Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با شرکت در نشست ۲۲۳ شورای ایکائو، طی سخنرانی تفصیلی، دیدگاه‌ها و فعالیت‌های ایران را در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی تشریح کرد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در سخنرانی خود، ضمن ابراز تاسف و تسلیت مجدد به خانواده‌های جانباختگان سانحه، ابعاد حقوقی، قضایی و فنی سانحه را تبیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصمیم دولت ایران را مبنی بر پرداخت به خانواده‌های جانباختگان مورد تاکید قرار داد.

بهاروند با تصریح و تاکید بر توصیه‌های ایران در گزارش نهایی درخصوص هواپیمای اوکراینی و اعلام خرسندی از توجه ایکائو به آنها و تنظیم برنامه‌های کاری برای اجرایی کردن این توصیه‌ها، از هر گونه ابتکار یا برنامه‌ای برای ارتقای ایمنی هوانوردی بین‌المللی استقبال کرد.

وی در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه‌ای وزیر حمل و نقل دولت کانادا در این جلسه، نسبت به هر گونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد و اعلام کرد که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی، نه تنها هیچ کمکی به ارتقای ایمنی هوانوردی نمی‌کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می‌شود.

در ادامه، رئیس شورای ایکائو و هیات‌های شرکت‌کننده از مشارکت هیات ایرانی قدردانی و بر ابعاد فنی و غیرسیاسی بودن موضوع تاکید کردند.

برچسب‌ها اوکراین وزارت امور خارجه ایران کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین وزارت امور خارجه ایران اوکراین وزارت امور خارجه ایران کانادا وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد