Web Analytics Made Easy - Statcounter

درساعت های اولیه که هوا کمی ملایم بود حضور مردم در صف های صندوق رای چشمگیر بود و نزدیک های ظهر بواسطه گرما کمتر شد ولی از بعد از ظهر جمعه باز هم صف های رای گیری شتاب بیشتری گرفته بود بطوریکه مسوولان ستاد انتخابات بارها درخواست تمدید داده و تا ساعت ۲۴همچنان مردم در پای صندوق های رای بودند.

مردم هرمزگان که شاهد رای دادن رهبر معظم انقلاب درساعت هفت صبح بودند در یک حرکت خود جودش برای لبیک به ولی فقیه و امام ومقتدایمان و همچنین اعتلای کشور با وجود همه مسائل و مشکلات وظیفه ملی و دینی خود را به جا آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع مردم دیار آفتاب و شرجی هرمزگان؛ که سربازان خط مقدم حفاظت از تنگه هرمز هستند، برای انتخاب رییس دولت سیزدهم و اعضای ششمین دوره شورای شهر و روستا، پیشتازی سیاسی خود را نیز با حضور زودهنگام در پای صندوق های رای به نمایش گذاشته‌اند.

ساکنان خطه نیلگون خیلج‌فارس در دیار آفتاب، نخل و  شرجی در شهربندرعباس؛ دیار مردمان خونگرم، جزیره‌نشینان سرزمین شگفتی‌ها در قشم، شهرنشینان و روستانشینان سرزمین بادگیرها درلافت، مردم هنردوست سرزمین هرمز کهنه(میناب) و رودانی‌ها ساکنان بهشت جنوب از زن و مرد، نوجوانان و جوان، دختر و پسر در مسجد و مدرسه‌های همه آمده‌اند به پای صندوق‌های رای؛ چون معتقدند: «رای من و تو تحفه‌ای است ماندگار و پرشکوه از عزت و سربلندی به بلندای ایران»

درانتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا یک هزارو ۵۵۶ شعبه اخذ رای شامل یک هزار شعبه ثابت و۵۵۶شعبه سیار برای اخذ رای از یک میلیون ۱۹۸هزار واجد فراهم شد.

با توجه به اقبال مردم در دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری ، مسوولان هرمزگان پیش بینی مشارکت ۷۰درصدی مردم در انتخابات این دوره را داشتند که وجود اینکه نتایج قطعی اعلام نشده اما گفته مسوولان حکایت از نزدیک بودن به این آمار را دارد.

حضور مردم هرمزگان در انتخابات فهیمانه وحماسی بود

استاندار هرمزگان گفت: بر اساس گزارش ها ، تصاویر دریافتی و بررسی‌های میدانی مردم استان از لحظه‌های آغاز رأی گیری تا آخرین ساعت حضور گسترده‌ای در شعب اخذ رای داشتند که این نشان می‌دهد چه اندازه مردم خوب و با بصیرت و فهیمی داریم که از دقایق اولیه با آمادگی و نیت خیر و توکل به خدا برای ایرانی سرافراز به پای صندوق‌ها آمدند.

فریدون همتی افزود: مردم نشان دادند در این مسیر خسته نیستند و همچنان استحکام دارند و با فهم، درک و شناخت از حساسیت زمان باید در پای صندوق‌ها حضور یابندو مسوولان رای گیری موظف به اخذ رای تا آخرین دقایق ادامه بودند و برگ تاریخی دیگری در انتخابات ثبت و ضبط خواهند شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: این حضور پرشور و شوق مردم در کنار آبهای خلیج فارس  طریق دوربین‌ها و رسانه‌ها شاهد این حضور حماسی بوده وبطور حتم دوستان خوشحال و امیدوار و دشمنان مأیوس و ناامید کردند.

ساحل نشینان با حضور در پای صندوق رای دشمنان را مایوس کردند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: مردم این استان از لحظه‌های آغازی شروع رای گیری پای صندوق های رای آمده‌اند و با این کار خود پیام دفاع از انقلاب اسلامی را به جهانیان مخابره کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده به هنگام انداختن رای خود به صندوق رای در مسجد قدس بندرعباس، اظهار داشت: مردم بدلیل پایبندی به نظام و شرکت در حماسه بزرگ انتخابات از ابتدای صبح پای صندوق های رای حاضر شدند.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس یک پیام برای مردم دنیا دارند و آن اینکه جهانیان بدانند ساحل نشینان خلیج فارس مانند گذشته همانطور که از سرزمین خود دفاع می‌کردند از آرمان، ارزش‌ها و نظام خود دفاع می‌کنند و این پیام عزت و عظمت است.
وی یاد آور شد: همچنین پیام استحکام و عظمت نظام اسلامی است که از پای صندوق های رای به جهان مخابره خواهند کرد و در جنگ اراده‌ها پیروزی از آن اراده‌های پولادین و اراده های سترگ مردم عزیز ایران خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان نیز گفت: حضور مردم در انتخابات تأکیدی بر مشروعیت نظام درعرصه‌های جهانی و همچنین تاکیدی بر حفظ امنیت و اقتدار کشور است و با وجود مشکل‌های معیشتی، سختی ها و کرونا مردم پای صندوق رای حاضر شدند و مشارکت بیش از ۵۰درصد بود.

علی رئوفی در گفت وگوبا ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ۴۳ سال از عمر خود را پشت سر گذاشته و با تنگناهای مختلف و جنگ‌ها و نبردهای گوناگونی روبه‌رو بوده مانند جنگ نظامی، نبرد فرهنگی و غیره که به پشتوانه مردم از هر کدام با سربلندی خارج شده است ، مردم در هر کدام از این عرصه‌ها بلوغ سیاسی، اجتماعی و فکری خود را نشان داده‌اند.

وی یاد آور شد: امروز هم که بیماری کرونا عالم گیر و عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی را متأثر کرده و آسیب‌های فراوانی به همراه داشته است که سرریز آن می‌تواند در مشارکت اثرگذار باشد ولی مردم در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت.

وی یاد آور شد: همه ما می‌دانیم که مساله دیگر تحریم‌ها و درگیری کشور با جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان نظام اسلامی است که مردم آن را در سفره‌های خود احساس می‌کنند و این نیز می‌تواند بر میزان مشارکت اثر گذار باشد ولی بازهم مردم با شرکت در انتخابات بار دیگر دست رد به سینه دشمنان می زنند.

به گفته رئوفی، مردم این روزها تبلیغات به شدت منفی برضد حق تعیین سرنوشت خود را دیده و شنیده‌اند که از آنان می‌خواهد پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند که این بدخواهی است و در برابر این بدخواهی ها بایستی برای تغییر باید پای صندوق رأی حاضر شوند.

وی اضافه کرد: بدخواهان حتی آشوب را تبلیغ می‌کنند که آشوب و هرج و مرج و ایجاد ناامنی به نفع هیچ‌کس نیست و برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور باید بر اقتدار نظام و مشروعیت آن در عرصه‌های مختلف افزود که بهترین راه آن حضور پای صندوق‌های رأی است.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان ادامه داد: ۱۰ اصل قانون اساسی در خصوص انتخابات است و مردم سالاری بهترین راه و مسیر برای تغییر و مردم سالاری است که نسبت به سایر روش‌ها خطای کمتری دارد لذا حتی اگر کسانی به نظام اسلامی اعتقادی ندارند اما نباید نسبت به سرنوشت کشور و حفظ تمامیت ارضی ایران بی‌تفاوت باشند و بایستی از حق رأی خود دفاع کرده و از آن استفاده کنند.

مشارکت هرمزگانی ها در انتخابات از مرز ۵۷درصد گذشت

رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: تا ساعت ۲۴ جمعه شب بر اساس تعداد تعرفه مصرف شده، میزان مشارکت مردم استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ازمرز۵۷درصد گذشت.

علی رئوفی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: ازیک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات در استان  بیش از نیمی از این افراد آرای خود را به صندوق ریخته اند که مشارکت خوبی است.

از مجموع یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی،۵۶۳ شعبه برای شهرهای استان و ۹۹۳ شعبه برای مناطق روستایی پیش بینی شده و در روند برگزاری انتخابات در استان هرمزگان ۳۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، پشتیبانی، انتظامی و دیگر حوزه ها با ستاد انتخابات استان همکاری خواهند کرد.

مناطق ۴۵ شهر هرمزگان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می کنند و در یک هزارو ۳۲۱ روستای  استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب می کنند.

در هرمزگان، شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی شورا، میناب دارای هفت کرسی شورا و ۴۳ شهر دیگر استان داری پنج کرسی شورا هستند و ۱۱۷ روستا دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره شورا هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ هرمزگان بندرعباس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ هرمزگان بندرعباس انتخابات ۱۴۰۰ هرمزگان بندرعباس پای صندوق های رای ستاد انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق ها پای صندوق خلیج فارس حضور مردم صندوق رای اخذ رای یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: طی روزهای اخیر و به دنبال خرید سهام باشگاه استقلال تهران توسط هلدینگ خلیج فارس، اعتراضات گسترده‌ای در بین مردم و مسؤولان استان بوشهر در مورد این انتقال صورت گرفته است.

مردم استان بوشهر اعتقاد دارند که با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های هلدینگ خلیج فارس در استان بوشهر، اگر قرار است این صنعت در عرصه ورزش سرمایه‌گذاری کند، بهتر است که سهم این استان و یا دیگر نقاط میزبان باشد.

ورزش استان بوشهر با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو است و برخی از تیم‌های ورزشی این استان از داشتن کمترین امکانات نیز محروم هستند که باید برای رفع این نیازها تلاش شود.

در شرایطی که شرکت‌های بزرگ دنیا بیشترین توجه را به محیط پیرامونی و انجام تعهدات مسؤولیت‌های اجتماعی دارند، در ایران و به ویژه در استان بوشهر به این مسؤولیت‌ها به خوبی توجه نشده است.

حضور صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر موجب ورود آسیب‌های فراوان زیست‌محیطی به مناطق میزبان شده و چالش‌های سلامت و… را ایجاد کرده و انتظار می‌رود در مقابل این آسیب‌ها مردم از مواهب صنعت نیز بهره‌مند شوند.

ناسپاسی مهمان به میزبان

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین صنایع نفتی و گازی در استان بوشهر استقرار دارند و رتبه اول درآمد سرانه در کشور را دارا است اما متأسفانه ورزش و فوتبال استان مورد بی مهری واقع شده است.

یاسر جمالی با بیان اینکه علی رغم نگاه ورزشی مدیرعامل منطقه ویژه پارس، ورزش استان همچنان از حق واقعی خود از این ثروت محروم است، گفت: مردم استان بوشهر میزبان شایسته‌ای برای شرکت‌های نفتی هستند اگر صنایع مستقر بنا بر حمایت از ورزش و تیم‌های فوتبالی دارند باید ابتدا از میزبانان خود حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور از ستارگان فوتبال بوشهر هستند، گفت: تا به امروز فوتبال استان به حق و حقوق خود نرسیده است؛ اما ما با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با جدیت در حال پیگیری حقوقی جهت احقاق حق ورزش استان هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر خاطر نشان کرد: ما مخالفتی با حمایت صنایع از هیچ تیم ورزشی نداریم اما اینکه ورزشکاران این استان مورد بی توجهی و بی مهری قرار بگیرند قابل پذیرش نیست.

این واگذاری غیرقانونی است

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری یکی از تیم‌های مطرح فوتبال کشور به هلدینگ خلیج فارس، این کار را خلاف قانون خواند.

ابراهیم رضایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری یکی از تیم‌های مطرح فوتبال کشور به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: بخش عمده شرکت‌ها و سرمایه‌های هلدینگ خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد.

وی اضافه کرد: این یک بی‌عدالتی بزرگ است که آلودگی‌ها، تخریب محیط زیست، ترافیک و دیگر مضرات این صنعت نصیب مردم استان بوشهر شود ولی حمایت مالی و پول و سودش برای دیگران باشد.

نماینده دشتستان افزود: این ظلم آشکار است که برخی مدارس و مراکز درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند ولی قرار است سرمایه هلدینگ خلیج فارس که متعلق به بازنشستگان است خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر اقدام هلدینگ خلیج فارس در خرید باشگاه پایتخت را غیرقانونی خواند و گفت: اگر قرار است تیم‌داری کنند چرا باید با پول مستضعفان و بازنشستگان باشد؟ از رئیس جمهور و دیگران درخواست داریم جلوی این کار را بگیرند.

انتظار می‌رود مسؤولان نظارت بیشتری در چنین مواردی داشته باشند و شاهد احقاق حقوق مردم میزبان و محیط پیرامونی صنایع باشیم تا در کنار آسیب‌هایی که به محیط و زندگی آنها وارد شده است، از مواهب آن نیز بهره‌مند شوند.

کد خبر 6086030

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد