Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@01:40:14 GMT

کشف راهی آسان برای یادگیری توسط مغز شما

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۲۲۶

کشف راهی آسان برای یادگیری توسط مغز شما

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از دانشمندان به سرپرستی لئوناردو جی کوهن، محقق ارشد در انستیتوی ملی اختلالات مغز و اعصاب و سکته مغزی در انستیتوی ملی بهداشت (NINDS)، مطالعه‌ای روی مغز در حین آموزش انجام دادند و دریافتند که وقفه‌های کوتاه هنگام یادگیری برای دریافت اطلاعات جدید بسیار مفید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های این متخصصان مغز و اعصاب در مجله Cell Reports منتشر شده است.

در این گزارش آمده است که یک مغز در حال استراحت به طور مکرر و به سرعت خاطرات اطلاعات یا شیوه‌های تازه آموخته شده را به یاد می‌آورد. هرچه بیشتر شخص اطلاعات جدید را در هنگام استراحت دریافت کند، بهتر آن را جذب می‌کند و به کار می‌برد. در مطالعه‌ای بر روی ۳۳ داوطلب سالم انجام شده است، دانشمندان فعالیت مغزی را شناسایی کردند که با آموختن مهارت جدید در فرد رخ می‌دهد. در نهایت به این نتیجه رسیدند که وقفه‌های کوتاه کلید یادگیری موثر شده است. در طول استراحت، مغز داوطلبان به سرعت و به طور مکرر تجربه را از طریق آموزش دریافت می‌کنند، و بهتر آن را جذب می‌کند.

در ادامه گزارش آمده است: درک نقش تولید مثل عصبی در هنگام استراحت کوتاه مدت نه تنها می‌تواند نحوه یادگیری دانش جدید را بهبود بخشد، بلکه به بیماران در بهبود مهارت‌های از دست رفته پس از ضربه عصبی مانند سکته مغزی نیز کمک می‌کند.

دانشمندان توضیح دادند که اظهارنظر در مورد اهمیت خواب شبانه در یادگیری، که طی آن اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل می‌شوند، درست باقی می‌ماند و کشف جدید ثابت می‌کند که در هنگام بیدار، به شرط مشاهده وقفه‌های کوتاه مدت، مغز قادر به پردازش ۲۰-۲۵ برابر سریعتر اطلاعات جدید، بهبود عملکرد آن است.

دانشمندان می‌نویسند: این نشان می‌دهد که در هنگام بیداری پس از استراحت کوتاه مدت، مغز خاطرات لازم را برای تسلط بر یک مهارت جدید بهم متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید

نقشه سه‌بعدی مغز چه شکلی است؟ + عکس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مغز انسان اختلالات مغز کوتاه مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانیتور گیمینگ جدید Asus چه مشخصاتی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد مانیتور گیمینگ Asus ROG Strix XG27USC از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد و گواهی DisplayHDR 400 را دریافت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت Asus به تازگی از آخرین مانیتور گیمینگ خود به نام ROG Strix XG27USC رونمایی کرده است، این محصول دارای نمایشگر ۲۷ اینچی 4K IPS است که ۹۵ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد؛ همچنین، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد و از فناوری‌های ELMB Sync و G-Sync پشتیبانی می‌کند.

مانیتور گیمینگ Asus ROG Strix XG27USC گواهی DisplayHDR 400 را دریافت کرده است و از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد، قابلیت Dynamic Shadow Boost این محصول به روشن کردن نواحی تاریک در بازی‌ها کمک می‌کند، بدون اینکه بر قسمت‌های روشن‌تر تأثیر زیادی بگذارد.

پایه مانیتور گیمینگ جدید Asus به گونه‌ای طراحی شده است که فضای کمتری اشغال می‌کند، یک شیار نیز برای قرار دادن گوشی روی آن تعبیه شده است که دسترسی آسان به پورت USB-C مانیتور را آسان‌تر می‌کند، این پورت به همراه اتصالات HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 و همچنین جک هدفون ارائه می‌شود.

قیمت مانیتور گیمینگ Asus ROG Strix XG27USC تقریباً ۴۴۹ دلار ارزیابی شده است، البته زمان عرضه آن هنوز اعلام نشده است.

کد خبر 739241

دیگر خبرها

  • مهارت‌های پرتقاضا در بازار کار آینده
  • روش بسیار آسان برای جلوگیری از خواب آلودگی در هنگام رانندگی
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن
  • ارائه ۵۱۷ نفر خدمت به مصدومین حوادث ترافیکی نوروز ۱۴۰۳
  • تیم ملی دیگر حریف آسان نخواهد داشت/ جوانگرایی باید با برنامه باشد
  • جشن ازدواج آسان ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد برگزار شد
  • مانیتور گیمینگ جدید Asus چه مشخصاتی دارد؟
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان