Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@12:38:38 GMT

بازنده بزرگ!

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۶۵۰

بازنده بزرگ!

تقابل‌های سیدمهدی رحمتی با استقلال چه با لباس دروازه‌بانی و چه در کسوت سرمربیگری همیشه جالب و جذاب بوده است.

به گزارش برنا؛ نام سیدمهدی رحمتی عجین شده با استقلال است. دروازه بانی که به واسطه سالها حضور در استقلال و کسب 2 قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی با آبی ها و زدن رکوردهای مختلف و کسب بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر، به محبوبیت زیادی بین استقلالی ها دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی در سال های حضورش در استقلال بارها بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بست و به عنوان نفر اول آبی ها وارد میدان شد اما اختلافاتی که با مدیریت باشگاه استقلال پیدا کرد باعث شد نتواند فوتبالش را در این تیم به پایان برساند.

رحمتی اگرچه در جوانی به پیراهن استقلال رسید اما در گذشته نیز چند بار به دلایل مختلف این تیم را ترک کرد و دوباره برگشت. او بار اولی که از استقلال رفت، به مس کرمان رفت و دوباره بازگشت. دو مقطع رفت و برگشت به سپاهان مرحله بعدی بود؛ همچنین او یک فصل هم در پیکان توپ زد و سال گذشته هم با پیراهن شهرخودرو مقابل استقلال قرار گرفت.

کاپیتان سابق استقلال در طول ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال ایران، 20 بار با پیراهن تیم های مختلف مقابل استقلال قرار گرفته است. او با فجرسپاسی، مس کرمان، سپاهان، پیکان و شهرخودرو مقابل استقلال بازی کرد.

در 18 تقابل قبلی رحمتی با استقلال تیم او نتایج جالبی هم گرفته است؛ سیدمهدی در تقابل با استقلال 4 برد، 6 تساوی و 8 باخت عایدش شده که بهترین دورانش را در مس کرمان بوده است. او قبل از آنکه برای اولین بار پیراهن استقلال را برتن کند، با پیراهن فجرسپاسی 6 بار جلوی استقلال قرار گرفت.

حاصل کار تیم مهدی رحمتی در دوران جوانی با استقلال کسب یک پیروزی، 3 تساوی و 2 باخت در 6 مسابقه ممکن بود. رحمتی البته خیلی زود با بازی های خوب در فجرسپاسی پیشرفت کرد و برای اولین بار در لیگ چهارم پیراهن آبی ها را پوشید.

دروازه بان سابق تیم ملی در دو مقطع استقلال را به مقصد سپاهان ترک کرد که در این مدت 6 بار رودرروی استقلال قرار گرفت. کسب یک برد، دو تساوی و 3 باخت حاصل کار رحمتی و یارانش در آن مسابقات بوده است.

بار سومی که رحمتی از استقلال جدا شد، سر از مس کرمان در آورد. زمانی که او دو فصل پیراهن مس را بر تن کرد. مس آن زمان با هدایت پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی بهترین نتایج را گرفت و دوران خوبی را سپری کرد. حاصل 4 تقابل مهدی رحمتی با استقلال در آن مقطع دو برد، یک تساوی و یک باخت در 4 مسابقه رودررو بود.رحمتی در یک فصلی که حضور در پیکان را تجربه کرد هم دو بار جلوی استقلال قرار گرفت که دو شکست با نتایج 3 بر صفر و یک بر صفر نصیبش شد.

نکته قابل توجه درباره این دروازه بان چنین است که او در 4 مسابقه آخری که مقابل استقلال قرار گرفته، موفق به کلین شیت نشده است. رکورددار کلین شیت در طول یک فصل لیگ برتر فوتبال ایران در 4 مسابقه آخر 3 شکست و یک تساوی را تجربه کرد که در مجموع این بازی ها  9 بار دروازه اش باشد. او 4 گل را در دو بازی با پیکان دریافت کرد؛ در جریان برتری 4 بر 3 استقلال مقابل سپاهان 3 گل خورد و یک گل هم در جریان تساوی یک بر یک این دو تیم دریافت کرد.

سال گذشته هم رحمتی با پیراهن تیم شهر محبوبش یعنی پدیده مشهد مقابل استقلال قرار گرفت. دیدار رفت دو تیم، با پیروزی یک بر صفر استقلال همراه شد و در بازی برگشت هم 2 تیم به تساوی 2 - 2 رضایت دادند. یعنی رحمتی با پیراهن شهرخودرو یک شکست و یک تساوی مقابل استقلال به دست آورد و 3 بار هم دروازه اش باز شد.

رحمتی در کسوت سرمربیگری هم یک بار مقابل استقلال قرار گرفت و تیمش با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. روز دوشنبه هفته جاری سیدمهدی رحمتی برای دومین بار مقابل استقلال به عنوان سرمربی قرار می گیرد.

باید منتظر ماند و دید رحمتی این بار مقابل تیم محبوبش چه عملکردی دارد و آیا استقلال را در راه کسب سهمیه کمک می کند یا اینکه باعث خوشحالی رقبای این تیم می شود. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال جام حذفی باشگاه استقلال مس کرمان رفت و برگشت لیگ برتر فوتبال بازی تیم ملی امیر قلعه نویی لیگ برتر فوتبال استقلال سیدمهدی رحمتی مقابل استقلال قرار گرفت مس کرمان لیگ برتر بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات هفته سی و سوم سوپر لیگ یونان، آ. ا. ک آتن که احسان حاج‌صفی را برای ششمین بازی پیاپی در ترکیب و سمت چپ خط دفاعی داشت، از ساعت 21 چهارشنبه شب در استادیوم اوپاپ آرنا مقابل پاناتینایکوس رده دومی قرار گرفت.

یاران حاج‌صفی که طی سه هفته گذشته روند خوبی طی کرده و با کسب یک مساوی و دو پیروزی متوالی به صدر جدول سوپر لیگ یونان رسیده بودند، سعی داشتند در دیدار خانگی مقابل پاناتینایکوس، اختلاف یک امتیازی با این تیم را بیشتر کنند که موفق به انجام این کار شدند و برد پُر گل به دست آوردند.

تیم فوتبال آ. ا. ک آتن در بازی حساس و سرنوشت‌ساز در راه رسیدن به قهرمانی توانست به پیروزی ارزشمند سه بر صفر مقابل پاناتینایکوس دست پیدا کند تا 75 امتیازی شود و صدرنشین جدول سوپر لیگ یونان بماند.

یاران حاج‌صفی در حالی اختلاف خود با پاناتینایکوس رده دومی را به 4 امتیاز افزایش دادند که سه مسابقه دیگر تا پایان فصل جاری سوپر لیگ یونان دارند و این برد موجب شد شانس بیشتری نسبت به همیشه برای قهرمانی داشته باشند.

احسان حاج‌صفی، مدافع ایرانی آ. ا. ک آتن حضور 90 دقیقه‌ای در دیدار مقابل پاناتینایکوس داشت و جزو بهترین بازیکنان تیمش بود.

دیگر خبرها

  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2012/4/24) / فیلم
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • ژاوی نمی‌خواهد بازنده و سرافکنده از بارسا برود
  • ۲ غایب بزرگ استقلال در بازی حساس مقابل تراکتور
  • رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌ های فوتسال آسیا با حذف ژاپن
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا با حذف ژاپن
  • رحمتی مربی استقلال محروم شد