Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یکی از ستادهای  مردمی حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی دربیانیه ای  بر لزوم تمدید زمان انتخابات تا ساعت ۲ بامداد برای جبران کم کاری در رای گیری صبح جمعه تاکید کردند.

در متن بیانیه یکی از ستادهای  مردمی حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی آمده است:

اختلال سیستم رای گیری در بسیاری از صندوق های رای در ساعات ابتدایی صبح امروز، موجب شد تا تعداد قابل توجهی از رای دهندگان، ساعات دیگری را برای شرکت در انتخابات در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با خنک شدن هوا و آغاز موج دوم حضور مردم در شعب اخذ رای، ازدحام و صف‌های طولانی ایجاد شده است. این اتفاق در کنار زمان‌بر بودن اخذ رای الکترونیکی شوراها در برخی شعب می‌تواند باعث از دست رفتن تعداد زیادی از رای‌هایی شود که در ساعات ابتدایی صبح از رای دادن منصرف شده‌ بودند و عصر را برای حضور در صندوق رای انتخاب کردند. 

پیش از این نیز سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده بود که تا ساعت ۱۲ شب می‌توانیم انتخابات را تمدید کنیم و پس از آن ساعت، درهای شعبه را می‌بندیم و حداکثر تا ساعت ۲ بامداد از افراد داخل شعبه رای‌گیری انجام می‌شود. 

همچنین در متن کامل دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که پس از طرح و بررسی در کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی کرونا و ستاد انتخابات کشور به تصویب ستادملی مدیریت کرونا رسیده و از سوی رئیس جمهور نیز ابلاغ شده، آمده است: به وزارت کشور اجازه داده می شود با هماهنگی شورای نگهبان به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب، ساعت اخذ رأی را از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و در صورت لزوم در شعبه های شلوغ تا ساعت ۲ صبح روز بعد تمدید نماید. 

به نظر می‌رسد با شرایط ایجاد شده و پویش‌های دعوت به حضور پای صندوق‌های رای که از سوی هواداران نامزدهای مختلف ایجاد شده، لازم است تا وزارت کشور بر اساس اختیارات قانونی خود و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با تمدید انتخابات تا ساعت ۲ بامداد، زمینه رای دادن مردم با خاطر آسوده و به دور از ازدحام و اجتماعات خطرناک و جبران کم کاری صبح امروز را فراهم کند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات رئیسی تا ساعت ۲ بامداد رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند

اصغر جهانگیر اظهار داشت: در روز انتخابات نیز مجموعا ۱۲۵۴ نفر به اتهاماتی نظیر خرید و فروش رأی، اختلال در شعبه، درگیری فیزیکی و مسلحانه، پرتاب ترقه به شعب اخذ رأی و نیز توزیع تراکت مضره توسط ضابطین دستگیر شدند. از مجموع افراد دستگیر شده حدود ۱۲۰۰ نفر آن‌ها با اقدامات پیشگیرانه در پایان روز اخذ رأی با اخذ تعهد یا وثیقه آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی کشور گزارشی از اهم فعالیت‌های ستاد‌های پیشگیری در سراسر کشور را ارائه کرد.

اصغر جهانگیر در هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور برگزار شد، گفت: در اجرای بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخابی کشور در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی از شهریور ماه سال گذشته فعال شد. ستاد مرکزی به ریاست دادستان محترم کل کشور با برگزاری هفت جلسه، ۵۸ بند مصوبه داشت که به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در این مصوبات بر پیش‌بینی‌های لازم با تعیین مسئول برای اجرای قانون در جلوگیری و سوء استفاده از امکانات و اموال دولتی و عمومی به نفع یا ضرر نامزد‌ها تأکید شد.

جهانگیر ادامه داد: همچنین پیش‌بینی‌های لازم با تعیین مسئول برای جلوگیری از تخلفات کارکنان دستگاه‌های دولتی در رابطه با انتخابات تاکید گردید و با پیش‌بینی‌های لازم برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در انجام وظایف قانونی و جلوگیری از ترک فعل‌های احتمالی اتخاذ تصمیم شد.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی کشور خاطرنشان کرد: همچنین نسبت به رصد و پایش مستمر جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی با تشکیل کمیته‌های تخصصی و ابلاغ شرح وظایف آن‌ها تاکید گردید.

وی عنوان داشت: ستاد‌های استانی نیز با فعالیت شبانه‌روزی در طول ۶ ماه گذشته ۱۶۵ جلسه برگزار کردند که نتیجه آن ۱۱۵۰ بند مصوبه بود که لازم است در همینجا از زحمات روسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان مراکز استان‌ها و معاونت‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان‌ها صمیمانه تشکر شود.

جهانگیر تصریح کرد: همچنین ستاد‌های شهرستانی نیز با برگزاری ۱۰۱۲ جلسه، ۴۵۴۷ مصوبه داشته‌اند که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود. همه این مسائل کمک کرد که الحمدالله انتخابات در فضایی امن و توأم با آرامش و سالم و با مشارکت خوب مردم برگزار شود.

جهانگیر اظهار کرد: براساس تصمیمات متخذه در ستاد مرکزی، ۵ دستورالعمل مهم با امضای ریاست محترم ستاد صادر گردید که از جمله آن‌ها دستورالعمل اجرایی بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه و دستورالعمل احصاء جرایم و تخلفات انتخاباتی قبل، حین و پس از انتخابات با احصاء بیش از ۱۰۰ عنوان و مصداق مجرمانه و راهکار‌های پیشگیرانه آن تهیه و ابلاغ گردید.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی کشور افزود: همچنین دستورالعمل تشکیل کمیته‌های تخصصی و شرح وظایف آن‌ها و دستورالعمل تدابیر در ۱۸ حوزه انتخابیه حساس با راهکار‌های پیشگیرانه از دستورالعمل‌هایی بود که با ابتکار دادستان محترم کل کشور تهیه و توسط دبیرخانه ستاد مرکزی به استان‌ها ابلاغ گردید.

جهانگیر تصریح کرد: در نتیجه فعالیت‌های ستاد بیش از ۲۵ هزار گزارش به ستاد‌های پیشگیری واصل شد که پس از بررسی‌های لازم حدود ۵۰۰ گزارش جهت بررسی‌های تکمیلی و اقدامات لازم به دادگستری استان‌ها اعلام شد. اگر چه فعالیت ستاد‌ها با رویکرد اصلی ارشاد، انذار و پیشگیری از تخلفات و جرایم در انتخابات بوده است؛ ولیکن در خصوص مواردی که افراد یا ستاد‌های آن‌ها اصرار بر ادامه تخلف یا جرایم خود داشته‌اند پرونده‌هایی در دادگستری استان‌ها تشکیل و با توجه به تاکید قانون مبنی بر رسیدگی فوری و خارج از نوبت این‌گونه پرونده‌ها بلافاصله رسیدگی‌ها در دادسرا‌ها آغاز شده که تاکنون منجر به صدور ۲۰ کیفرخواست در ارتباط با انتخابات شده است که عموما مربوط به ستاد‌ها و طرفداران نامزد‌ها بوده است.

وی گفت: در این دوره از انتخابات با هدف پیشگیری ۴۸ محتوای پیامکی در ارتباط با انتخابات به صورت هدفمند برای بیش از ۲۵۰ هزار شماره مرتبط ارسال گردید. همچنین ۲۸۳۰ نفر از مدیران و ادمین‌های صفحات و کانال‌های پرمخاطب دعوت و در ارتباط با انتخابات، ارشاد قانونی شده‌اند. کسانی که در فضای مجازی مبادرت به بارگذاری محتوای مجرمانه در انتخابات نیز نموده بودند، با تذکر و اخذ تعهد برای جلوگیری از تکرار بدون تشکیل پرونده نسبت به حذف محتوای مجرمانه خود اقدام نمودند.

این مقام قضایی ادامه داد: در روز انتخابات نیز مجموعا ۱۲۵۴ نفر به اتهاماتی نظیر خرید و فروش رأی، اختلال در شعبه، درگیری فیزیکی و مسلحانه، پرتاب ترقه به شعب اخذ رأی و نیز توزیع تراکت مضره توسط ضابطین دستگیر شدند. از مجموع افراد دستگیر شده حدود ۱۲۰۰ نفر آن‌ها با اقدامات پیشگیرانه در پایان روز اخذ رأی با اخذ تعهد یا وثیقه آزاد شدند.

در عین حال کمتر از ۶۰ نفر از این افراد به دلیل درگیری مسلحانه و کشف سلاح و یا سایر اقدامات ضدامنیتی تحت نظر قرار دارند و پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است که تاکید می‌گردد تا حداکثر پایان فروردین ماه منجر به اخذ تصمیم و نتیجه گردد.

در ادامه نمایندگان دستگاه‌ها نیز گزارشی از فعالیت‌های خود در دوره انتخابات را به صورت مشروع به اطلاع رئیس و اعضای جلسه رساندند.

در پایان حجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور با تأکید بر ادامه فعالیت ستاد‌ها برای آمادگی و برگزاری مرحله دوم انتخابات که در ۱۵ استان به دور دوم کشیده شده است و قرار است در ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار گردد، دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند
  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون شب‌های قدر در یزد
  • اعلام ساعت کاری مراکز اهدای خون در شب‌های قدر
  • خصوصی‌ها، کم‌کاری دو خودروساز بزرگ را جبران کردند...
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • افزایش ساعت کاری مترو تهران در شب‌های قدر
  • رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت/ الگوی کاری بانوان مشابه مردان است+ فیلم
  • جزییات ساعت کار ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۳
  • ساعت کار ادارات دولتی در فروردین ۱۴۰۳ تغییر کرد؟
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟