Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:48:12 GMT

حضور مردم شرق گلستان در شعب اخذ رای روبه افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۷۳۷۳

حضور مردم شرق گلستان در شعب اخذ رای روبه افزایش است

خردادماه فصل برداشت و کاشت محصولات زراعی و باغی در گلستان است و همین موضوع همواره عاملی برای حضور کمرنگ جمع قابل توجهی از مردم این استان شمالی در ساعات رسمی رای گیری در انتخابات‌های فصل بهار است.

 اگرچه حضور گلستانی‌ها در ساعات اولیه رای گیری تا قبل از ظهر قابل توجه بود اما چند ساعتی از این حضور کاسته شد که با ورود جمع زیادی از فعالان بخش کشاورزی اعم از بهره برداران و کارگران فصلی که از زمین و باغ خود بازگشتند و نیز مردمانی که رای دادن خویش را به خنکی هوا موکول کرده بودند، حضور مردم در شعب اخذ رای این استان بویژه در مناطق روستایی روند افزایشی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بررسی‌های میدانی خبرنگاران ایرنا از مناطق شهری و روستایی هفت شهرستان "گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه" در شرق گلستان و نیز گفت و گوهایی که با برخی فرمانداران این خطه انجام دادند، نشان و تایید کننده روند افزایشی حضور مردم در شعب اخذ رای است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل گرمای هوای این شهرستان که امروز به ۴۴ درجه رسید از ظهر امروز تا حوالی ساعت ۱۷ با کاهش مراجعه کننده مواجه بودیم اما با خنکی هوا روند حضور مردم گنبدکاووس در شعب اخذ رای صعودی شده و هم اکنون جمعیت قابل توجهی در مراکز رای گیری حضور دارند.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در شعب اخذ رای، اضافه کرد: زمان رای گیری براساس اعلام وزارت کشور ساعت ۲۴ امشب است با این حال از افرادی که پس از این ساعت در شعب اخذ رای حضور داشته باشند، رای اخذ خواهد شد.

کریمی همچنین گفت که تعرفه رای به اندازه کافی در اختیار همه ۲۸۱ شعب اخذ رای این شهرستان گذاشته شده و درصورت نیاز شعب در کوتاهترین زمان تعرفه برای آنها ارسال خواهد شد.

حضور مردم آزادشهر در انتخابات ۱۴۰۰

همچنین فرماندار آزادشهر نیز از روند صعودی جمعیت در ۱۱۱ شعبه اخذ رای این شهرستان خبر داد و گفت: علی رغم اینکه حضور مردم آزادشهر بویژه در مناطق روستایی صبح امروز کمرنگ‌ بود اما اکنون حضور گروه‌های مختلف مردم به خصوص کشاورزان و کارگران فصلی در شعب اخذ رای روند صعودی به خود گرفته است.

حمیدرضا ملک حسینی بابیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد از ۶۰ هزار نفر واجد شرایط شهرستان آزادشهر رای دادند، افزود: مشکلی در تهیه تعرفه رای وجود ندارد و در صورت تقاضای شعب، تعرفه برای آنها ارسال خواهد شد.

فرماندار مینودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، استقبال مردم این شهرستان در شعب اخذ رای انتخابات ۱۴۰۰ را پرشور دانست و گفت: از عصر امروز و با خنک شدن هوا و بازگشت فعالان بخش کشاورزی، شاهد روند صعودی جمعیت در شعب اخذ رای هستیم.

سیدابوالفضل حسینی‌نیا بابیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد از مجموع ۵۸ هزار واجد شرایط این شهرستان در انتخابات شرکت کردند، افزود: برای هشت شعبه مناطق روستایی و شهری مینودشت که به سبب استقبال مردم با کمبود تعرفه مواجه شدند، برگه رای ارسال شد.

وی تعداد شعب اخذ رای مینودشت را ۱۱۲ شعبه اعلام کرد و اظهار داشت که تعرفه رای به اندازی کافی پیش بینی شده و درصورت تقاضا تعرفه ارسال خواهد شد.

حضور اقوام گلستانی در انتخابات ۱۴۰۰

همچنین فرماندار گالیکش به خبرنگار ایرنا گفت که روند حضور مردم در شعب اخذ رای این شهرستان درحال افزایش است و به احتمال زیادی بخشی از شعب با کمبود تعرفه مواجه خواهند شد که به محض تقاضای شعبه تعرفه برای آن ارسال خواهد شد.

احمد تجری مفرد بابیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد از حدود ۴۶ هزار واجد شرایط گالیکش در انتخابات حضور یافتند پیش بینی کرد با توجه به افزایش جمعیت در شعب اخذ رای این شهرستان میزان مشارکت به بالای ۷۰ درصد برسد.

گلستان با داشتن ۵۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی، ۳۳ هزار هکتار اراضی باغی، چهار میلیون واحد دامی، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و دسترسی به ۱۱۰ کیلومتر ساحل دریای خزر از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است و افزون بر ۲۲۰ هزار بهره‌بردار دارد.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر جریان خواهد داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی هستند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت خواهند کرد.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت، شهرنشین هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز ۲۸ خردادماه در حال برگزاری است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ گنبدکاووس استان گلستان مشارکت انتخاباتی مینودشت گلستان گالیکش انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی آزادشهر پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ گنبدکاووس استان گلستان انتخابات ۱۴۰۰ گنبدکاووس استان گلستان مشارکت انتخاباتی مینودشت گلستان گالیکش انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی آزادشهر اخذ رای این شهرستان شعب اخذ رای ارسال خواهد شد شعب اخذ رای انتخابات ۱۴۰۰ هزار هکتار حضور مردم رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر + فیلم

فاطمه دنکوب رئیس انجمن بومی و محلی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: این مسابقات برای سومین سال متوالی با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی، تقویت بنیان خانواده و افزایش تحرک دانش آموزان برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر + فیلم
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • دور دوم انتخابات در گنبدکاووس، پروژه همه استان است
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد