Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@09:56:30 GMT

نتیجه شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۴۶۴

نتیجه شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

‍‍‍‍‍‍

فرارو- نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بلافاصله پس از پایان رای گیری به مرور اعلام خواهد شد. به گفته مجری انتخابات ریاست جمهوری تا ظهر شنبه ۲۹ خرداد نتیجه نهایی و درصد مشارکت انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

به گفته وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تا ساعت دوازده ادامه خواهد داشت و بلافاصله شمارش آرا شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می رود در این دوره رای‌های اخذ زودتر شمارش شوند و نتایج ابتدایی همه ساعات اولیه مشخص شود.

خبرگزاری فارس از آمار مشارکت ۱۴ میلیونی مردم در انتخابات تا ساعت ۱۶:۴۵ امروز خبر داده است. این درحالی‌ست که وزارت کشور و شورای نگهبان هرگونه آمار از مشارکت را غیرواقعی اعلام کرده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان: آمار ارایه شده در فضای مجازی حدس و گمانه زنی است؛ نتیجه اولیه بعد از تجمیع از سوی شورای نگهبان اطلاع رسانی خواهد شد. نتایج انتخابات ریاست جمهوری آنی اعلام می‌شود

پیشتر سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفته بود: در این دوره کار جدیدی انجام داده‌ایم، در گذشته وزارت کشور با استانداری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و شعب در ارتباط بود و نتایج شمارش در کسری از ثانیه به ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شد، بعد از آن وزارت کشور باید با شورای نگهبان نیز پیرامون عدد و رقم‌هایی که از شعب دریافت می‌کرد به نتیجه می‌رسید.

موسوی اظهار داشت: در این دوره از شعب اخذ رای همزمان به وزارت کشور و شورای نگهبان نتایج شمارش آرا اعلام می‌شود، این امر باعث می‌شود سریع‌تر نتایج جمع بندی شده و نتایج نهایی را اعلام کنیم، پیش بینی ما این است که روز شنبه تا پیش از ظهر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود.

جدیدترین آمار مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰

ستاد انتخابات کشور لحظاتی پیش اعلام کرد: کلیه شعب اخذ رایِ شهر‎هایی که دارای مراجعه‎کننده هستند می‌توانند حداکثر تا ساعت ۲ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند.

در همین حال شواهد حکایت از گذشتن آمار مشارکت از 50 درصد دارند. بر اساس شنیده‌ها تا ساعت ۲۳:۰۷ شمارش آرا ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده، اما از این زمان به بعد سیستم قطع شده و دسترسی به شمارش آرا وجود ندارد. خبرگزاری فارس اما آمار را ۲۹ میلیون نفر برآورد کرده است.

در همین حال سید عطاالله مهاجرانی در توییتی نوشت به نظر می‌رسد انتخابات دو مرحله ای است.

ترتیب شمارش آرا بر اساس مصوبه ستاد انتخابات کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

قیومی: حداکثر تا ۲ بامداد، شعبی که دارای مراجعه کننده هستند بر مبنای اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات می توانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.  سایر شعب در صورت نبود مراجعه‌کننده و اتمام رأی‌گیری به شمارش آرا اقدام کنند.

ممکن است اعلام نتایج انتخابات با تاخیر انجام شود

دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که ممکن است اعلام نتایج انتخابات با تاخیر انجام شود.

سید اسماعیل موسوی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات تا ساعت ۲ تا طول کشیده و ممکن است یکی دو ساعت دیگر هم ادامه داشته باشد، بنابراین ممکن است اعلام نتایج هم با تاخیر انجام شود. به محض تجمیع آرا، نتایج اعلام می‌شود.

وی درباره میزان مشارکت اظهار کرد: برداشت من این است که مشارکت بیشتر از انتخابات مجلس یازدهم است.

اسامی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی: محسن رضایی: امیرحسین قاضی زاده هاشمی: عبدالناصر همتی:

 

بیوگرافی و سابقه اجرایی نامزدهای انتخابات

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با شمارش تمامی آرا؛ پوتین با قاطعیت در کرملین ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: با شمارش ۱۰۰ درصد آرا «ولادیمیر پوتین» با کسب ۸۷.۲۸ درصد آرا پیروز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه همچنین اعلام کرد که «نیکولای خاریتونوف» معاون حزب کمونیست روسیه ۴.۳۱ درصد، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دوماً با ۳.۲۰ درصد، «ولادیسلاو داوانکوف» ا ز حزب «شخصیت‌های جدید»، ۳.۸۵ درصد آرا را به دست آورده اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از روز جمعه آغاز شد و تا دیروز (یکشنبه) ادامه داشت. این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه بود که فرایند اخذ رأی طی ۳ روز انجام می‌شد.

کد خبر 6058263

دیگر خبرها

  • پوتین با قاطعیت در کرملین ماند
  • با شمارش تمامی آرا؛ پوتین با قاطعیت در کرملین ماند
  • پوتین دوباره رئیس جمهوری روسیه شد | جزئیات انتخابات ریاست جمهوری در این کشور
  • با شمارش ۹۵ درصد آراء انتخابات روسیه، پوتین با ۸۷ درصد پیشتاز است
  • پوتین: انتخابات ریاست جمهوری روسیه شفاف بود
  • واکنش آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری روسیه: آزاد و منصفانه نیست
  • روش روس ها برای اطلاع رسانی لحظه به لحظه شمارش آرا به مردم + تصاویر
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه/ پیشتازی پوتین در شمارش اولیه انتخابات روسیه
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه | شمارش آرا آغاز شد
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه/ شمارش آرا آغاز شد