Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:42:05 GMT

انتخابات سالم و شفاف مطالبه مهم مردم است 

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۶۷۹۶

انتخابات سالم و شفاف مطالبه مهم مردم است 

سید مهدی قویدل گفت: برگزاری انتخابات سالم و شفاف خواسته و مطالبه همه مردم است بنابراین تمهیدات لازم در این زمینه قطعا در جیرفت انجام شده که با همکاری دستگاه‌های مختلف و مردم این انتخابات باشکوه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۲۸ خرداد معاون رئیس کل دادگستری کل استان  کرمان از روند برگزاری انتخابات در شهرستان جیرفت بازدید کرد ه و بلافاصله دستور تشکیل فوق العاده جلسه  ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی شهرستان جیرفت با حضور اعضای اصلی این ستاد در محل فرمانداری شهرستان را دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




«سید مهدی قویدل» ️در نشست فوق العاده ای که با حضور اعضای اصلی ستاد و شورای تامین شهرستان جیرفت برگزار شد، گفت: انتخابات یکی از مهمترین عرصه‌های حضور مردم در صحنه تصمیم گیری در نظام مردم سالار دینی به شمار می‌رود و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری و با توجه به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در امر نظارت بر روند برگزاری انتخابات باید قانون و موازین به عنوان ملاک و معیار قرار گیرد.


معاون رئیس کل دادگستری کل استان کرمان ابراز کرد: از آنجا که مطابق منویات رهبر معظم انقلاب، حفظ سلامت انتخابات برای برگزار کنندگان آن در درجه اول اهمیت قرار دارد، بر همین اساس کلیه دستگاه‌های مرتبط موظفند تا به سهم خود برای برگزاری این امر مهم تلاش کنند.


وی یادآور شد: با توجه به این که احساس تکلیف نسبت به انتخابات امری جمعی است، از مسئولین حوزه انتخابات جیرفت دعوت می‌شود تا با همکاری یکدیگر اننتخابات پرشور و سالمی برگزار کرده و از حق مردم صیانت کنند.


قویدل با تاکید بر لزوم تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات و حضور تعداد زیاد کاندیدای شورای شهر. خطاب به هیئت اجرایی انتخابات در جیرفت، خاطرنشان کرد: شما دست اندرکاران اجرایی انتخابات با انگیزه و اقتدار در این اتفاق مهم فعالیت کنید و با توجه به قانون و رعایت بی طرفی می توانید از بروز هرگونه تخلف پیشگیری کنید.


دبیر ستاد پیشگیری ورسیدگی به جرائم انتخاباتی استان کرمان اضافه کرد: برگزاری انتخابات سالم و شفاف خواسته و مطالبه همه مردم است بنابراین تمهیدات لازم در این زمینه قطعا در جیرفت انجام شده که با همکاری دستگاه‌های مختلف و مردم این انتخابات باشکوه برگزار شود.


وی اظهار کرد: قطعا مردم با بصیرت، چه در انتخابات شوراها و چه در انتخابات ریاست جمهوری می خواهند فردی را انتخاب کنند که خدمتگزار مردم بوده و بتواند گره‌ای از مشکلات شان را بگشاید و لازمه انتخابات سالم نیز فراهم کردن شرایط مناسب است که در این زمینه در شهرستان شما به خوبی انجام می شود.


قویدل در خاتمه تاکید کرد: پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را بسیار مهم است و این امر نیز باید با جدیت در استان کرمان انجام شود و قطعا با هر گونه تخلفات و جرایم انتخاباتی به شدت برخورد می شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: برگزاری انتخابات سالم انتخابات سالم انتخابات برگزاری انتخابات انتخابات سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در نشست امروز (پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، گفت : این انتخابات با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیدا‌های دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیدا‌ها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیند‌های انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم‌ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار