Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:05:41 GMT

تاثیر پتاسیم، منیزیم و کلسیم در کاهش فشارخون بالا

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۶۲۴

تاثیر پتاسیم، منیزیم و کلسیم در کاهش فشارخون بالا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دیلی اکسپرس، به گفته محققان، هیچ کاری نمی‌توان برای جلوگیری از پیری بدن انجام داد، اما بسیاری از تغییرات سبک زندگی شامل تغییر رژیم غذایی برای کمک به کنترل فشار خون در بدن می‌توانند مؤثر باشند.

محققان سه ماده مغذی مفید در کاهش میزان فشار خون را معرفی می‌کنند: پتاسیم، منیزیم و کلسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از پتاسیم و منیزیم هستند، بنابراین به همه افراد توصیه می‌شود روزانه حداقل پنج قسمت میوه بخورند.

در مورد کلسیم، غذاهای لبنی غنی از این ماده مغذی هستند، اما کارشناسان تغذیه هشدار می‌دهند که برخی از آنها می‌توانند دارای چربی اشباع شده زیادی باشند. از اینرو محصولات لبنی کم چرب بهترین گزینه هستند.

به افرادی که می‌خواهند فشار خون خود را پایین بیاورند، توصیه می‌شود روزانه دو تا سه وعده لبنیات مصرف کنند.

توجه داشته باشید که مکمل‌های غذایی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم برای کاهش فشار خون توصیه نمی‌شوند. زیرا این مواد مغذی در مقادیر بسیار زیاد ممکن است مضر باشند.

به گفته محققان، یکی از مفیدترین اصلاحات رژیم غذایی که می‌تواند برای کاهش فشار خون انجام شود، کاهش نمک مصرفی است.

کد خبر 5238560

منبع: مهر

کلیدواژه: فشار خون مصرف نمک میوه ویروس کرونا واکسن کرونا انتخابات 1400 آمار کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو شیوع کرونا واکسن کووایران برکت دیابت خواب اهدای خون علیرضا زالی سعید نمکی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی

به گزارش مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییر جهانی از مصرف گوشت قرمز به مصرف برخی ماهی‌ها می‌تواند به طور چشمگیری میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر را کاهش دهد.

ماهی‌های مانند شاه ماهی، آنچوی و ساردین منبع غنی امگا ۳ و سایر مواد مغذی ضروری هستند و همچنین از نظر زیست محیطی پایدارتر از گوشت قرمز هستند.

بر اساس یافته‌ها، جایگزینی گوشت قرمز با این نوع ماهی‌ها می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ از مرگ ۷۵۰ هزار نفر و کاهش ناتوانی مرتبط با بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی جلوگیری کند.

محققان تاکید می‌کنند که این تغییر رژیم غذایی می‌تواند به‌ویژه برای کشورهای با درآمد پایین و متوسط به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و فراوانی این ماهی‌ها در آن مناطق، مفید باشد.

محققان سناریوهای متمایزی را برای ارزیابی اثرات جایگزینی گوشت قرمز با ماهی بر اساس روندهای غذایی پیش بینی شده در ۱۳۷ کشور تا سال ۲۰۵۰ ایجاد کردند.

آن ها از یک چارچوب ارزیابی ریسک مقایسه‌ای استفاده کردند تا بررسی کنند که چگونه چنین جایگزینی می‌تواند بار جهانی بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با رژیم غذایی را در بزرگسالان کاهش دهد.

در میان سناریوهای پیشنهادی، اولویت توزیع ماهی در مناطق با مصرف کم ماهی، به ویژه در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، بیشترین امید را در کاهش بار بیماری‌های کلی نشان داد.

تجزیه و تحلیل جامع آن ها نشان داد که جایگزینی گوشت قرمز با ماهی می‌تواند به طور بالقوه با کاهش بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی تا سال ۲۰۵۰ بین ۵۰۰ هزار تا ۷۵۰ هزار زندگی را نجات دهد.

به گفته محققان، اجرای این تغییر همچنین می‌تواند به کاهش ۸ تا ۱۵ میلیون مورد زندگی با ناتوانی کمک کند، که در درجه نخست به نفع کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد است.

محققان خاطرنشان می‌کنند که نزدیک به نیمی از مرگ و میرهای جهانی مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر به بیماری‌های مانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، دیابت و سرطان کولورکتال نسبت داده می‌شود.

محققان این فواید را بیشتر به اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی مانند EPA و DHA نسبت می‌دهند که در کاهش التهاب، فشار خون، کلسترول بد (LDL) و سطوح تری گلیسیرید موثرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان