Web Analytics Made Easy - Statcounter

آن اتحادی که بتواند به دولت‌های محلی و فدرال فشار آورد، از سوی ایرانیان مقیم این کشور صورت نمی‌گیرد

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: نمی‌شود در ۱۳۳ کشور دنیا انتخابات برگزار کنیم و در کشور آمریکا ۲۷ صندوق رای داشته باشیم در انگلیس نیز ۱۱ حوزه اخذ رای داشته باشیم و در کل اروپا هم صندوق داشته باشیم، اما در کانادا نخواسته باشیم انتخابات برگزار شود؛ طبیعی است که اینگونه نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسنیم: سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در کلاب سیاست ما در خصوص عدم برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور کانادا توضیحاتی را ارائه کرد.

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در کلاب سیاست ما در خصوص فرآیند اخذ رای در خارج از کشور اظهار داشت: در کانادا جمعیتی بین 400 تا 700 هزار نفر وجود دارد که در سرتاسر این کشور حضور دارند البته تمرکز جمعیتی ایرانیان بیشتر در شهرهایی همچون ونکور و تورنتو است.

وی ادامه داد: از چند ماه قبل با دولت کانادا در خصوص برگزاری انتخابات صحبت کردیم آقای دکتر تخت‌‌روانچی در نیویورک با نماینده دولت کانادا صحبت‌هایی کرد که آن‌ها بعد از کلی گفتند ما از طریق مجاری رسمی پیگیری می‌کنیم.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: از طریق سفارت سوئیس نیز به عنوان حافظ منافع یادداشت دادیم از کانال‌های رسمی و غیررسمی، سیاسی و... هم پیام‌هایی دادیم، اما متاسفانه دولت کانادا به رغم اینکه جمعیت عظیمی از ایرانیان در آنجا هستند، اما همه این‌ درخواست‌ها را بی‌پاسخ گذاشت و مسیر را هموار نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد: آن سال‌هایی هم که با کانادا و دولت قبلی آن کشور ارتباط داشتیم، اجازه نمی‌دادند که ما در شهرهای دیگر این کشور انتخابات برگزار کنیم در سال 88 هرچه درخواست دادیم در شهرهای به غیر از اوتاوا انتخابات برگزار شود، دولت کانادا به هیچ وجه قبول نکرد و در نتیجه موفق نشدیم انتخابات را در شهرهای دیگر برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: نمی‌‌شود در 133 کشور دنیا انتخابات برگزار کنیم و در کشور آمریکا 27 صندوق رای داشته باشیم در انگلیس نیز 11 حوزه اخذ رای داشته باشیم و در کل اروپا هم صندوق داشته باشیم، اما در کانادا نخواسته باشیم انتخابات برگزار شود؛ طبیعی است که اینگونه نبوده است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه ما شرمنده عزیزانمان در کانادا هستیم، گفت: من فکر نمی‌کنم که هیچ جمعی به اندازه‌ ایرانی‌ها در کانادا فرهیخته باشد، اما بعضاً آن اتحادی که لازم است و می‌توان به دولت‌های محلی و فدرال فشار آورد، صورت نمی‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگرچه روابط سیاسی ایران و کانادا برقرار نیست، اما برای کارهای کنسولی باید از سوی دولت کانادا دسترسی داده شود ما دنبال کنسول غیرمقیم و افتخاری هم بودیم، اما دولت کانادا این امکان را وقیحانه از ایرانیان گرفت کار کنسولی، مدنی و برای دسترسی به خدمات جامعه است.

وی افزود: متاسفانه دولت کنونی کانادا و دولت‌های قبلی سنگ بناهایی گذاشتند که اکنون دچار خدشه‌های جدی شده‌ایم ضمن اینکه صدای ایرانیان در کانادا توسط گروه‌هایی بلند می‌شود که آن گروه‌ها نماینده‌های واقعی ایرانیان فرهیخته و درجه یک ما در آن کشور نیستند.

خطیب‌زاده یادآور شد: در انتخابات سال 88 در حوزه کانادا کمتر از 5 هزار رای داشتیم؛ دلیل آن هم این بود که مسافت‌ها طولانی بود و پراکندگی بسیاری در کشور کانادا وجود دارد بنابراین اینطور نیست که چند صد هزار نفر از رای محروم شده باشند، اما حتما این مساله را باید به عنوان یک موضوع جدی در روابط ایران و کانادا پیگیری کنیم./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات برگزار کنیم رای داشته باشیم سخنگوی وزارت دولت کانادا برگزار شود خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درخصوص دور دوم انتخابات، افزود: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

به گفته محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور اسامی این ۲۱ حوزه را به شرح زیر برشمرد:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

اسلامی همچنین تاکید کرد: بر اساس پیشنهادی وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • دور دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود