Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@19:18:18 GMT

پراید دوازده میلیون تومان گران شد! +قیمت ها

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۷۹۶۸۶

پراید دوازده میلیون تومان گران شد! +قیمت ها

 خبرآنلاین: نوسانات قیمتی در بازار خودرو در هفته های نزدیک به انتخابات و در خرداد ماه به اوج خود رسیده است و می توان گفت که این بازار در ماه جاری بیشترین افزایش قیمت را در نسبت با ماه های گذشته سال ۱۴۰۰ تجربه کرده است؛ در بین خودروهای گروه پراید مدل ۱۱۱ این گروه در این مدت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران شده است و به قیمت ۱۳۳ میلیون تومان رسیده است، پراید ۱۳۱ از ۱۰۷ میلیون تومان در اوایل فروردین ماه جاری امروز به قیمت ۱۱۹ میلیون تومان رسیده است و پراید ۱۵۱ در این مدت ۱۵ میلیون تومان گران شده است و امروز ۱۲۱ میلیون تومان قیمت خورده است و گفتنی است که پراید ۱۳۲ در حال حاضر ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوسانات قیمتی در بین خودروهای گروه پژو نیز مشهود است به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ از ۱۸۶ میلیون تومان در اوایل فروردین ماه امروز به قیمت ۱۹۸ میلیون تومان رسیده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز در این مدت ۱۶ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۲۶۳ میلیون تومان قیمت خورده است و پژو پارس ساده نیز از ۲۰۷ میلیون تومان در اوایل فروردین ماه امروز به قیمت ۲۲۷ میلیون تومان رسیده است و در این بین پژو ۲۰۷ اتوماتیک در این مدت کمترین افزایش قیمت را تجربه کرده است به طوری که این خودرو در این مدت ۳ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر به قیمت ۳۹۳ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای گروه سمند مدل LX EF۷ این گروه از ۱۹۵ میلیون تومان در اوایل فروردین ماه امروز به قیمت ۲۱۵ میلیون تومان رسیده است و سمند LX ساده مدل ۹۹ نیز در این مدت ۴ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر به قیمت ۱۸۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ آن نیز از ۱۹۰ میلیون تومان در اوایل فروردین ماه امروز به قیمت ۱۹۳ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای گروه تیبا نیز مدل تیبا ۲ از ۱۲۶ میلیون تومان در اوایل فروردین ماه امروز به قیمت ۱۳۶ میلیون تومان رسیده است و تیبا صندوقدار نیز در این مدت ۹ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۱۲۷ میلیون تومان قیمت خورده است و در این بین خودروهای گروه کوییک افزایش قیمت کمتری را در این مدت تجربه کرده اند به طوری که کوییک دنده ای مدل ۹۹ از ۱۳۷ میلیون تومان در اوایل فروردین ماه امروز به قیمت ۱۴۶ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ آن نیز در این مدت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است و به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

بررسی خودروهای مونتاژ حاکی از آن است که بازار این خودروهای در فصل بهار سال ۱۴۰۰ به نسبت از نوسانات قیمتی در امان بودند به طوری که پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ در این مدت ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است و به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۹۹ آن اما در این مدت ۱۰ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر به قیمت ۸۸۵ میلیون تومان رسیده است و سیتروئن سی ۳ در این مدت بر روی قیمت ۸۴۰ میلیون تومان ثابت بوده است.

قیمت روز خودروهای موجود در بازار در جدول زیر آمده است:

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت پراید 131

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۷۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه یک روزه چرا گران شد؟

بازار مرغ این روز‌ها آرام و قیمت‌ها کاهش یافته است، اما خبر‌هایی مبنی بر افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مطرح است. به طوری که چند روز پیش وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای خطاب به انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با اشاره به تاثیر مستقیم این نهاده در قیمت مرغ گوشتی مصرفی مردم، نسبت به افزایش قیمت جوجه یک‌روزه به واحد‌های مرغ مادر گوشتی هشدار داد و خواستار انجام اقدامات لازم برای تعدیل قیمت جوجه یک‌روزه شد.

افزایش قیمت نداشتیم

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در صحبت با ما افزایش و نوسان قیمت جوجه یک‌روزه را عمدتا نتیجه فشار تقاضا و گاهاً سوءاستفاده برخی واسطه‌ها دانست و بیان کرد: ما در ۷ - ۸ ماه اخیر افزایش قیمت جدیدی نداشته‌ایم.

محمدرضا صدیق‌پور ادامه داد: در حال حاضر جوجه یک‌روزه در بازار از ۱۲ هزار تومان تا ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسد و این نوسان قیمت به دلیل تفاوت نژاد و سن گله مادر است و قیمت پیشنهادی انجمن برای نیمه دوم سال گذشته میانگین ۲۰ هزار تومان با نوسان ۲۰ درصد افزایش و یا کاهش بر مبنای تفاوت سویه و سن بود که هم اینک بر اساس تقاضا یا عدم تقاضا برای برند‌های خاص این نوسان افزایش یافته است و با توجه به الزام واحد‌های مادر در خصوص جوجه‌ریزی از سویه‌های متناظر و برمبنای تولید جوجه واحد‌های مرغ مادر از تمام نژاد‌ها میانگین قیمت ۲۰ هزار تومان است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه در مورد عدم رعایت نرخ مصوب سال ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان گفت: این قیمت مربوط به اردیبهشت سال گذشته است در حالی که برخی هزینه‌های تولید از قبیل کنجاله سویا در ۳ مرحله تغییر قیمت داشت یا با انتقال ریزمغذی‌ها و واکسن و دارو از تالار اول ارزی به تالار دوم قیمت این مواد ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. بر همین اساس، با توجه به افزایش هزینه‌ها قیمت میانگین ۲۰ هزار تومان با دامنه نوسان ۲۰ درصد در نیمه دوم سال گذشته پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفت و البته این افزایش تقریبا برای سایر بخش‌ها در نظر گرفته شد.

فروش جوجه ۳۰ تا ۳۲ هزار تومانی تخلف است

صدیق‌پور در مورد علت هشدار وزارت جهاد کشاورزی به واحد‌های مرغ مادر گوشتی در مورد قیمت جوجه یک‌روزه بیان کرد: امروز در حالی شاهد افزایش تولید و عرضه مرغ هستیم که قیمت پایین مرغ زنده، زیان و دلسردی تولیدکنندگان مرغ گوشتی را به دنبال داشته است. به همین دلیل واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی از شرایط موجود ناراضی هستند و این نارضایتی را در قالب افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مطرح کرده‌اند در حالی که قیمت جوجه یک‌روزه ۷ تا ۸ ماه گذشته عمدتا با میانگین قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش رفته است.

صدیق‌پور با تاکید بر اینکه مرغ مازاد در بازار باید جمع‌آوری شود، عنوان کرد: دولت در روز‌های اخیر اقداماتی برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی گوشت مرغ و تجدید ذخایر استراتژیک توسط شرکت پشتیبانی انجام داده است که امیدواریم این امر با سرعت بیشتر عملیاتی شود و با این اقدامات در کنار صادرات، مرغ مازاد از بازار جمع شود و مرغ قیمت واقعی خود را پیدا کند، چرا که با این شرایط تولید گوشت مرغ از زیان خارج شده و قطعا کس معترض نخواهد بود، اما با این وجود در مورد قیمت جوجه یک‌روزه ما هم به واحد‌های مرغ مادر توصیه کرده‌ایم که دقت داشته باشند قیمت جوجه دچار واسطه‌گری نشود و به قیمت عادلانه به دست تولیدکنندگان مرغ گوشتی برسد. بر همین اساس، کسانی که جوجه را به قیمت ۳۰ هزار تا ۳۲ هزار تومان می‌دهند دچار تخلف شده و باید دستگاه‌های نظارتی با آنها برخورد جدی داشته باشد.

نهاده‌ها به وفور در دسترس است

از مشکلات مهم در صنعت پرورش طیور، تامین نهاده‌های مورد نیاز است امسال، اما به گفته مسئولان جهاد کشاورزی مشکلی در این زمینه وجود ندارد. علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی چند روز پیش در این باره گفت: با تامین به موقع ارز توسط بانک مرکزی و همچنین استفاده از منابع رسوب شده در کشور‌های همسایه، نهاده‌های دامی، کشاورزی و کالا‌های اساسی تا مردادماه امسال تامین شده است.

صدیق‌پور با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته مدیریت نهاده‌ها به سطح مطلوبی رسیده است، گفت: در حالی که ما در ماه‌های اردیبهشت و خرداد پارسال شرایط بسیار سختی به لحاظ تامین نهاده داشتیم ولی به همت همین مسئولین در حال حاضر نهاده‌ها به وفور در دسترس مرغداران قرار دارد و یکی از دلایلی که به رغم قیمت پایین مرغ، تقاضا برای جوجه‌ریزی بالاست همین فراوانی نهاده‌هاست.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اقتصاد ، تورم سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است
  • موثرترین بازیکن جوان لیگ را بشناسید
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش ۲۰ میلیونی شاهین در یک روز
  • قیمت روز محصولات سایپا دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت پراید امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳