Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با توصیه اعضای شورای امنیت این سازمان، برای دومین بار به این سمت برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، گوترش با توصیه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، از ابتدای سال آینده میلادی تا انتهای سال ۲۰۲۶ عهده دار سمت دبیر کلی سازمان ملل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونیو گوترش متولد و بزرگ‌شده شهر لیسبون، پایتختِ پرتغال است. او در رشته فیزیک و مهندسی الکتریک تحصیل کرده و فعالیت سیاسی خود را با عضویت در حزب سوسیالیست پرتغال در سال ۱۹۷۴ آغاز کرد.

آنتونیو گوترش پس از انقلاب گل میخک در پرتغال و پایان پنج دهه دیکتاتوری وارد سیاست شد و به‌سرعت رشد کرد، تا جایی که در سال ۱۹۹۲ به رهبری حزب سوسیالیست پرتغال رسید و در سال ۱۹۹۵ نخست‌وزیر این کشور شد.

وی از نامزدهای پرطرفدار برای دبیرکلی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۶ به‌شمار می‌رفت و اعضای شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا و به شکل فوق‌العاده‌ای غیرجنجالی، او را به عنوان نامزد دبیرکلی سازمان ملل متحد معرفی کردند؛ یک هفته بعد مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسماً آنتونیو گوترش را به عنوان دبیرکل بعدی سازمان ملل متحد و جانشین بان‌کی‌مون انتخاب کرد.

کد خبر 5238489

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل دبیرکل سازمان ملل متحد ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی جو بایدن روسیه عراق ولادیمیر پوتین ناتو افغانستان ایران برجام رجب طیب اردوغان نفتالی بنت ترکیه سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری سما، «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی گفت: ما در یک پیچ خطرناک قرار داریم و اگر نتوانیم فورا نقض قوانین و افزایش تنش‌ها را متوقف کنیم، آینده تاریکی پیش‌رو خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: ما خواهان توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رساندن کمک‌ها به این منطقه هستیم.

البدیوی افزود: ما همچنین خواهان برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای بررسی مساله فلسطین و برپایی کشور فلسطینی بر اساس قوانین بین‌المللی ذی‌ربط هستیم.

رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد