Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@22:23:34 GMT

آمار نهایی مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۳۷۲

آمار نهایی مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰

فرارو- میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ به مهمترین مولفه تبدیل شد و رقابت انتخاباتی را از حالت دو قطبی خارج کرد.

بر اساس شنیده‌ها تا ساعت ۲۳:۰۷ شمارش آرا ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده، اما از این زمان به بعد سیستم قطع شده و دسترسی به شمارش آرا وجود ندارد.

اما دقیقی پیش گفته شد که آمار سیستم شمارش آرای وزارت کشور از حالت تعلیق خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین گزارش‌ها تا یک ساعت مانده به پایان رای گیری مشارکت بیش از ۲۸ میلیون نفر و نزدیک به ۲۹ میلیون نفر بوده است. گمانه زنی درباره آمار مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ خبرگزاری فارس و عطاالله مهاجرانی آمار مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ را تا یک ساعت مانده به پایان رای گیری ۲۹ میلیون نفر اعلام کردند.

با توجه به اینکه واجدین شرایط رای دادن در انتخابات ۵۹ میلیون نفر اند، با آمار‌های غیر رسمی منتشر شده مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.   اهمیت مشارکت در این دور از انتخابات افزایش یافت و کسانی که انتخابات را تحریم کرده اند با همراهی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور موجی جدیدی را در مقابل طرفداران شرکت در انتخابات به راه انداختند.    لحظاتی پیش اعلام شد، بر اساس اخبار شنیده شده تا ساعت ۱/۳۰ بیش از ۳۰ میلیون تعرفه رای ریاست جمهوری مصرف شده است. دبیر ستاد انتخابات کشور: ممکن است اعلام نتایج انتخابات با تاخیر انجام شود

دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که ممکن است اعلام نتایج انتخابات با تاخیر انجام شود.

به گزارش ایسنا، سید اسماعیل موسوی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات تا ساعت ۲ تا طول کشیده و ممکن است یکی دو ساعت دیگر هم ادامه داشته باشد، بنابراین ممکن است اعلام نتایج هم با تاخیر انجام شود. به محض تجمیع آرا، نتایج اعلام می شود.

وی درباره میزان مشارکت اظهار کرد: برداشت من این است که مشارکت بیشتر از انتخابات مجلس یازدهم است.

  این گزارش تکمیل می شود ...  

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات 1400 آمار مشارکت مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام نتایج میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان فعال توسعه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ شهرستان بوشهر اظهار داشت: بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و امروز شاهد حضور فعال و گسترده زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم که این حضور با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است.

فرماندار بوشهر افزود: از مشارکت فعالانه جامعه زنان در انتخابات سال ۱۴۰۲ و خلق این حماسه عظیم مردمی سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

وی گفت: رأی اولی‌هایی که در انتخابات ۱۴۰۲ خاطرات خودشان را ثبت کردند می‌توانند در شورای اداری شهرستان بوشهر حضور و این خاطرات را قرائت کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن فردگرایی را در فضای مجازی ترویج می‌دهد و ذهن و اندیشه سیاسی جوانان ما را در دست گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر تأثیر گذاری زن در تربیت افراد در جامعه اضافه کرد: زن در ساحت فردی با تربیت خود می‌تواند یک خانواده و یک جامعه را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از بانوان فعال در توسعه مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6087967

دیگر خبرها

  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • آخرین اخبار از بارگذاری مدارک آزمون‌ آموزگاری ۱۴۰۳+ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران