Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی به سبک ترکیه‌ای‌ها را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان: ۴ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
فلفل سبز: ۲ عدد
فلفل قرمز: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲حبه
روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
فلفل قرمز: به مقدار کافی

طرز تهیه

برای تهیه خوراک بادمجان کبابی ترکیه‌ای ابتدا بادمجان‌ها را می‌شوییم و با دستمال خشک می‌کنیم و روی زغال یا اجاق گاز کبابی می‌کنیم و در سینی قرار می‌دهیم تا خنک شوند و آنوقت پوست آن‌ها را می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس روی تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم و به صورت مربع‌های بزرگ خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. گوجه فرنگی‌ها را می‌شوییم و پوست آن‌ها را می‌گیریم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب‌های ریز خرد می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

در این مرحله پیاز را پوست می‌گیریم و می‌شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می‌کنیم. قابلمه‌ای را روی حرارت کم قرار می‌دهیم و روغن داخل آن می‌ریزیم و کمی که داغ شد پیاز‌ها را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا سبک و نرم شوند.

در همین حین فلفل‌ها را می‌شوییم و ریز خرد می‌کنیم و به پیاز اضافه می‌کنیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می‌دهیم و گوجه فرنگی‌ها خرد شده را به مواد می‌افزاییم و تفت می‌دهیم. سیر‌ها را پوست می‌گیریم و از وسط نصف می‌کنیم.

سپس در تابه‌ای کوچک کمی روغن می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم و سیر‌ها را داخل آن می‌ریزیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می‌دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و به مواد داخل قابلمه اضافه می‌کنیم و درب قابلمه را می‌گذاریم.

حالا اجازه می‌دهیم تا ۴ دقیقه مواد با حرارت کم بپزد. سپس بادمجان‌ها را همراه با چیلی قرمز، فلفل قرمز و سیاه و کمی نمک به مواد می‌افزاییم و همگی مواد را آرام مخلوط می‌کنیم و ۵ دقیقه بعد جعفری ریز خرد شده به هر میزان که تمایل دارید به غذا اضافه می‌کنیم.

حالا با مواد به خوبی تفت می‌دهیم تا با هم کاملا یکدست شوند. ۳ دقیقه بعد غذا آماده شده و قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم و خوراک بادمجان را در ظرف مورد نظر می‌ریزیم و با سیب زمینی تنوری یا سرخ شده و نان سرو کنید.

منبع:بهترین‌ها
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی بادمجان خوراک بادمجان اضافه می کنیم قرار می دهیم خرد می کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری ذوب آهن در وقت اضافه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ این بازی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد که تیم اصفهانی با نتیجه ۲ بر صفر پیروز میدان شد.


گل اول تیم ذوب‌آهن در دقیقه ۲+۹۰ توسط فردین یوسفی روی پاس ارشیا سرشوق به ثمر رسید و این تیم در دقیقه ۸+۹۰ محمدجواد محمدی گل دوم بازی ذوب آهن را وارد دروازه آلومینیوم اراک کرد.


با پیروزی در این بازی ذوب‌آهن اصفهان ۳۳ امتیازی شد و به رده هفتم جدول لیگ برتر صعود کرد و آلومینیوم اراک نیز با ۳۰ امتیاز به رده دهم جدول سقوط کرد.


قضاوت بازی ذوب‌آهن اصفهان – آلومینیوم اراک برعهده سعید رحیمی‌مقدم بود. او در این مسابقه به فریبرز گرامی، ارشا سرشوق و محسن آذرباد از ذوب‌آهن و امیر نوری و احمد گوهری از آلومینیوم کارت زرد نشان داد.

دیگر خبرها

  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)
  • معجزه ذوب‌ با دو گل وقت‌های اضافه
  • برتری ذوب آهن در وقت اضافه
  • طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم)