در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل رقبای خود به برتری دست یافتند و راهی فینال شدند.

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم سلیمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نماینده‌ای از کشور ترکیه مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. در پایین جدول نیز محمد نوربخش در دور نخست به مصاف آسخات محمدعلی اف از قزاقستان به پیروزی رسید، اما در کشتی دوم با نتیجه ۱۰ بر ۹ مغلوب حریف ترک خود شد و با توجه به شکست این حریف، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست اوزیل از کشور ترکیه را مغلوب کرد. در همین وزن امین کاویانی نژاد مقابل دیمیتروف از بلغارستان به پیروزی دست یافت. دو نماینده کشورمان در دور بعد به مصاف هم رفتند که مختاری با نتیجه ۲ بر یک مقابل کاویانی نژاد به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر حریفی از کشور روسیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد نیز در گروه شانس مجدد به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه خواهد داد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم در پایین جدول محمد ناقوسی در دور اول مقابل یونس اف از روسیه شکست خورد و با توجه به  حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. رسول گرمسیری نیز در دور نخست کشتی گیری از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم مغلوب امره کوش از ترکیه شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف روسی، گرمسیری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مسابقات شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان فوق فردا (شنبه) برگزار می‌شود.

فردا همچنین مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم این رقابت‌ها برگزار می‌شود که مهرداد مردانی و امید آرامی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد الیاسی و محمد اسدی در وزن ۶۷ کیلوگرم، پرهام قنبری در وزن ۷۷ کیلوگرم و رامین طاهری و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

بیشتر بخوانید

رأی محمد بنا و شاگردانش در استانبول+ عکس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی مرحله نیمه نهایی راه یافت رده بندی کشتی گیر رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز چهارشنبه آغاز می‌شود و ۸ تیم راه یافته به این مرحله برای صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب جواز صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با هم رقابت خواهند کرد. ۴ تیم برتر این مسابقات راهی جام جهانی خواهند شد.

افغانستان - تاجیکستان

از ساعت ۱۰:۳۰ تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان به مصاف هم خواهند رفت. این ۲ تیم را باید شگفتی سازان این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا نامید. افغانستان که برای نخستین پا به این مسابقات گذاشته است توانست با هدایت مجید مرتضایی در گروهی که تیم‌های ملی ایران، کویت و بحرین حضور داشتند با برتری برابر بحرین و کسب تساوی برابر کویت و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کویتی‌ها در رده دوم قرار بگیرد و راهی این مرحله شود. افغانستان در مرحله گروهی آمار ۷ گل زده و ۸ گل خورده را ثبت کرد.

در سوی مقابل هم تیم ملی فوتسال تاجیکستان دست به کار بسیار بزرگی زد و در حالی که در گروه خود با تیم‌های مطرح ژاپن مدافع عنوان قهرمانی، قرقیزستان و کره جنوبی هم گروه بود توانست با برتری برابر کره جنوبی و تساوی برابر ژاپن و قرقیزستان با ۵ امتیاز صدرنشین گروه شود. تاجیکستان در مرحله گروه ۵ گل زده و ۳ گل خورده کسب کرد تا نشان دهد متخصص کسب امتیاز به شکلی اقتصادی است.

تاجیک‌ها در یازده دوره‌ای که در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده‌اند تجربه حضور در نیمه نهایی را نداشتند.

ایران - قرقیزستان

تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف هم می‌روند. تیم ملی فوتسال ایران با هدایت وحید شمسایی در مرحله گروهی با ۳ پیروزی و کسب ۹ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفتند و اکنون امیدوارند با برتری برابر قرقیزستان یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شوند.

تیم ملی فوتسال قرقیزستان هم که در مرحله گروهی به عنوان یک پدیده ظاهر شد و با برتری ۳ بر ۲ برابر ژاپن نشان داد یکی از پدیده‌های این دوره از مسابقات است امید دارد بتواند برابر ملی‌پوشان ایران نتیجه مطلوب خود را بگیرد. قرقیزستان در مرحله گروهی ۱۰ گل زده و ۹ گل خورده ثبت کرد.

اوج عملکرد قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ بود که توانست در هر سه دوره به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند اما این تیم هیچگاه تجربه حضور در فینال را به دست نیاورده است.

تایلند - عراق

از ساعت ۱۴:۳۰ تیم ملی تایلند رو در روی عراق قرار می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند با حذف ژاپن از این رقابت‌ها تایلند مدعی اول رسیدن به دیدار نهایی است و این تیم انگیزه زیادی برای برتری برابر عراق دارد. تایلند در مرحله گروهی توانست با ۹ امتیاز صدرنشین شود و با ۱۰ گل زده و ۲ گل خورده بهترین خط دفاعی مرحله گروهی را از آن خود کرد.

تایلند تاکنون ۸ بار به نیمه نهایی راه پیدا کرده است و ۲ بار هم به فینال رسیده است که یک بار برابر ایران و یک بار هم برابر ژاپن مغلوب شده است.

البته عراقی‌ها هم تیم دست و پا بسته‌ای ظاهر نشدند و با برتری ۶ بر ۲ برابر استرالیا و پیروزی ۵ بر یک برابر عربستان نشان دادند به همین سادگی دست از رقابت نخواهند کشید و رقیب سرسختی برای تایلندی‌ها خواهند بود. عراق در گروهی که ازبکستان هم حضور داشت با ۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. این برابر ازبکستان با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد.

اوج پیشرفت عراقی‌ها در مسابقات آسیایی هم در سال ۲۰۱۸ بود که توانستند راهی دیدار نیمه نهایی شوند اما در این دیدار در ضربات پنالتی مغلوب ازبکستان شدند.

ازبکستان - ویتنام

از ساعت ۱۷:۳۰ هم تیم‌های ملی ازبکستان و ویتنام رو در روی هم قرار می‌گیرند. ازبکستانی‌ها در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های زیادی در فوتسال انجام داده‌اند و در مرحله گروهی هم نشان دادند اهداف بزرگی در این دوره از رقابت‌ها دارند. این تیم که به واسطه میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۴ از هم اکنون جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده است امیدوار است بتواند با کسب عنوان قهرمانی این مسابقات تاریخ سازی کند.

این تیم در ۱۶ دوره‌ای که جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود یکی از بهترین تیم‌ها بوده و توانسته است ۱۰ بار به نیمه نهایی برسد ۴ بار هم تجربه رسیدن به فینال را داشته است که ۳ بار برابر ایران و یک بار برابر ژاپن مغلوب شده است.

ویتنام هم در گروهی که تایلند، میانمار و چین حضور داشتند توانست با ۴ امتیاز و بعد از تایلند به عنوان تیم دوم صعود کند. در بین تمام تیم‌های حاضر در این مسابقات ویتنام با ۳ گل خورده یکی از بهترین خطوط دفاعی را داشت و از سوی دیگر با تنها ۳ گل زده ضعیف‌ترین عملکرد را در خط تهاجمی ثبت کرد.

ویتنام فقط یک بار و در سال ۲۰۱۶ توانسته است راهی نیمه نهایی شود که در آن دوره برابر تایلند با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شدند.

کد خبر 6086972

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز
  • تاریخ اردوی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد/ دعوت از قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم
  • تاریخ اردوی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد/ دعوت از قاسم پور در وزن 97 کیلوگرم
  • به بهانه خداحافظی کاکس؛ از وعده انتقام تا عذرخواهی روی سکو
  • قهرمانی اسنوکر جهان؛ نماینده ایران مغلوب ترامپ شد
  • تیم ملی کشتی فرنگی با سهمیه کامل در المپیک ؛ رشادت کاویانی و مهمدی در بیشکک
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| سهمیه ایران کامل شد
  • کولاک نماینده کشتی ایران در بیشکک | سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • امین کاویانی‌نژاد سهمیه المپیک را کسب کرد
  • سهمیه پنجم تیم ملی کشتی فرنگی را کاویانی‌نژاد گرفت