Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سال ۱۴۰۰ از ابعاد مختلف مورد توجه سیاست‌های کلان ایران قرار دارد، انتخاباتی که باوجود شیوع کرونا و تحریم‌ها چشم طمع دشمنان خارجی کشور را به این سو دوخته و آنان را با ناامیدی مردم امیدوار به توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص حضور پرشور مردم دیار کریمان نیز به عنوان خاستگاه جبهه مقاومت و استانی که سردار دلها را در دامان خویش پروراند، مورد توجه جهان قرار دارد و کرمانیان را در صف نخست این آزمون سیاسی گذارده است.

اما مشارکت ۷۲۰ هزار نفری مردم کرمان تا ساعت ۱۸ عصر امروز که رای خود را به صندوق های رای انداخته‌اند و با ثبت آمار ۳۳ درصدی تا این لحظه که فرصت زیادی تا پایان رای گیری مانده، پرچم وطن پرستی و افتخار این استان را به میزان ۱۰ درصد بیش از میانگین کشوری رقم زدند.

حدود ۷۲۰ هزار تعرفه رای در کرمان مصرف شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تا ساعت ۱۸ عصر امروز(جمعه) نزدیک به ۷۲۰ هزار تعرفه رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مصرف شده است.

عباس تقی زاده افزود: آمار مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات ۱۴۰۰ تا این ساعت معادل ۳۳ درصد از جمعیت رای دهندگان استان بوده در حالی که میانگین کشور ۲۳ درصد اعلام شده است.  

وی عنوان کرد: تعداد واجدین  شرایط رای در انتخابات ۱۴۰۰ کرمان ۲میلیون  و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر ،  تعداد شعب اخذ رأی ۲ هزار ۸۴۲  نفر و  رای اولی ها ۵۵ هزار و ۶۲۶ نفر اعلام شده است. 

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: بر اساس آمارهای دریافتی شهرستان های سیرجان و جیرفت بیشترین تعداد تعرفه مصرف شده را در استان کرمان داشته اند.

وی تاکید کرد: با توجه به برخی اظهارات مبنی بر نبود تعرفه در برخی شعب، هیچ گونه کمبودی تعرفه ای در شعبه اخذ رای ندارد و در هر شهرستان بر اساس واجدان شرایط رای دادن، نسبت به توزیع تعرفه بیش از نیاز انجام شده است. 

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: همچنین در بین ۲۳ شهرستان استان تعدادی شهرستان به عنوان معین انتخاب و تعرفه های انتخابات علاوه بر تعداد مورد نیاز نگهداری می شود تا به محض اعلام نیاز توسط فرمانداران در اختیار شعب قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: میزان تعرفه مصرفی در هر شعبه از ظریق فرمانداری ها، استانداری لحظه به لحظه رصد می شود و اگر در شعبه ای تعداد تعرفه های رای رو به پایان باشد از طریق وزارت کشور جهت تامین تعرفه آن شعبه پیگیری می شود.

تقی زاده اظهار داشت: همچنین به محض دریافت تعرفه در شعبه های اخذ رای، تعداد تعرفه های دریافتی در سامانه ثبت می شود تا هیچ شعبه ای با کمبود تعرفه مواجه نشود.

وی تاکید کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم شعب تا آخرین لحظه فعال بوده و روند حضور افراد برای رای گیری در نوبت عصر در حال افزایش است.

حضور رای اولی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ برای ادامه راه شهید سلیمانی 

یک رای اولی در این خصوص در حاشیه انتخابات ۱۴۰۰ در محل حسینه ثارالله استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: به عشق مقام کعظم رهبری و تاسی از خون شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی به صحنه انتخابات ۱۴۰۰ آمدم و رای دادم.

ملیکا شجاعی ادامه داد: در این راستا جوسازی دشمنان خارجی من را مصمم تر از گذشته به این حوزه و حمایت از کشورم ترغیب کرد و امیدواریم با ادامه یافتن حمایت‌های مردمی کشوری بهتر در چهار سال آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: نامزد منتخب باید برای آینده کشور تلاش کند زیرا جوانان آینده سازان این کشورند و می‌توانند سنگ‌های بزرگی را از پیش پای آینده ایران بردارند.

شجاعی با بیان اینکه تنها باید به جوانان میدان داد گفت:  نامزد منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حتما به اشتغال، اقتصاد، مسکن و شرایط ازدواج جوانان توجه جدی تر داشته باشند.

بخشی از انتظارات مردم زادگاه شهید سلیمانی از نامزد منتخب

یکی دیگر از مشارکت کنندگان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: من به عشق مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت کردم و امیدواریم که بتوانیم خون شهدا را ادامه دهیم.

مهدیه اسلامی افزود: جوانان کرمانی می‌خواهند همچون شهید سلیمانی پیشگام در ادامه آرمان‌های نظام و مکتب این شهید شوند که در این خصوص باید از جوانان توجه و حمایت بیشتری شود.

رییس جمهور منتخب شرایط اقتصادی کشور را تسهیل کند و با حمایت از اشتغال و کسب و کار جوانان، از این کشور ایرانی قدرتمند و جاویدان برای آینده بسازند.

یکی دیگر از رای دهندگان سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان رابر کرمان زادگاه سردار دلها گفت: از ابتدا در تمامی انتخابات‌های میهنم مشارکت داشتم اما امسال مصمم‌تر به صحنه آمده‌ام افزود: زیرا دیگر فرصت اشتباه نیست و باید وضعیت کشور بهبود یابد و رفع مسائل و مشکلات مردم، دختران و پسران و جوانان در دستور کار رییس جمهوری آینده قرار گیرد.

مهدی قلندری افزود: امیدواریم با این انتخاب ریاست جمهوری در سیزدهمین دوره، توجهی بیشتر به مشکلات مردم و جوانان داشته باشند من نیز با همین هدف به صحنه آمدم و اینگونه نباشد که شعارهای انتخاباتی فقط در حد حرف باقی بماند.

وی با اشاره به مشکل آب استان کرمان گفت: این حوزه به‌عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های دیار کریمان قلمداد می‌شود لذا امیدواریم هرکسی که رای اعتماد مردم را گرفت، به آن رسیدگی کند.

وی تاکید کرد: همه می‌دانند که تحریم‌ها ریشه مسائل اقتصادی کشور است که می‌طلبد رییس جمهوری آینده به صورت عملیاتی آن را رفع و ریشه‌کن کند که ایرانی آباد داشته باشیم.

شور انتخاباتی مردم کرمان به عشق حاج قاسم است

همچنین نماینده فرماندار در شعب اخذ رای حسینیه ثارالله استان کرمان گفت: از ابتدای صبح استقبال مردم بسیار عالی بود که فکرش را نمی‌کردیم و با این وضع مشارکت مردم کرمان به‌طور قطع از میانگین کشور بالاتر است.

مسعود عزت‌نیا افزود: باوجود اینکه انتخابات امسال از ساعت هفت صبح آغاز و صف‌های رای گیری تشکیل شد، شور انتخاباتی مردم کرمان در حسینیه ثارالله در ساعت ۹ صبح به اوج خود رسید.

وی با بیان اینکه سه دوره در حسینیه ثارالله از دست اندرکاران برگزاری انتخابات هستم افزود: تاکنون چنین حضوری را ندیدم که نشان دهنده پشتیبانی مردمی و امری بسیار مفید برای کشور و نظام تلقی می‌شود.

نماینده فرماندار در شعب اخذ رای حسینیه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: خوشبین هستم که تا پایان انتخابات مردم همچون صبح امروز حضوری پرشور داشته باشند.

عزت نیا ادامه داد: در شعبه اخذ رای حسینه ثارالله کرمان دیدم که همه می‌گویند به عشق حاج قاسم به پای صندوق‌های رای ‌آمدند، مقابل عکس ایشان تعظیم کرده و رای می‌دهند و حتی برخی افراد با عکس حاج قاسم وارد شعبه می‌شوند و با آرمان‌های این شهید والامقام تجدید میثاق می‌کنند.

وی یادآور شد: تبلیغات سوء رسانه‌های بیگانه برای کاهش مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ در دیار کریمان به‌عنوان قطب مقاومت و زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تاثیری ندارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کرمان مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کرمان مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ کرمان مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قاسم سلیمانی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات ۱۴۰۰ استان کرمان گفت حسینیه ثارالله میانگین کشور شهید سلیمانی مردم کرمان حاج قاسم اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.
براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.
ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.
اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبشهت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت