Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:56:03 GMT

شوق تغییر تا صفر عاشقی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۷۶۴۹

شوق تغییر تا صفر عاشقی

 ستاد انتخابات کشور با استقبال عموم مردم برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با موافقت وزیر کشور، اخذ رای برای انتخابات‌های مذکور در سراسر کشور را  تا ساعت ۲۴ تمدید کرد و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

در تهران اما همه هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رأی امروز میزبان مردمی بود که شناسنامه به دست در صفوفی فشرده و دشمن هراس آمدند  تا با بینش سیاسی و بصیرت خود، عشق و محبت  به این نظام و شهدای این خاک پاک را بار دیگر به نمایش بگذارند.  

مردمی که دل در گرو این انقلاب دارند و سه هزار شهید دفاع مقدس نشانه این دلدادگی است. مردمی که هرکجا نیاز به حضورشان بوده، ایستادند و مردمی که یک بار در کنار هم مشت بر دهان استکبار زدند .

پایتخت نشینان امروز در هوای گرم پای صندوق های رای حاضر شدند تا با آرای خود کشور سربلند ایران، سربلند باقی بماند و این آمدن مشتی محکم تر از همیشه بر دهان دشمنان این مرز و بوم شده است.

از ساعات اولیه روز شعبه های اخذ رای مملو از حضور مردمی است که برق نگاهشان گواه امید به آینده ای روشن با برگزاری این انتخابات است. در این بین رای اولی ها نیز که تعدادشان کم نیست  همه با رعایت پروتکل های بهداشتی رای خود را به صندوق انداختند و با رای درست و آگاهانه خود بار دیگر الگوی ملت های آزاده و آزادیخواه شدند.

ما فرزندان انقلابیم 

ظهرابی بانویی که به شعبه اخذ رای مستقر در مسجد الجواد میدان هفت تیر تهران مراجعه کرده در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که چرا رای می دهید گفت: چرا رای ندهم؟ ما فرزندان انقلابیم. ما پای انقلابی که کرده ایم تا آخرین نفس ایستاده ایم.

وی به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: خود من نیز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنم و با وجود مدرک تحصیلی دانشگاهی بیکارم، اما همه این ها دلیل نمی شود که اجازه دهم بیگانگان برای من و هموطنانم تصمیم بگیرند.

این بانوی ایرانی با تاکید بر اینکه رای ندادن من چراغ سبزی است برای دست درازی دشمنان به کشور، اما انها این آرزو را به گور خواهند برد، گفت : اعتقاد دارم حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، قدرت ایران را در فضای بین‌المللی افزایش می‌دهد و زمینه را برای گسترش ارتباطات منطقه‌ای تقویت می‌کند.

انتخاب از سر هیجان و احساسات نباشد

شهروند دیگری  پس از رای دادن در شعبه اخذ رای مسجد الجواد هفت تیر به خبرنگار ایرنا گفت: نمی‌توان در انتخابات شرکت نکرد و انتظار بهبودی مسایل و مشکلات پیش‌روی کشور را داشت، عدم شرکت ما در انتخابات جز خوشحالی دشمنان نتیجه دیگری نخواهد داشت، قهر با صندوق رای دامن زدن به شرایط فعلی است.

پارسا علی نژاد افزود:آینده من و دیگر جوانان در گرو انتخابی آگاهانه است، از دیگر جوانان رای اولی مانند خودم  تقاضا دارم  انتخابشان از سر هیجان و احساسات نباشد.

 این جوان با اشاره به این که  تنها با انتخابی هوشمندانه مسیر تعالی پیمودنی است گفت:  همه تکلیف دارند در انتخابات شرکت کنند تا سرنوشت کشورشان به دست خودشان تعیین شود.

حضور با بصیرت برای تعیین سرنوشت کشور 

در میان همه جوان‌هایی که در ساعات عصرگاهی و با وجود گرمای هوا به شعبه اخذ رای مسجدالجواد آمده بودند، اکثرا به ارزش حضور خود در انتخابات و  اهمیت افزایش نرخ مشارکت انتخاباتی واقف بودند و آن را یک پیروزی برای ایران اسلامی می دانستند.

لیلا شکوهی یکی از جوانان رای اولی تهرانی بود که در ساعات بعد ازظهر به شعبه اخذ رای آمده بود تا نقش آفرینی سیاسی خود را در تقویم زندگی خود ثبت کند.

او گفت: اگرچه امروز کشور با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی بسیاری روبه‌رو است و از عملکرد دولت های قبلی دل خوشی ندارد اما تحریم انتخابات نیز کارگشان نیست و باید با رای شرایط را برای کشوری مقتدر فراهم کرد.

این جوان تاکید کرد: امروز انتخاب درستی برای پیشرفت کشور و حل مسائل کشور و شهر انجام داده ام و به اینده امیدوارم.

امیر بهادری نیز از جمله رای اولی ها بود که با دوستانش در مسجدالجواد حضور یافته بود.

وی با امیدواری به هموار شدن مشکلاتی که امروز جامعه و کشور با آن رو برو است، گفت که امیدوارم در انتخابات ریاست جمهوری با انتخاب فرد اصلح مشکلات کشور حل و فصل خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، با سراسری شدن خدمات سامانه پنجره واحد زمین به ۱۶ استان باقیمانده کشور، هزاران هکتار از اراضی کشور با استفاده از هوش مصنوعی مورد پایش قرار گرفت.

بر اساس این اعلام، سامانه پایش اراضی که یکی از دو زیرسامانه پنجره واحد زمین است و نیز وظیفه پردازش و مقایسه تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از تغییر کاربری در بازه‌های زمانی مختلف و با تکیه بر هوش مصنوعی را به عهده دارد، موفق به شناسایی بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری شد که این تصاویر حفاظت ۲۰ هزار هکتار از اراضی سراسر کشور را در پی داشته است.

در همین راستا، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای زمین که توسط دو شرکت دانش بنیان انجام شد باعث بهبود ۴۵ درصدی در دقت شناسایی تخلفات نسبت به ابتدای سال جاری شده است.

زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی که به صدور مجوزهای زمین محور می‌پردازد نیز با اتصال حدود ۲۴ دستگاه از ۴۷ دستگاه اجرایی و با کاهش محسوس زمان انتظار برای متقاضیان دریافت مجوز و بدون نیاز به مراجعه حضوری، نسبت به صدور مجوزهای مختلف می‌پردازد به طوری که تا کنون بیش از ۴۹۰ هزار درخواست، توسط بیش از ۳۷۸ هزار متقاضی دریافت خدمت و مجوز در پلتفرم زمین ثبت شده است.

پاسخگویی به این درخواست‌ها که پیش از این ماه‌ها به طول می‌انجامید، با استفاده از خدمات سامانه زمین در مقایسه با قبل به ۵۰ درصد کاهش یافته است و در حال حاضر در بسیاری موارد در کمتر از ۹۰ روز، مجوز درخواستی متقاضیان صادر می‌شود. مجوزهایی که توسط سکوی زمین صادر می‌شود، نیازمند تبادل استعلام‌های متعددی در میان دستگاه‌های متولی است که همگی رایگان و بعضاً بدون درنگ پاسخ داده می‌شوند.

پیش از اینکه سامانه زمین فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند، برخی دستگاه‌ها به طور غیرقانونی برای پاسخگویی به استعلامات، اقدام به اخذ وجه از مردم می‌کردند که با آنها برخورد شد.

بنا بر این گزارش، سامانه پنجره واحد زمین توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری دبیرخانه ستاد هماهنگی و مبارزه با مفاسد اقتصادی راه‌اندازی شده و بهره‌بردار این سامانه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است. سامانه پنجره واحد زمین به نشانی iraneland.ir هم اکنون آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

کد خبر 6064634

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز
  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • رسم عاشقی
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • ترکیه در آستانۀ انتخابات محلی و شهرداری‌ها