Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از نخستین ساعات آغاز رای گیری مقابل درهای مدارس و مساجد ارومیه زنان پیر و جوان استان در کنار هم در صفوفی مجزا از شر کرونا به خط شده اند تا آرای خود را در صیانت از جمهوریت و مشورعیت نظام اسلامی به صندوقهای رای بیاندازند.

گرمای طاقت فرسای تابستان و وحشت از اپیدمی ویروس کرونا هم جلودار این زنان خستگی ناپذیر که سالها در مقابل دشمنان داخلی و خارجی پشتیبان فرزندان و رزمندگان این مرزو بوم بوده اند، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند گرمای کف محوطه مدارس برصورت آنان تازیانه میزند و تاب ایستادن را می زداید، اما درجه دلگرمی آنان به آینده ای زیبا و موطنی امن برای آینده سازان ایران اسلامی از گرمای آسفالت محوطه فراتر است.

از پشت چشمان خسته و کم سو و ماسکهای پارچه ای کنجکاوانه چشم به دستگاههای اخذ آرای الکترونیکی دارند و با کمک عوامل اجرایی آرای خود را ارائه می دهند تا به ندای رهبرشان لبیکی چندین ۱۰ باره گفته باشند.

خانم صمدلویی مادر شهیدی است که در میان بانوان دیگر با واکرش همه نگاهها را ناخواسته به سمت خودش میکشاند اما کسی نمی داند که ماهها و سالها برای انقلاب سینه سپر کرده است و امروز در سن ۸۰ سالگی باز برای رای دادن پای صندوقهای رای ایستاده است.

وقتی به او نزدیک می شوم با انرژی و شاد می‌گوید: آمده ام تا نشان دهم مثل سالهای قبل بر آرمانش با شهدا ایستاده ام و نباید اجازه داد خون شهیدان و رزمندگان و زحماتی که برای انقلاب کشیده شده، پایمال شود.

این مادر پا به سن گذاشته بر این عقیده است که بانوان و مادران آذربایجان غربی باید مطیع ولایت باشند و از او عقب نمانند و پیشتاز تر از سایر افراد و اقشار به صف شوند تا دل دشمنان شاد نشود.

وقتی از و درباره درد پاهایش و علت اینکه چرا در این وضعیت برای رای دهی آمده است سوال می کنم می گوید: امروز بسیاری از ما راه را گم کرده‌ ایم و درگیر دردهای جسمی و اجتماعی هستیم و گاهی برای مرهم دردهایمان پول های هنگفتی را در بیمارستان ها هزینه می کنیم درحالی که شهدا بهترین درمان و علاج دردهای اجتماعی مان هستند و باید راه انها را با انتخاب اصلح ادامه دهیم.

یکی از بانوان ارومیه ای که در کنار این بانوی انقلابی مشغول کمک به رای دادن اوست در این باره می گوید: حضور بانوان می تواند مهر تاییدی برمقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی و حمایت مردمی از این نظام مقدس باشد.

نسرین پاکدوست که از فرهنگیان ارومیه ای است در این حوزه اخذ رای از نخستین ساعات صبح مشغول فعالیت است و معتقد است که  زنان با حضور خود در صحنه های مبارزاتی و پیکار های انتخاباتی فعالیت های اجتماعی اقتصادی فرهنگی و سیاسی همیشه جایگاه خود را تثبیت کرده اند.

وی گفت: دولتمردان و رهبران سیاسی این روزها بر اهمیت و نقش مشارکت زنان بیش از پیش پی برده اند و در این راستا زنان با استفاده از حق مسلم خود در انتخابات و انتخاب کاندیدای مورد نظرشان کاملاً آزاد و مستقل هستند و این دستاورد بزرگ برای زنان کشور محسوب می شود.

پاکدوست با بیان اینکه انتخابات یکی از مهمترین و و عمده ترین شاخصه نظام مردم سالاری و دموکراتیک مبتنی بر اراده مردم است، ادامه داد: زنان هم از این قاعده مستثنی نیستند و همانند مردان جامعه دارای هویت اجتماعی بوده و از حق انتخاب کردن و انتخاب شدن برخوردارند که در پروسه مهم انتخاباتی می‌توانند در سه سطح تصمیم‌گیری ،مدیریتی و عضو تیم های انتخاباتی مشارکت داشته باشند.

این بانوی فرهنگی گفت: مشارکت زنان این نوید را خواهد داد که بتوانند از نیمه منفعل تغییر فرصت داده و در توسعه جامعه و کشور خود دوشادوش مردان ادای مسئولیت کنند.

یکی از بانوان حاضر در این صف رای دهی که از اساتید دانشگاهی است و از عدم رعایت برخی پروتکلهای بهداشتی هم نارضایتی دارد در این زمینه می گوید: مشارکت سیاسی بانوان شامل حضور زنان در فعالیت های انتخاباتی است که این حضور دو عرصه تنومند دارد و آن حضور زنان در قالب احزاب سیاسی و دیگری حضور در پای صندوق های اخذ رای است.

مهسا مدرسی افزود:حضور بانوان آذربایجان غربی در قالب احزاب و نامزدی شورای های اسلامی شهر و روستا بسیار پررنگ است و در کنار این موضوع حضور در پای صندوقهای رای نیز همچنان پرشور است.

وی ادامه داد: در این ۲ عرصه سیاسی همواره همگان شاهد موفقیت زنان چه قبل از انقلاب برای پیروزی،چه در دوران جنگ تحمیلی و چه پس از جنگ بوده اند و زنان ایران اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف رشد و اثرگذاری خود را هویدا کرده‌اند و به عنوان‌ نیمی از جمعیت کشور نه تنها در عرصه تربیت فرزند و مدیریت خانواده بلکه در ابعاد اجتماعی و سیاسی دین خود را به کشور ادا کرده و در سایه آگاهی بسترساز توسعه و عزتمندی کشور بوده‌اند.

مریم محمدی یکی از بانوان رای دهنده در حوزه اخذ رای ارومیه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از حقوق عمده سیاسی ، اجتماعی زنان حق در انتخابات است و با توجه به اینکه زنان نیمی از پیکره اجتماع را تشکیل میدهند از نقش و جایگاه مهمی در عرصه هایاجتماعی برخوردارند . انها میتوانند عامل سعادت یا شقاوت یک جامعه را فراهم آورند.

وی اظهار داشت: این حرکت خود نمایشی از حضور اجتماعی زنان در جامعه ما می باشد و باب مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان که مورد تایید آموزه ها و مفاهیم دینی است همواره در جامعه باز است و هیچ گونه ممنوعیتی در این خصوص وجود ندارد.

مریم دهقانی که از مدیران اسبق حوزه بانوان استان آذربایجان غربی است نیز در این حوزه اخذ رای همکلام ما می شود و براین باور است که توانمندی زنان ایران اسلام بارها توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است و نقش افرینی بانوان نیز در پیش از انقلاب و بعد از آن در مقاطع مختلف به اثبات رسیده است.

وی افزود: زنان این خطه با تقویت حضور مردان در عرصه های مختلف تبدیل به پیشرانان انقلاب و پیشقراولان آن شدند و دوران دفاع مقدس توانستند حماسه سازانی را تقدیم نظام کنند که جهانیان از شجاعتشان درحیرت مانده اند.

دهقانی با بیان اینکه هم اکنون در یک پیچ تاریخی و حساس قرار داریم، گفت: روحیه همبستگی زنان و تشویق خانواده توسط آنان به مشارکت سیاسی و انتخاباتی موضوعی است که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد.

وی ادامه داد: بانوان این خطه از ایران اسلامی در این روز سرنوشت ساز باز به تبعیت از تمام بزنگاههای حساسی که حضور داشته اند نظام مقدس جمهوری اسلامی را یاری خواهند کرد و برای یک تغییر اساسی همچنان در صحنه نقش آفرین بوده و خواهند بود.

به گزارش ایرنا ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری مشارکت انتخاباتی ارومیه انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری مشارکت انتخاباتی ارومیه انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان غربی اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره حمایت‌ از بانوان در حوزه مشاغل خانگی و فروش صنایع دستی گفت: صنایع دستی متولی خاص خودش را دارد اما ما برای حمایت از بانوان در بحث تسهیلات و مجوزهای کسب و کار اقدامات لازم را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: خبر خوش انسیه خزعلی برای مادران شاغل

وی افزود: همچنین در بحث بازارچه های فروش استانها، یکی از موارد مورد اشاره در اعتبارات تصویبی برای استانها حمایت از تولیدات بانوان در این بازارچه‌ها بوده است.

خزعلی در پاسخ به سوالی درباره صدور کارت ملی و شناسنامه با نام مادران گفت:‌این مسئله تا یک مراحلی پیش رفت اما با توجه به اینکه مسئولان امر عنوان کردند که قرار است در کارت‌های جدید صرفاً کدملی قید شود و نام پدر و مادر دیگر ثبت نمی‌شود، مسئله قید شدن نام مادران نیز موضوعیت خود را از دست داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227478 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • نام پدر از کارت ملی حذف شد!
  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • حضور تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی در مسابقات قهرمانی کشور
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • هفت هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند