Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@02:45:30 GMT

ایران در آغوش ملتی بزرگ و مهربان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۶۹۱۷

ایران در آغوش ملتی بزرگ و مهربان

رفته رفته که عمر آفتاب ۲۸ خرداد کوتاه می شود صف های مردم برای حضور در انتخابی ناب و دشمن شکن طولانی تر شده است، جنگ اراده ها و افاده ها همچنان ادامه دارد، اراده هایی آهنین از جنس میهن پرستی و ولایتمداری با هم یکی شده اند تا در مقابل افاده هایی بایستند که تنها تکرار سخنان پوچ دشمنانی را بلد هستند که اگر دوست ایران بودند از مشکلات اقتصادی مردم و تحریم های سخت اربابان آمریکاییشان انقدر خوشحال نمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ایران و خون شهدا همیشه جمهوری اسلامی را در بزنگاه های مختلف در آغوش گرفته اند و امروز هم این ملت هستند که غیرتشان اجازه نمی دهد خاک کشور دشمن شاد شود.

با خنک شدن هوا صف های رای دهندگان در برخی حوزه های انتخابیه خرم آباد طولانی تر شده است، در یکی از شعبه ها دو جوان با کوله های بزرگ و کفش های کوهنوردی وارد حیاط مدرسه می شوند، سر و صورتشان آفتاب سوخته است و همچنان که متوجه نگاه مردم هستند لبخند می زنند.

یکی از آنها می گوید دانشجو هستند و صبح ساعت هفت با تور گردشگری به یکی از ارتفاعات نزدیک دورود رفته و اکنون برای رای دادن به شعبه آمده اند، نمی خواستند تفریحشان بعد از هفته ها برنامه ریزی خراب شود و از طرفی عرق به کشور موجب شد به محض رسیدن به شهر، با بار و بندیل تفریحشان خود را به صفوف رای دهندگان برسانند.

دیگری که می گوید دانشجوی دکترای مکانیک است اصرار زیادی دارد تا مردم اطراف خود را برای انتخاب اصلح مجاب کند، نام هیچ نامزدی را نمی آورد اما از آنها می پرسد کدام کاندیدا تعهد، تخصص و نام خوش بلندآوازه تری دارد؟ ظاهر متفاوت و نوع حرف زدن این دو جوان اطرافیانشان را به انها جذب می کند، صف منتظر رای به حلقه ای تبدیل می شود و این دو جوان را همچنان که بحث سیاسی شان با آن مدل حرف زدن خاصشان گرم می شود ترک می کنم.

خانم جوانی هم در محوطه حیاط مدرسه که حالا شعبه اخذ رای شده است به دنبال پسر خردسالش می دود، بالاخره موفق می شود تا پسرک را که اکنون از اینکه همه حیاط را وارسی کرده و خوشحال است کنترل کند، در مورد دلیل حضورش می پرسم، به کودکش اشاره می کند و می گوید انتخاب امروز او در آینده دلبندش موثر است، دلش می خواهد سالها بعد ایرانی آباد و آزاد را به پسرکش هدیه کند برای همین در صف رای منتظر می ماند تا سال ها بعد فرزند زیبایش در صف آزادی و آسایش نمایند.

حضور رای اولی ها هم که غوغایی است برای خودش، آنهایی که سن رای اولی هستند معمولا این ساعات عصر با دوستان خود گردش می روند و امروز هم دسته های چندتایی رای اولی ها در لابلای صف رای دهندگان خودنمایی می کند.

شور و هیجان دارند، اولین جشن تکلیف سیاسی شان است و از این " بودن" احساس غرور دارند، اغلب به دلیل شرایط سنی شان سعی می کنند به چشم بیایند، شور خاصی دارند، در مورد مباحث سیاسی با صدای نسبتا بلند صحبت می کنند، از نامزدهای مورد نظرشان می گویند، گاهی پسرها به شوخی به سر و کله هم می زنند و قدرت خود را تا حدودی با تلفیقی از شور حضور به رخ می کشند.

رای اولی هستند اما حرفهایشان که با هم رد و بدل می شود جالب است، گاهی احساس می کنم سن آنها بیش از یک رای اولی است، مسایل منطقه را تحلیل و انتخابات ایران را به اهرمی برای قدرت کشور در منطقه تعبیر می کنند، از حاج قاسم می گویند که به انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور سفارش کرده است.

بسیاری از مردم حاضر در حیاط مدرسه با دیدن رای اولی ها به وجد می ایند، با لبخند خاصی به آنها نگاه می کنند و شاید پیرترها به یاد دوران جوانی و نوجوانی خودشان می افتند، شاید در دلشان خود را با این نوجوانان پرهیاهو مقایسه می کنند و به یاد انتخاب هایی می افتند که در این سن از آن محروم بودند.

دختر حدودا ۲۵ ساله ای را با ویلچر به سختی وارد حیاط مدرسه می کنند، شناسنامه در دستش است و لبخند ملیحی دارد، آهسته جلو می روم، کمی به او نگاه می کنم و شرایط را می سنجم، هیچ اثری از نگرانی و ناراحتی در چهره او نیست، جرات پیدا می کنم و می پرسم با این وضع چرا باید می آمدی؟ همچنان که شناسنامه اش را چندین بار باز و بسته می کند می گوید آزادی و استقلال هویت او است که نباید اجازه داد به دست دیگران بیفتند.

از کشورهایی می گوید که سالها زنها در آن حق رای نداشتند و ادامه می دهد گاهی انسان قدر داشته ها را نمی داند، مثلا اگر الان این حق رای را نداشتیم بسیاری از مردم اعتراض می کردند که آزادی نیست، و حق انتخاب ندارند اما حالا که همه می توانند در انتخابات حضور داشته باشند قدر این نعمت برای برخی کم رنگ شده است.

از خواسته هایش می پرسم، هرچند می گوید لیسانس حسابداری دارد و گریزی به بیکاریش می زند اما در نهایت حرف آخرش این است که مسوولان شرایط را برای همه مردم و جوانان کشور تسهیل کنند، از اجاره نشینی شان می گوید و آرزو دارد همه مردم روزی صاحب خانه شوند.

آفتاب به قرمزی می زند و مثل دانش آموزی سرکش از دیوار رنگ پریده حیاط مدرسه به پایین می رود، عمر طلوع ۲۸ خرداد به پایان رسیده است اما آفتاب غیرت ایرانیان و مردمان لر برای در آغوش کشیدن میهن اسلامی همچنان در آسمان کشور می درخشد، صف رای دهندگان منتظر است تا بار دیگر جواب مثبت خود را به صندوق نظام بیندازند و دست دشمنان قسم خورده این دیار را از سر آینده خود و فرزندانشان کوتاه کنند.

امروز هر ایرانی آغوش امن و بازی برای حفظ کشور بود، مرد و زن، نوجوان و جوان، پیرو از کار افتاده همه آمده بودند تا ایران اسلامی میان دستان پرمهرشان آرام بگیرد و همین دستها مشتی شود بر دهان یاوه گویان داخل و خارج تا به آنها اجازه ندهند حتی در خیالشان فکر خامی برای این خطه در سر بپرورانند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان در حال برگزاری است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در لرستان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر شده است، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان در حال برگزاری است و در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دوره قبل به ۲ هزار و ۳۱ شعبه رسیده است و یکهزار و ۱۳۱ نفر برای شوراهای شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر برای شوراهای روستایی رقابت دارند.

انتخابات ۲۸ خرداد  در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی لرستان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی لرستان انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی لرستان رای دهندگان حیاط مدرسه ۲۸ خرداد رای اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوان لاپورتا و ژاوی در آغوش یکدیگر؛ دیدار رییس بارسلونا با کادرفنی پیش از دیدار حساس با پاری سن ژرمن / فیلم

تیم ژاوی برای کسب موفقیت در جدال با پاری سن ژرمن، از حمایت همه جانبه مدیران خود برخوردار است.

دانلود (5.9MB)

دیگر خبرها

  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • گواردیولا و آنچلوتی در آغوش یکدیگر، پس از برد رئال مادرید مقابل منچسترسیتی / فیلم
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • خوان لاپورتا و ژاوی در آغوش یکدیگر؛ دیدار رییس بارسلونا با کادرفنی پیش از دیدار حساس با پاری سن ژرمن / فیلم
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ