Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@03:29:10 GMT

همتی تنها نماند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۶۰۴

در این میان چهره‌های اصلاح‌طلب نیز حضور داشتند که اکثر آنها با بیان صیانت از جمهوریت پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و جالب است که اکثر آنها در حسینیه جماران رأی دادند.
 خاتمی:  اهل پیش‌بینی نیستم
سیدمحمد خاتمی روز گذشته حوالی ساعت 10:30 صبح برای رأی‌دادن وارد حسینیه جماران شد. او بعد از انداختن رأی خود در صندوق در پاسخ به یکی از خبرنگاران که چه پیامی برای مردم دارید، گفت: «از ملت ایران ممنونم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین در پاسخ به این پرسش که انتخابات را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت‌ «من اهل پیش‌بینی نیستم».
 مهرعلیزاده:  جمهوریت  نظام   بسیار   ارزشمند   است
محسن مهرعلیزاده که از رقابت انتخاباتی انصراف داده بود، با حضور در حسینیه جماران رأی داد و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که توصیه شما برای کاندیدایی که رأی می‌آورد چیست، گفت: «توصیه اولم آن است که به فکر معیشت مردم باشد و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای توسعه اقتصادی کشور داشته باشد. در فضای داخلی و بین‌المللی تنش‌ها را از بین ببرد و کاری کند جمهوری اسلامی ایران با آن عزتی که در دنیا دارد، به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح دنیا باقی بماند و تمام امکانات و انرژی‌های جوانان و بزرگ‌ترها را در جهت سازندگی کشور به کار بگیرد. مهم‌تر آنکه به مردم نباید سختگیری شود و بپذیرید مردم باید در زندگی راحت و در انتخاب‌هایشان آزاد باشند و باید زندگی برازنده یک ایرانی سرافراز را داشته باشند». او خطاب به کسانی که تصمیم گرفته‌اند رأی ندهند، گفت: «من به آنها خواهم گفت جمهوریت نظام بسیار ارزشمند است و سعی کنید با حضورتان جمهوریت نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنید و از حق قانونی خود برای نجات کشور استفاده کنید».
 عارف: امیدواریم  منتخبان  مردم  در   راستای منویات مقام معظم رهبری گام بردارند
محمدرضا عارف هم در حسینیه جماران رأی داد و در جمع خبرنگاران گفت: «نظام ما نظام جمهوری اسلامی، بعد جمهوریت مردم یعنی انتخابات است و انتخابات هم با صندوق رأی تعریف می‌شود. خوشبختانه مردم با وجود مشکلات و گله‌هایی که در سنوات گذشته داشتند، امروز پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند. در این دوره گله‌های مردم بیشتر شده ولی امیدواریم مردم حرف آخر را بزنند و این انتخاب در راستای رفع مشکلات مردم باشد. امیدواریم منتخبان مردم در راستای منویات مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام راحل گام بردارند».
 انصاری: امیدوارم  انتخابات امروز  برای  کشور منشأ خیر و برکت باشد
مجید انصاری و قدرت‌الله علیخانی، از اعضای مجمع روحانیون مبارز هم با حضور در حسینیه جماران رأی خود را در صندوق انداختند. انصاری بعد از رأی‌دادن گفت: «در حسینیه جماران در این مکان مقدس رأی دادم که در آن شخصیت‌های مذهبی و سیاسی حضور پیدا می‌کنند. در ساعتی که من اینجا بودم مشارکت خوبی صورت گرفته است. تا هر میزان مردم مشارکت داشته باشند، اقتدار ما به همان میزان بیشتر خواهد شد. رهبری فرموده‌اند انتخابات حق آحاد مردم است، من امیدوارم انتخابات امروز برای کشور منشأ خیر و برکت باشد و مشارکت بیشتر مردم به نفع خود آنان خواهد بود. من معتقدم جریانات سیاسی که گلایه‌هایی دارند، بدانند قهر از صندوق رأی مشکلی را حل نمی‌کند. امکان انتخاب فرد نزدیک به این جریان هم فراهم است، در یک جمله می‌گویم نظام‌ ما جمهوری اسلامی است. اگر به دنبال آینده بهتری برای کشور و فرزندان هستیم تنها راه از ‌جمهوریت می‌گذرد. امیدوارم در ساعات باقی‌مانده همه هم‌وطنان ما اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اند تصمیم خود را بگیرند و یقین بدانند شرکت‌نکردن نوعی رأی‌دادن است، اما رأی‌دادن به چیزی که نتیجه‌اش را نمی‌دانیم».
 مطهری: مشارکت بالا   در   انتخابات آثار   خوبی برای  کشور   دارد
علی مطهری که در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت، در میان خبرنگاران گفت: «در این حوزه ظاهرا مشارکت بد نیست و باید دید که بقیه حوزه‌ها چگونه است. در مجموع باید ببینیم که مشارکت در چه حدی است. امیدوارم که مشارکت بالا باشد و مردم شرکت کنند و آثار خوبی برای کشور دارد. هم آثار خارجی و داخلی دارد و پیامی برای دنیا خواهد بود و در رفع تحریم‌ها و احیای برجام مؤثر است. مشارکت وقتی بالا باشد ما به انتخاب آن شخص اصلح نزدیک می‌شویم، ازاین‌رو امیدواریم تا آخر وقت مشارکت بالاتر برود و در حد قابل قبولی باشد».
یونسی: مردم با حضور خود شور  و  هیجانی به این انتخابات بدهند
علی یونسی هم بعد از رأی‌دادن در جماران گفت: «متأسفانه این دوره فضای انتخابات با همه انتخابات‌های گذشته متفاوت است. به نظرم علت اصلی این تفاوت بد عمل‌کردن دست‌اندرکاران انتخابات و مخصوصا شورای نگهبان در نحوه بررسی احراز صلاحیت و احراز صلاحیت است که باعث دلسردی مردم شد. البته این علت تامه نیست و علل مهم دیگری هم دارد که جای بررسی دارد.درهرصورت هیچ توجیهی برای عدم حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نیست. 
وظیفه ملی، اجتماعی و سیاسی همه آحاد مردم است که در این انتخابات مثل گذشته حضور پیدا کنند و به نامزد مورد نظر خودشان رأی بدهند. به نظرم باید در ساعات اولیه هم پای صندوق حاضر شوند. ان‌شاءالله مردم با حضور خود شور و هیجانی به این انتخابات دهند و از این حق شرعی و قانونی خودشان حداکثر استفاده را داشته باشند».

 آخوندی: در دوره‌های قبل یک‌صدم این چالش‌ها را نداشتیم
عباس آخوندی هم در حسینیه جماران رأی داد و در جمع خبرنگاران گفت: «شخصا سه انتخابات سراسری در ایران برگزار کرده‌ام. انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی و دوره دوم ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای و انتخابات خبرگان رهبری را برگزار کردم و با پدیده انتخابات آشنا هستم. این دوره جزء دوره‌های نادری است که با حواشی زیادی مواجه شد. در دوره‌های قبل یک‌صدم این چالش‌ها را نداشتیم. باوجود همه چالش‌ها مسئله من ایران و یکپارچگی ایران است. باوجود همه مشکلات تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم. ما یک رأی داریم و باید از آن حفاظت کنیم. انتخابات یک صحنه انتخاب واقعی است و باید حرفی بزنیم که در این دوره مؤثر باشد و برای دوره‌های بعدی نیز تأثیرگذار باشد. اگر این ادعاها مطرح شد که هیئت‌های نظارت فراقانونی عمل‌ کردند نباید با صندوق رأی قهر کرد. باید از رأی خود حفاظت کنیم و باید این رأی‌دادن را ادامه بدهیم. باید در آینده این آگاهی در سطح کشور ایجاد شود که نظارت عمومی و نظارت دستگاه‌های نظارتی نباید در این حد باشد و باید کاهش پیدا کند».
 ابتکار: رئیس‌جمهور منتخب باید پاسخ‌گوی مردم باشد
معصومه ابتکار هم پس از آنکه رأی خود را در حسینیه جماران به صندوق انداخت، بیان کرد: «رئیس‌جمهوری که انتخاب می‌شود، رئیس‌جمهور آن کسانی که رأی داده‌اند و حتی آن کسانی که به هر دلیلی پای صندوق نیامده‌اند، است. رئیس‌جمهور منتخب نباید خود را وارد دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی بکند. او باید خود را پاسخ‌گوی مردم بداند تا بتواند کشور را به‌خوبی اداره کند. افراد در دوره تبلیغات وعده‌های بسیاری می‌دهند. منتخب مردم باید به وعده‌هایش عمل کند». گفتنی است سیدحسین خمینی به همراه فرزند خود، احمد خمینی نیز در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداختند.

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد حسینیه جماران رأی جمهوری اسلامی رأی خود صندوق اند پای صندوق رأی دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی جالب ژاوی با کاپیتان اتلتیکو

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی و کوکه رابطه ای دوستانه با هم دارند و این از برخورد شب گذشته‌شان مشخص بود. ژاوی در حال مصاحبه با مووی استار بود که با کوکه روبرو شد. کاپیتان اتلتیکو نیز برای مصاحبه به میکسدزون ورزشگاه آمده بود و این دو برخورد جالبی با هم داشتند.

کوکه به دلیل خستگی ناشی از بازی برابر اینتر، بازی با بارسا را از روی نیمکت شروع کرد و در نیمه دوم به میدان رفت. او برابر اینتر رکورد 17 کیلومتر دوندگی را ثبت کرد. نکته ای که از دید ژاوی نیز پنهان نماند و رو به او گفت: «کوکه، داداش، تو چرا خسته نمی شی؟ دست از دویدن بر نمی داری، نه؟»

ژاوی سپس به کوکه اشاره کرد که همه انرژی اش را در آن بازی گذاشت و دیگر رمقی برای بازی مقابل بارسا نماند.

ژاوی در هنگام رفتن به سوال کوکه در مورد وضعیتش نیز پاسخ داد: «خوب، خوب، الان بهترم، بله. مراقب خودت باش.»

دیگر خبرها

  • شوخی جالب ژاوی با کاپیتان اتلتیکو
  • یک ارزیابی کوتاه از انتخابات
  • نوروز فرصت مناسبی برای شناساندن موقعیت گردشگری رودسر است
  • شرط مشارکت بالا در انتخابات ۱۴۰۴
  • ادامه سریال غیبت‌های نکونام در نشست‌های خبری قسمت «N اُم»/ هاشمی نسب روی حرف خودش هم نماند!
  • پیشتازی پوتین در انتخابات روسیه
  • ریاست‌ جمهوری پوتین تا ۲۰۳۰ در روسیه
  • فیلم| ناکامی یک ربات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • بشیری: مردم با حضور در انتخابات دشمن را مایوس کردند
  • انتخابات روسیه؛ اعتراض با خالی کردن جوهر رنگ در صندوق رای